סדר בסגר: כבישים ריקים ושירים במרפסות - כך נראה החג בימי הקורונה

בימים רגילים, חג הפסח היה "חג הפקקים" הלאומי, אך התפרצות הקורונה, והנחיות הסגר הובילו לכבישים ריקים וארוחות משפחתיות דרך "זום" • המשטרה פרסה כוחות בצירים מרכזיים וביציאה מהערים על מנת לאכוף את העוצר • אך למרות המגבלות - הישראלים מצאו דרך לחגוג • צפו

סדר שקט: אם בשנים רגילות יותר, ערב פסח התאפיין בפקקים ובארוחות משפחתיות מרובות משתתפים, השנה בשל הקורונה כבישי ישראל נותרו ריקים למעט שוטרים שפרסו מחסומים במטרה למנוע תנועה בכבישים, ומשפחות רבות ברחבי הארץ מתאספות הערב (רביעי) מול מסכי המחשב ומקיימות סדר משפחתי מקוונן, איש איש בביתו.

שירי פסח מהמרפסת

בנוסף ל"זום" ולמסכים, ישראלים רבים יצאו למרפסות לשיר יחדיו שירי פסח, תוך הקפדה על הנחיות הסגר. אך במקביל לכך, במלון דן פנורמה, נערך הערב גם הסדר ההמוני היחיד בישראל - 500 חוגגים, כולם מבודדים, חולי קורונה במצב קל. 

ליל הסדר במלון דן פנורמה
ליל הסדר במלון דן פנורמה

את הסדר קורא רב שחלה גם והוסמך לכך בידי החוגגים, וכל חולה קיבל ערכת סדר שכללה הגדה לפסח, כיפה, וקבערת ברכות, בקבוק יין קטן ושתיה קלה.

 

השתנה מכל הלילות
השתנה מכל הלילות

מוקדם יותר, תורים רבים נרשמים היום בכניסות לסופרמרקטים, והמחסור בביצים מורגש ברשתות השיווק על אף הכמויות הרבות שיובאו לישראל ביומיים האחרונים. 

הדרך לנתב"ג ריקה // צילום: יוסי זליגר
הדרך לנתב"ג ריקה // צילום: יוסי זליגר

כביש 1 // צילום: יוסי זליגר
כביש 1 // צילום: יוסי זליגר

ברשת שופרסל מסרו ל"ישראל היום" כי אתמול היה מספר רב של מבקרים וכן במשך הלילה בסניפים שפתוחים 24 שעות. בשופרסל הוסיפו כי כמעט בכל סניפי הרשת היו ביצים.

עוד בנושא:

• הסגר והעוצר: מה אסור, מה מותר - המסמך המלא

• גם כשאנחנו לחוד - יש לנו מורשת משותפת

• נאחד כולנו כוחות ויחד נתגבר

• תיעוד מטריד: צפיפות בחלוקת מזון בבני ברק

איתן יוחננוף, המנכ"ל והבעלים של רשת יוחננוף, אמר כי "בעקבות הסגר שהוכרז היינו עדים להגעה מתונה לסניפים במהלך הלילה והבוקר. רוב הציבור הצטייד כבר והמשפחות ערוכות לערב החג ולשעות הסגר. בסניפים שלנו נרשמו רק חוסרים נקודתיים, בעיקר של ביצים, בעקבות העלייה בביקוש. אנחנו כאן למען הציבור הישראלי והביטחון התזונתי של כולנו בזמן מאתגר זה. חג פסח שמח ובריאות לכל עם ישראל".

תור בכניסה לסופרמרקט באשדוד // צילום: לירון מולדובן
תור בכניסה לסופרמרקט באשדוד // צילום: לירון מולדובן

בירושלים ערך ראש העירייה משה ליאון שריפת חמץ גדולה עבור כל תושבי העיר. בשל המצב והאיסור על הדלקת מדורות לשריפת חמץ, הונחו כמאה מכולות בשכונות והתושבים התבקשו להניח בהם את החמץ עד הבוקר. 

"למרות המצב המאתגר והכללים שעליהם אנחנו שומרים באדיקות, זכינו שלא לוותר על אף מנהג. אני מודה לתושבים על שיתוף הפעולה וכמובן לרבנים, שטרחו ובאו לשרוף את החמץ של ירושלים. חג שמח ובריא לכולם", אמר ראש העירייה ליאון.

ביעור החמץ בירושלים // צילום: אורן בן חקון
ביעור החמץ בירושלים // צילום: אורן בן חקון

בשעה זו משטרת ישראל ערוכה לקראת הידוק הסגר בשעה 15:00. ניידות המשטרה פרוסות בצירים המרכזיים וביציאות מהערים כדי למנוע הפרה של הוראות הסגר הכללי שהוטל בכל רחבי המדינה. כוחות השיטור יסיירו בערים, כולל במקומות בילוי שבני נוער נוהגים לשהות בהם. במשטרה הבהירו כי האכיפה תהיה בלתי מתפשרת.

נכון לעתה, במשטרה מתרכזים במניעה של מעבר בין הערים כפי שמחייבות הנחיות משרד הבריאות והממשלה. בכביש 461, סמוך לאצטדיון וינטר לכיוון מזרח, הוצב מחסום משטרתי שמונע מתושבי תל אביב לצאת מתחומי העיר. 

בניגוד לשנים קודמות, התנועה בנתיבי איילון כעת זורמת ודלילה. בשנים עברו נרשמו בשעה זו עומסים כבדים בכבישי ישראל, מפני שאזרחים רבים נהגו לנסוע ולחגוג את הסדר עם משפחותיהם ברחבי הארץ.

כביש 531 בין הרצליה לרעננה, ערב החג // צילום: עמי שומן
כביש 531 בין הרצליה לרעננה, ערב החג // צילום: עמי שומן

השתתפו בהכנת הידיעה: היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, איציק סבן, אבי כהן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר