ישראל נכנסת לסגר כללי לקראת הפסח: "נאכוף ההנחיות בנחישות"

רה"מ הכריז כי ממחר ועד שישי בבוקר תיאסר יציאה מהיישובים, והוסיף: "ביום רביעי נשארים בבית מ-18:00 ועד למחרת ב-7:00 בבוקר" • מניין מקרי המוות בישראל עלה ל-57 - 8,904 בני אדם נדבקו

זמן צפייה: 12:43

מגפת הקורונה:  ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הערב (שני) על החרפת הצעדים במלחמה נגד התפשטות נגיף הקורונה, והטלת סגר כללי על ישראל לקראת ליל הסדר. בתוך כך, מניין מקרי המוות מהנגיף בישראל עלה ל-57, ומניין הנדבקים עלה ל-8,904 - בהם 140 במצב קשה.

נתניהו הודיע כי החל ממחר בשעה 16:00 יחול איסור על אזרחים לצאת מהיישובים שלהם, ובמקרה של ירושלים - מהמרחב השכונתי. ההגבלה תחול עד ליום שישי בשעה 7:00 בבוקר.

עוד הורה נתניהו כי ביום רביעי, ליל הסדר, יוטל עוצר כללי: "כל אחד ואחד יישאר בביתו משעה 18:00 בערב ועד למחרת ב-7:00 בבוקר. אני יודע שיש פה הכבדה גדולה – אבל פשוט אין ברירה". לדבריו, "נאכוף את הסגר בנחישות".

"בד בבד עם ההקשחה בהנחיות, אני שמח לומר: יש סימנים חיוביים באופק, אבל אני מבקש באותה העת - אל תיכנסו לשאננות", המשיך ראש הממשלה. "אנחנו מתקדמים בהכנות לתרחישי היציאה מהמשבר. יש אפשרות ריאלית, שאם המגמות החיוביות בישראל יימשכו – אנחנו נצא בהדרגה מהסגר אחרי חג הפסח והמימונה. בראש ובראשנה, אזרחי ישראל, זה תלוי בכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת ליל הסדר: שי מיוחד לצוותים הרפואיים שנאבקים בקורונה

קורונה בדרכים: בקרוב תחבורה אוטונומית למבודדי קורונה

בתוך שעות: 5 קשישים מתו מקורונה – מניין מקרי המוות עלה ל-56

נתניהו, בנימין נתניהו, ראש הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו פירט: "היציאה תיעשה על פי רמות הסיכון באוכלוסייה – הבטוחים ביותר יצאו ראשונים, ומי שנמצאים בסיכון הגדול יותר יצאו אחרונים. הם יישארו ככל שניתן בבידוד. אנחנו חייבים להגן על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון חיים, והדרך לעשות זאת היא לשמור על בידוד".

עוד התייחס ראש הממשלה לביצוע הבדיקות לאבחון קורונה, ואמר: "אנחנו שואפים להגיע בתוך ימים לעשרת אלפים בדיקות.  נגדיל את המספר גם מעבר לעשרת אלפים, כדי לאפשר את אותה יציאה מודרגת ופתוחה מהסגר. נדמה לי שזה ממקם אותנו במקום השני בעולם בבדיקות לנפש".

נוסף לכך, התייחס נתניהו לסוגיה הפוליטית והצהיר: "אני משוכנע שאפשר להגיע לממשלת אחדות. עדיין יש מכשולים, זה לא דבר פשוט – אבל אני מאמין שעם רצון טוב ומאמץ הדדי משותף אפשר להגיע לזה – ובהקדם".

בנימין נתניהו, נתניהו, ביבי, ראש הממשלה,
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו

על פי ההנחיות החדשות, תנועה תתאפשר רק במקרים חריגים – כוחות ביטחון והצלה או צרכים הומניטאריים כמו טיפול רפואי. מיום שישי בשעה 7:00 בבוקר ישוב המצב להגבלות הקיימות כיום.

מוקדם יותר היום, נתניהו הורה למשרד האוצר לגבש מתווה להפסקת הפעילות במשק מערב החג ועד מוצאי שבת, למעט עבודות חיוניות. זאת, כדי למנוע מצב שבו אנשים יצאו מבתיהם ויטענו כי הם בדרכם לעבודה.

בתוך כך, בנק ישראל הודיע על הורדת הריבית במשק מ-0.25% ל-0.1%, זאת במטרה להוריד את עלויות האשראי במערכת הבנקאית. כמו כן, הבנק הודיע על מהלך של מתן הלוואות לבנקים לטווח של שלוש שנים בריבית קבועה של 0.1%, אשר מותנות במתן אשראי לעסקים קטנים וזעירים.

אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה
אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה | צילום: דוברות המשטרה

מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-56, כאשר מניין הנדבקים עלה ל-8,611 בני אדם. מתוך הישראלים שלקו במחלה 141 מאושפזים במצב קשה, ומתוכם 107 מורדמים ומונשמים, 191 במצב בינוני ו-7,643 חולים במצב קל. 585 מהמאובחנים החלימו.

בישיבת הממשלה שנערכה אמש רה"מ נתניהו אמר כי מהנתונים העדכניים עולה שחלה ירידה כללית בשיעורי ההדבקה ברחבי הארץ, אך כי מנגד קיימים אזורים שבהם שיעור ההדבקה גבוה מאוד ובכוונת הממשלה להחמיר את ההגבלות באזורים האלה. היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת אמר בישיבת הממשלה: "חייבים לטפל במגפה בצורה דיפרנציאלית ולהתמקד בהוצאה לבידוד של אוכלוסיה הנמצאת בסיכון".