בתוך שבוע: ירידה של כ-4,000 במספר הבדיקות שפוענחו

בסוף השבוע שעבר פוענחו קרוב ל-10,000 בדיקות מעבדה של חולי קורונה ביום, ואתמול כ-6,000 בלבד. המעבדות בישראל קיבלו הוראה גורפת להוסיף משמרות עבודה בלילה כדי להתמודד עם העומס

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: מסמך שפרסם היום (שבת) משרד הבריאות מראה כי מספר הבדיקות שפוענחו במעבדות הקורונה בבתי החולים ירד משמעותית מסוף השבוע שעבר. הירידה נובעת מכך שהמעבדות קיבלו חומרי בדיקות חדשים ונדרש להן זמן הסתגלות והתאמה אליהם.

בתוך כך, המעבדות בישראל קיבלו הוראה גורפת להוסיף משמרות עבודה בלילה על מנת להתמודד עם העומס.

לפי הנתונים, ביום שישי בשבוע שעבר פוענחו כ-9,900 בדיקות, ואתמול פוענחו 5,980 בלבד - ירידה של כ-4,000 במספר התוצאות. אתמול היה היום השלישי ברציפות שמספר הבדיקות לא עלה על 6,000.

אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה
אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום משרד הבריאות עדכן כי הנתון מוקדם יותר, לפיו מספר החולים הקשים זינק ב-16.5% אחוזים היה שגוי. לפיכך, מספר החולים הקשים בישראל הוא 180 ולא 191 כפי שנמסר בתחילה, עליה של מעט פחות מ-10%. מספר המונשמים מתוכם הוא 132.

עוד עולה, כי מספר החולים שמצבם בינוני הוא 152, וכל היתר במצב קל. עד כה מתו 96 בני אדם. בחלוקה לערים, ירושלים ובני ברק עדיין מובילות במספר הנדבקים, עם 1,821 ו-1,761 חולים בהתאמה, ולאחריהן תל אביב עם 444, ואלעד עם 233 חולים מאומתים.

ממודלים שמוצגים בתוך מערכת הבריאות עולה כי בעשרה הימים הקרובים תהיה עליה בתמותה, ויהיו מקרי מוות רבים יותר מאשר בשבוע האחרון - כך פורסם אמש לראשונה בחדשות 13. עם זאת, חשוב לציין כי לא מדובר בהתפרצות חדשה, אלא מצב שנגרם בעקבות מספר החולים המונשמים בבתי החולים והתפשטות המחלה לפני כשלושה שבועות.