שתף קטע נבחר

פגיעה במכללות: המסלול החדש של ה-NBA וליגת הפיתוח

קבוצה חדשה תוקם בג'י-ליג, תקלוט שחקנים אחרי תיכון שירוויחו מאות אלפי דולרים ובמקביל יוכלו לחתום על חוזי פרסום, זאת בניגוד לקולג'ים שם לא ניתן לקבל כסף. המועמד המוביל להיבחר במקום הראשון בדראפט 2021 כבר הצטרף

האם זה סופה של ליגת המכללות? קצת מוקדם להגיד, אבל אין ספק שההודעה של ה-NBA וליגת הפיתוח על מסלול חדש לשחקנים צעירים, שלמעשה יגרום להם לוותר על קריירה בקולג'ים, צפוי לגרום לפגיעה משמעותית ב-NCAA.

 

ג'יילן גרין (18, 1.96 מ') נחשב למועמד המוביל להיבחר במקום הראשון בדראפט 2021. בעקבות יכולתו זכה להצעות רבות למלגות מהמכללות המובילות בארה"ב. אבל גרין הודיע אתמול (חמישי) כי הוא דוחה את כולן ומצטרף לליגת הפיתוח.

 

גרין (צילום: AP)
גרין. עשה היסטוריה(צילום: AP)

 

מה המסלול החדש בעצם מציע לשחקנים: אז קודם כל תוקם קבוצה חדשה בדרום קליפורניה שתורכב ברובה המוחלט מכוכבים צעירים שצפויים בעתיד לשחק בליגה הטובה בעולם, והפוקוס יהיה עליהם. במקביל, וכאן הסיפור הגדול - הם יוכלו להרוויח סכומי כסף רבים. החוזה של גרין מוערך בחצי מיליון דולר. כמו כן, הוא יוכל לחתום על חוזי פרסום, וכבר עכשיו ברור כי הוא צפוי להרוויח מכך בעונה הבאה מיליוני דולרים.

 

כזכור, במכללות לשחקנים אסור לקבל שכר מהקולג'ים בהם הם משחקים, והם מנועים מלחתום על חוזי פרסום. בנוסף, הם מסתכנים בפציעה שעשויה לסיים להם את הקריירה עוד לפני שהחלה, ובכך להפסיד סכומי כסף אדירים. המסלול החדש בליגת הפיתוח נותן להם מענה לצורך הזה.

 

מייק ששבסקי דיוק (צילום: רויטרס)
ששבסקי.הליך הגיוס של דיוק ייפגע?(צילום: רויטרס)

 

בנוסף, עד היום שחקנים אחרי התיכון יכלו להגיע לליגת הפיתוח, אבל הם נמנעו מכך מכיוון שחששו להיאבק על מקום בקבוצות עם שחקנים מנוסים, שגם חזקים מהם בצורה פיזית, ובכך למעשה לסכן את בחירתם הגבוהה בדראפט. זאת בנוסף לשכר שהיה נמוך משמעותית מזה שמוצע להם כרגע במסלול החדש.

 

התוכנית הזאת לא הגיעה משום מקום. קומישינר ה-NBA, אדם סילבר, יחד עם מקבילו בליגת הפיתוח, שחקן העבר שאריף עבדור-ראחים, עבדו עליה במשך שנה, כאשר עבדור-ראחים עורך שיחות ארוכות עם משפחות של שחקני תיכונים כדי להבין מה הם צריכים על מנת לבחור בליגה.

 

עבדור ראחים (צילום: AP)
עבדור ראחים. החלטה מצוינת(צילום: AP)

 

ב-NBA הסתכלו למעשה על ההחלטה של לאמלו בול ואר ג'יי המפטון, שטסו לשחק שנה אחת באוסטרליה לפני הבחירה הצפויה בהם בדראפט הקרוב, וזה היה בסופו של דבר מה שגרם להם להרים את הכפפה. "התוכנית של הליגה האוסטרלית משכה אותנו. יש לנו ילדים שעוזבים את טקסס, קליפורניה וג'ורג'יה כדי לשחק מחוץ לארה"ב, ובעקבות כך קהילת ה-NBA צריכה לטוס לשם כדי לעשות עליהם סקאוט. זה מנוגד להיגיון. ל-NBA יש את שיטת הפיתוח הטובה ביותר בעולם, והשחקנים האלה לא צריכים ללכת למקום אחר במשך שנה כדי להתפתח. הם צריכים להיות אצלנו", אמר עבדור-ראחים.

 

על פי התוכנית, אותה קבוצה שתוקם תשחק גם מול נבחרות לאומיות ואקדמיות של ה-NBA מסביב לעולם. כמו כן, הכוונה היא לקיים 12-10 משחקים נוספים בעונה מול קבוצות ליגת פיתוח שלא ייחשבו בטבלה, זאת על מנת לפתח את השחקנים בשקט ובלי לחץ.

 

בול. המעבר שלו לאוסטרליה היה הטריגר (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
בול. המעבר שלו לאוסטרליה היה הטריגר(צילום: גטי אימג'ס)

 

הקבוצה החדשה תהיה, כאמור, מורכבת ברובה משחקנים צעירים, אבל יהיו בה גם כמה שחקנים מנוסים שיהוו סוג של מנטורים. ב-NBA העריכו כי לא מעט שחקנים ותיקים שרוצים להיכנס או לחזור לליגה הטובה בעולם יסכימו לשחק בקבוצה המדוברת, מכיוון שהיא תהיה מסוקרת בצורה משמעותית, כך שמקבלי ההחלטות בקבוצות מהליגה הטובה בעולם יצפו בהם לא מעט, וכך הסיכוי שלהם לקבל חוזה יגדל. מי שעשוי לאמן את הקבוצה הוא סם מיצ'ל, שזכה בעבר בתואר מאמן העונה ב-NBA כשעמד על הקווים של טורונטו.

 

שחקן נוסף שכבר הודיע על הצטרפותו למסלול החדש הוא אייזאה טוד (18, 2.08 מ'), שנחשב גם הוא לכוכב תיכונים, וצפוי להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט 2021. הוא כבר התחייב לאוניברסיטת מישיגן היוקרתית, אבל ברגע האחרון הודיע על ויתור והצטרפותו לליגת הפיתוח. שחקנים נוספים שמוזכרים כמועמדים להיכנס לתוכנית הם מקור מייקר (22, 2.11 מ'), בן דודו של ת'ון מייקר מדטרויט פיסטונס, והשחקן הפיליפיני קאי סוטו (17, 2.18 מ'), שנחשב לפוטנציאל גדול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים