החשש ממחסור בציוד מיגון לצוותים הרפואיים כבר הביא מספר מדינות להורות לצוותים הרפואיים שלהם להתחיל למחזור ציוד מיגון, ועכשיו - גם בישראל: במשרד הבריאות המליצו היום (שבת) לבתי החולים להתחיל למחזר ציוד מיגון שכרגע השימוש בו הוא חד פעמי בלבד. לפי המלצת המשרד, אפשר למחזר את מסכת ה-N95 גם לאחר טיפול בחולה קורונה. ההמלצה הזאת לא חלה עדיין על סרבלים וחלוקים חסיני נוזלים, אבל המשרד ממליץ לשמור אותם למקרה של הוראה למחזר גם אותם בעתיד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

תחת הכותרת "ציון מיגון COVID-19: הנחיות לשימוש מושכל, ניהול מלאי, ושימור", פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ממליץ לבתי החולים להתחיל למחזר את מגני הפנים ואת מסיכות הפנים בתקן N95, נוכח האפשרות של מה שמוגדר במסמך כמצב שבו "העלייה בביקוש, ופגיעה בשרשרת הייצור, עלולים להוביל לדלדול מהיר של הציוד במדינות העולם, וללא יכולת נאותה לחידוש המלאי".

איש צוות רפואי עם ביגוד מגן  (צילום: רויטרס_)
צילום: רויטרס_

כך למשל את מגני הפנים, ממליץ משרד הבריאות למחזר אפילו לאחר שימוש בעת טיפול בחולי קורונה מאובחנים, באמצעות "בדיקת שלמות מגן הפנים, רחיצה במים וסבון, ייבוש, וחיטוי". את המסכות בתקן N95, ממליץ משרד הבריאות "להסיר עם כפפות נקיות", ובהמשך – "להכניסה לשקית נייר עם שם העובד", גם זה - לשימוש חוזר כמובן.

ומה בנוגע לסרבלים וחלוקים חסיני נוזלים? את אלה משרד הבריאות עדיין לא ממליץ למחזר, אבל - אולי בעתיד גם אותם נמחזר, ולכן משרד הבריאות ממליץ לשמור אותם בקופסאות אטומות, למקרה שנזדקק גם להם בעתיד.

בעניין זה ציין גרוטו כי "כחלק מההכנות לאפשרות של חוסר בציוד מיגון, נערכות בדיקות לאפשרות השמשה מחדש של ציוד. על כן נדרש לשמור על ציוד לאחר שימוש למקרה של השמשה מחדש בעתיד, אם נדרש לכך". לאחר מכן ציין גרוטו את הוראות האחסון של ציוד זה למקרה של השמשה בעתיד.