המוות ה-47 בישראל: בת 61 שסבלה ממחלות רקע מתה בוולפסון

בית החולים שבחולון עדכן כי במהלך הלילה נקבע מותה של מאושפזת שהגיעה ממחלקה שיקומית בבית חולים גריאטרי • מפא"ת ומינהל הרכש במשרד הביטחון העבירו 63 מכונות הנשמה נוספות שיוצרו בישראל

זמן צפייה: 02:24

מגפת הקורונה: בית החולים וולפסון שבחולון דיווח היום (ראשון) על מותה של מאושפזת במחלקת הקורונה בת 61, שהגיעה ממחלקה שיקומית בבית חולים גריאטרי, וסבלה ממחלות רקע. בכך עלה מניין המתים בישראל שנדבקו בנגיף ל-47 בני אדם.

בתוך כך, המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית ומינהל הרכש במשרד הביטחון הודיעו כי סיפקו למשרד הבריאות 63 מכונות הנשמה נוספות, אשר יוצרו בישראל. משרד הביטחון מסר כי "על פי מדיניות שר הביטחון נפתלי בנט להקים יכולות ייצור מקומית, גייסנו את חברות פלייט מדיקל בע"מ, באיה טכנולוגיות בע"מ וחברת רפאל לטובת הרחבת פס ייצור קיים של מנשמים מתוצרת ישראל". כאמור, 63 מכונות הנשמה כבר יוצרו, "ובשבועות הקרובים ייוצרו מאות מכונות נוספות", לשון ההודעה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

46 ישראלים מתו מקורונה; מניין החולים עלה ל-8,018

"העסק בשליטה": כך הצליחה קריית יערים החרדית לבלום את הקורונה

נמשך ההסגר על בני ברק: מאות שוטרים חוסמים הכניסות והיציאות

מכונות הנשמה תוצאת ישראל
מכונות הנשמה תוצאת ישראל | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

"מדינת ישראל מפתחת יכולת עצמאית בכל הקשור להתמודדות עם הקורונה - זהו אחד מיסודות המאבק בנגיף", אמר בנט. "אסור לנו להישאר תלויים ברכש ממדינות אחרות. משרד הביטחון וצה"ל ממשיכים לפעול בכל הכוח במערכה מול הקורונה".

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון אבי דדון הוסיף כי "השילוב בין תעשיות ביטחוניות, הייטק ורפואה הוא מכפיל כוח של ממש, ולא פחות חשוב מכך - מזרים תקציבי רכש למשק הישראלי ומצמצם את הצורך בייבוא".

מכונות הנשמה תוצאת ישראל
מכונות הנשמה תוצאת ישראל | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-8,018 בני אדם, מתוכם 127 במצב קשה, 173 נוספים במצב בינוני ו-7,195 במצב קל. 106 מהחולים קשה מחוברים למכונות הנשמה. עד כה, 477 ישראלים שחלו בקורונה - החלימו ושוחררו לביתם.

כמו כן, מפקד המחוז הדרומי של המשטרה ניצב יורם סופר החליט על הרחבת הסגר בערים הגדולות בדרום. סופר קרא לראשי הרשויות בכל הערים בדרום - כולל באשקלון, אשדוד ובאר שבע, "לצמצם את הכניסות למרכזי הקניות באמצעות גדרות, וכן את הכניסות לאתרים המרכזיים שהפכו למוקדי התקהלויות".