שתף קטע נבחר

באטיסטה שוחרר ממכבי, סמוש פארקר יגיע?

הסנטר האורוגוואי שוחרר ממכבי ת"א ועזב בדרכו לטריומף ליוברצי: "אני עצוב, לא כך הייתי רוצה לעזוב קבוצה, אבל אלה החיים". הגארד האמריקני הכחיש כי הוא מועמד לצהובים: "זו רק שמועה"

זה היה צפוי, ועכשיו זה גם רשמי: אסטבאן באטיסטה שוחרר היום (ש') ממכבי תל אביב. הסנטר, שלא יצא עם הצהובים למשחק היורוליג בלה מאן ביום חמישי כבר נמצא בדרכו בחזרה למולדתו אורוגוואי. בקרוב הוא יחתום בטריומף ליוברצי הרוסית.

 

  • גם בירושלים: רשון קלארק שוחרר מהקבוצה

 

בינתיים מתכוננים הצהובים למפגש גביע המדינה בנהריה ביום ב'. הסנטר דיאור פישר השתתף באימון הערב וצפוי להיות כשיר. במהלך הפגרה ינסו בקבוצה לחזק את הקו האחורי. אחד מהשמות שהועלו הוא זה של הרכז סמוש פארקר (27, 1.93 מ'), בוגר מכללת פורדהאם, ששיחק בעבר גם קליבלנד, דטרויט, פיניקס, לוס אנג'לס לייקרס, מיאמי ולוס אנג'לס קליפרס מה-NBA.

 

פארקר היה אמור לפתוח את העונה הנוכחית בדנבר נאגטס, אולם שוחרר לאחר מחנה קדם העונה. את עונת השיא שלו עשה פארקר לפני שלוש שנים במדי לייקרס, אז העמיד 11.5 נקודות ו-3.7 אסיסטים למשחק. פארקר משחק כיום בריו גרנדה ואלי וייפרס מליגת ה-NBDL. פארקר הכחיש כי הוא מועמד להגיע לצהובים ואמר בתגובה ל-ynet: "זו רק שמועה. אין בזה שום דבר. לא קורה איתי שום דבר".

 

ב-11 משחקים בליגת הפיתוח קלע 17.1 נקודות בממוצע ב-41.6 אחוזים מהשדה (36.2 משלוש, 67.5 מהעונשין) וקלט 5.2 ריבאונדים. כרכז פותח אף מסר 8.7 אסיסטים - מספר מרשים לולא 5.3 האיבודים שנלוו אליו. זו לא הפעם הראשונה בה עולה שמו של פארקר כמועמד לקבוצה, שיתכן שתתחזק במהלך הפגרה גם בעמדת הסנטר.


סמוש פארקר וקובי בראיינט. רק השמאלי עשוי לנחות בנוקיה (צילום: AP)

 

התחנה הבאה של באטיסטה: טריומף ליוברצי הרוסית

לגבי באטיסטה הוציאה הקבוצה הודעה רשמית בה נכתב: "אסטבן באטיסטה שוחרר ממכבי תל אביב וצפוי לחתום ברוסיה. השחקן יעזוב היום את הארץ". קצת לפני המראתו למדריד ומשם לאורוגוואי, נפרד באטיסטה בג'נטלמניות מהתקשורת בישראל, תוך קיום מסיבת עיתונאים מאולתרת בנתב"ג.

 

"אני מרגיש קצת עצוב, אבל אלה החיים בכדורסל ואין מה לעשות", אמר. אני מאחל את הטוב ביותר למכבי, לחברי לקבוצה ולמאמן, ורוצה להגיד תודה לכל האנשים כאן". בטיסטה, שיצטרף לטריומף ליוברצי בקרוב, אישר כי פניו לתחנה הבאה: "אשחק ברוסיה ואחתום שם בימים הקרובים. אני צריך רק לוודא שהכל בסדר גם מבחינת מכבי. הכל יהיה גמור עוד כמה ימים".


באטיסטה לצד רודני וייט. שניהם כבר לא במכבי (צילום: ראובן שוורץ)

 

באטיסטה, שנראה שבור, לא היסס שוב להראות רגשות: "אני אדם אמוציונלי וכמובן שזה רגע מרגש בשבילי. זה לא טוב לעזוב ככה אבל אלה החיים. איך הרגשתי בשבועות האחרונים? הרגשתי כמו בחודשים האחרונים, שום דבר לא השתנה. אזכור ממכבי הכי הרבה את החברים ומהבחינה מקצועית את השנה האחרונה, שהיתה נהדרת". 

 

באטיסטה השאיר הודעה ברשת החברתית "פייסבוק": "אני רק רוצה להגיד תודה לכל אוהדי מכבי ולאנשים שפגשתי בישראל. אשמור את הזכרונות הטובים ביותר מכאן".

 

הפיחות במעמדו של הסנטר התחיל כבר עם הגעתו של אפי בירנבוים בתחילת העונה במקומו של צביקה שרף, והתגבר עם בואו של פיני גרשון. השיא היה כשלטענת הקבוצה סירב באטיסטה להכנס למשחק מול מכבי ראשון לציון, מה שגרם לצוות המקצועי לכעס רב ובסופו של דבר גם לוותר על שירותיו. השחקן עצמו טען כי מדובר בשקר, וכי לעולם לא היה מסרב להוראת המאמן.

 

בחמשת משחקי היורוליג עד עתה העמיד באטיסטה ממוצעים של 3.6 נק' ו-2.6 ריב' בלבד למשחק, לעומת 10 ו-5 בעונה שעברה. בליגת העל שיחק באטיסטה 3 משחקים בלבד, וקלע בסך הכל 2 נקודות.

פורסם לראשונה 20/12/2008 12:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
אסטבן באטיסטה
צילום: חגי אהרון
מומלצים