ממשלת חירום

פריצת דרך במו"מ בין 'כחול לבן' ו'הליכוד'

פריצת דרך במגעים בין 'כחול לבן' למפלגת 'הליכוד' לקראת חתימה אפשרית על הסכם להקמת ממשלת חירום. בכיר בכחול לבן: נרשמה התקדמות בסוגיות רבות במשא ומתן (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ בכנסת. ארכיון (צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון)

בשעה האחרונה (שני) דווח על פריצת דרך במגעים בין 'כחול לבן' למפלגת 'הליכוד' לקראת חתימה אפשרית על הסכם.

הספירה לאחור החלה, שכן הצדדים מבינים כי אם לא יחתמו היום, הרי שהזמן עלול לפעול לרעתם. בני גנץ עדכן אמש את הנשיא ריבלין כי ייתכן שיצטרך לקבל ממנו הארכה של המנדט אחרי חג הפסח, המתאפשרת על-פי החוק.

הנשיא הבהיר כי הוא ישקול את הדברים מול הנסיבות שיוצגו לו בבוא העת לקראת תום המנדט הצפוי ב-13 באפריל בחצות – סוף חג הפסח.

בליכוד טוענים כי בני גנץ חזר מהסיכומים בנושא הסיפוח. לטענתם, גנץ הסכים לכך שרה"מ נתניהו יוכל להעלות את סוגיית הסיפוח שלושה חודשים מיום הקמת הממשלה, וכי עכשיו הוא שוב לא מסכים לזה ואומר שישה חודשים.

מנגד, בסביבת גנץ טוענים כי לא הייתה שום הסכמה בנושא. בנוסף, בליכוד מבקשים לקבל ווטו על היכולת למנות שופטים לעליון, ובכחול לבן אף טוענים שהליכוד הציע ששישה חודשים לא ימונו שופטים לעליון.

ח"כ חילי טרופר מכחול לבן נשמע הבוקר פסימי באשר לדיווחים על מגעים מתקדמים ואמר: "אני כבר זהיר כי באמת קשה לדעת. אנחנו חושבים שהדבר הנכון הוא להקים ממשלה, אני חושב שהפערים הם לא כאלה שלא ניתנים לפישור, אבל להגיד לך שבוודאי זה יקרה אני נזהר".

בנושא הריבונות הסביר טרופר, "אנחנו בעד תוכנית המאה, אנחנו חושבים שהיא טובה עקרונית ותומכים בה. אני חושב שנכון שבממשלת חירום הכל יתבצע במשותף ולכן גם את הדבר הזה אנחנו רוצים לוודא שההחלטות בעניין יהיו במשותף".

בהמשך הדגיש, "לגבי סוגיית מינוי השופטים, אנחנו לא מוכנים כמובן לשום שינוי בכלל בכל נושא סמכויות משרד המשפטים, אין מה לדבר. בני גנץ קיבל החלטה מאוד קשה ואמיצה למצות את הסיכוי להקים ממשלת חירום כי הוא חושב שזה טוב לישראל אבל היא תקום רק אם תהיה הגנה על הדמוקרטיה. זה העיקרון שהוא התווה".

גורם בכיר בכחול לבן אמר כי נרשמה התקדמות בסוגיות רבות במשא ומתן עם מפלגת הליכוד בדרך לממשלת אחדות מסתמנת, אולם נותרו עדיין פערים ועובדים עליהם, ומוקדם עדיין לומר אם זה יוביל לחתימה היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר