לאחר ש-14 דיירי בתי אבות אושפזו במחלקת קורונה: התברר שלא חלו

קשישים מהמרכז הגריאטרי באשדוד הועברו למחלקת קורונה ב"אסותא" שבעיר, אך בבדיקות החוזרות התגלה שלא נדבקו. בבית גיל הזהב באשקלון יבדקו שוב את כל הדיירים. משרד הבריאות פתח בבדיקה

זמן צפייה: 02:05

מחדל בתי האבות: משרד הבריאות החל לבדוק הבוקר (שישי) אם דיירים רבים מבתי אבות באשדוד שנבדקו ומצאו חיוביים לקורונה - כלל לא חלו בנגיף. החשד הוא כי 14 מטופלים במרכז הגריאטרי בעיר פונו למחלקות הקורונה בבתי החולים אסותא ואושפזו לצד חולים מאומתים - אולם מבדיקות חוזרות שנעשו להם התברר כי הם אף פעם לא נדבקו בקורונה. כעת, טרם ברור כיצד נכון לנהוג בהם.

הבדיקות בוצעו במכון ויצמן שברחובות, וכעת בודקים במשרד הבריאות היכן נפלה הטעות. בשל המקרה ייערכו בדיקות חוזרות לכלל הדיירים והדיירות בבית גיל הזהב באשקלון, זאת על מנת לבדוק אם גם במקרה הזה נפלה טעות.

מבית החולים אסותא באשדוד נמסר בתגובה: "ביום רביעי האחרון התאשפזו בבית החולים מספר מטופלים ממוסד גראטרי לאחר שנטען כי נמצאו חיוביים לקורונה. בבדיקה חוזרת שנעשתה הפעם על ידנו, נמצא כי המטופלים אינם חולים בקורונה. פרטי המקרה הועברו למשרד הבריאות".

‏ממכון וייצמן נמסר בתגובה: "‏המעבדה המתקדמת במכון ויצמן למדע פועלת בפיקוחו ובאחריותו הבלעדית של משרד הבריאות. לפי הנחיות משרד הבריאות, בדיקות שתוצאתן גבולית – כפי שהיה במקרה זה - נקבעות כחיוביות. המכון ומשרד הבריאות משתפים פעולה באופן מלא".

לכתבות נוספות בחדשות >>

כמעט 40% מהמתים מקורונה בישראל – דיירי בתי אבות

מספר המתים מקורונה עלה ל-148; 12,855 חולים – מהם 129 מונשמים

ברקע משבר הקורונה: טראמפ יחדש את הסיוע הכלכלי לפלסטינים

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

מניין דיירי האבות שמתו מקורונה עלה הלילה ל-59. זאת, לאחר שקשישה בת 96 הלכה לעולמה בבית החולים הלל יפה, והפכה לקורבן השמיני של מעון הורים בירושלים, ולאחר שנקבע מותה של בת 91 מ"עמל" שברעננה מתה בביה"ח מאיר. מדובר ב-39% מכלל המתים.

הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי עלה ל-148 מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל. כמו כן, מספר הנדבקים טיפס ל-12,855, כאשר 182 במצב קשה ו-129 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 157 מהנדבקים מוגדר בינוני, ושל 9,401 נוספים מוגדר קל. עד כה, 2,967 ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה כבר החלימו מהמחלה ושוחררו לביתם.