כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תאריך לבחירות רביעיות

יום דרמטי במערכת הפוליטית: חתימה או טלטלה

מתח שיא במערכת הפוליטית: היממה הקרובה תכריע במידה רבה את עתיד הכנסת - האם פניה לממשלת אחדות של כחול לבן ובלוק הימין או פניה למלחמה בדמות הליכה לבחירות רביעיות וחקיקת חוקים פרסונליים מצד כחול לבן נגד נתניהו

יום דרמטי במערכת הפוליטית: חתימה או טלטלה
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

היום (שני) הוא יום דרמטי במערכת הפוליטית ובסיכויים לא רעים הוא עלול להוביל אותנו למערכת בחירות רביעית תוך פחות משנתיים. זאת לאחר שהנשיא ריבלין דחה את בקשת בני גנץ להאריך את המנדט שנמצא בידו והוא צפוי להעביר את המנדט מידי בני גנץ לכנסת - פעולה שגררה לבחירות בסבב הקודם.

הניסיונות של הליכוד לקבל את המנדט לידיהם שיוחזק בידיו של ראש הממשלה, שבינתיים עלו ריקם, קיבלו תקווה מחודשת לאחר חזרתה של אורלי לוי-אבקסיס לגוש הימין, אולם עדיין חסרו 2 אצבעות בכדי להגיע ל-61. בתוך כך, אמש הבהירו חברי מפלגת 'דרך ארץ', יועז הנדל וצביקה האוזר, כי לא ימליצו על ראש הממשלה נתניהו בפני הנשיא.

בפועל, את היממה הפוליטית, שמסמלת כשבוע של נתק במגעים ובשיחות המו"מ להקמת ממשלת האחדות, ילווה האולטימטום שהציב אתמול נשיא המדינה, שהבהיר בשיחה עם יו"ר הליכוד ראש הממשלה נתניהו כי באם לא יחתמו הצדדים על הסכם הוא יעביר את המנדט לידי הכנסת, כאמור.

אתמול דווח ב'החדשות' כי בכחול לבן שיגרו מסר מאיים כלפי ראש הממשלה נתניהו ולפיו בלא חתימה על הקמת ממשלת חירום לאומית, הם יפעלו במידית לקדם את סדרת החוקים שהציעו נגדו, שימנעו ממנו לקבל את המנדט או לכהן בתפקיד ראש הממשלה בשל כתבי האישום שהוגשו נגדו. גנץ הודיע כי הוא ימשיך את דיוני הכנסת גם במהלך חול המועד.

באם לא יימצא פתרון לפלונטר הפוליטי עד הלילה או לכל המאוחר בעוד שבועיים, ישראל צפויה להידרדר פעם נוספת למערכת בחירות רביעית וזאת תוך פחות משנתיים, כאשר התאריך המסתמן הוא: ז׳ אב (28/7/2020) ערב תשעה באב, אולם התאריך צפוי להשתנות בשל הצמידות לצום תשעה באב.

בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד