"מרגיש תחושת שייכות, לא יכול לשיר את ההמנון"

קפטן נבחרת ישראל ופרטיזן בלגרד, ביבראס נאתכו, ערך ראיון מקיף בתקשורת הסרבית וסיפר: "יש אנשים שמנסים להרוס את הארץ היפה שלנו, לא יכול לשיר את ההמנון"

צילום: אי.פי.אי // נאתכו עם סרט הקפטן. כתבה מפרגנת בתקשורת הסרבית

ביבראס נאתכו משחק בחו"ל למעלה מ-10 שנים. למרות שלא שיחק בליגה גדולה אפשר לומר כי הקריירה שלו בתור לגיונר מוצלחת מאוד וברוב הקבוצות שהיה נחשב לבורג משמעותי ולשחקן אהוב מאוד בחדר ההלבשה של קבוצתו.

כעת כאשר הוא משחק בפרטיזן בלגרד, נאתכו זכה לכתבה נרחבת בתקשורת הסרבית בה סיפר על היותו קפטן הנבחרת למרות שאינו יהודי, על אביו ז"ל ועל כך שכמעט היה קרוב לשחק באייאקס.

על הביקורות שקיבל מעצם היותו קפטן הנבחרת שלא שר את ההמנון מצד לא מעט אנשים אמר: "זה מצער שיש אנשים שמנסים להרוס את הארץ היפה שלנו, אבל אנחנו צריכים לחיות עם זה. כל אחד יכול לומר מה שהוא רוצה, אבל אנחנו לא חייבים להקשיב לזה. שרתי את ההמנון כשהייתי צעיר יותר, כי לא הבנתי את משמעות המילים. כשצ'רקסי ומוסלמי יש מילים שאני לא יכול לשיר. אני כן מרגיש תחושת שייכות לנבחרת הזו ולמדינה הזו".

על אבא שלו ז"ל סיפר נאתכו: “הוא חשב שאני צריך להיות מנהיג בכל מקום שבו אני אהיה, לא עוד שחקן. הייתי קפטן בכל קבוצות הנוער בהן שיחקתי, זה היה טבעי עבורי לצפות ולהיות הקפטן גם של הנבחרת הלאומית”.

על כך שהיה קרוב לשחק באייאקס אמסטרדם: “הם ביקשו מאבא שלי לחתום שלא אחזור לשרת בצבא, אבל סירב. הוא עבד בצבא במשך 30 שנה במשמר הגבול. נאמנות היא הערך הכי חשוב עבור הצ’רקסים. אנחנו חברה ייחודית בתוך מדינת ישראל".

נאתכו במדי צסק"א: "לא שוכח את הקללות של אוהדי מכבי" // צילום: אי.פי.אי 

על כך שבתקשורת נכתב בעבר שהוא מועמד לחזור לישראל ולשחק במכבי תל אביב, היריבה העירונית של הפועל, המועדון בו גדל סיפר: “אני לא יודע אם יותר צחקתי או יותר כעסתי כשכתבו בתקשורת הישראלית שאולי אחתום במכבי ת”א. היה לי בצסק”א מוסקבה סעיף שחרור של 8 מיליון יורו, והם כתבו שמכבי רוצה לשלם 2 מיליון. מכבי לא יכולה לשלם את מה שאני שווה, ואני גם לא שוכח את כל הקללות והנאצות שהם שרו לעברי בעבר”.



 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר