נשיא ארה"ב קיים הלילה (בין שלישי לרביעי) מסיבת עיתונאים שבה קרא לאזרחים להיות מוכנים "לימים הקשים שעוד עתידים לבוא עלינו". בתוך כך, מספר המתים בארה"ב כתוצאה מהמגפה ממשיך לעלות וחצה הבוקר את ה-4,000 - רבע מהם מניו-יורק שמתמודדת עם התפרצות חמורה של המגפה. רק לפני שבוע עמד מספר המתים בארה"ב כולה על אלף.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני רוצה שכל אמריקני יהיה מוכן לימים הקשים שעוד עתידים לבוא עלינו", אמר הנשיא, על רקע דבריהם של גורמי הרפואה - שאמרו כי מספר המתים מקורונה בארה"ב עשוי להגיע ל-240 אלף. "אנחנו עומדים בפני אויב בלתי נראה וצפויים לנו שבועיים קשים מאוד - אבל אנחנו נראה בסופו של דבר אור בקצה המנהרה".

מתחם בדיקות קורונה ביוסטון, טקסס (צילום: AP)
צילום: AP

במסיבת העיתונאים שנערכה הלילה, פורסמו הנחיותיהן של הרשויות בארה"ב בנוגע למאבק בהתפשטות הנגיף, ביניהן הארכת תוקפן של ההוראות לשמור על מרחק חברתי עד סוף אפריל, המשך עבודה מהבית ואיסור על התקהלויות. "מאוד חיוני שהציבור ישמע להנחיות שניתנו למשך 30 הימים הבאים", אמר הנשיא טראמפ. "מדובר בעניין של חיים ומוות".

הממונה מטעם הבית הלבן לתיאום המאבק בנגיף הקורונה, דבורה בירקס, הציגה גרף עם נתונים ותרחישים אפשריים כתוצאה מהתפשטות הנגיף. לפי נתונים אלו, מספר המתים בארה"ב בחודשים הקרובים יהיה בין 100 ל-240 אלף. נתון אחר שהציגה בירקס, חזה את מותם של 2.2 מיליון אמריקנים אם לא יינקטו צעדים לעצור את התפשטות הנגיף.

מרכז לבדיקת קורונה בניו יורק (צילום: רויטרס_)
צילום: רויטרס_

טראמפ, שבתחילה זלזל בהשפעותיו החמורות של הנגיף, שינה את דעתו אחרי שנחשף לתרחישים שחוזים מאות אלפי מקרי מוות פוטנציאליים בארה"ב. גם התמונות שהגיעו מבתי החולים בניו-יורק, שכורעים תחת עומס החולים והמתים, השפיעו ככל הנראה על החלטתו להחמיר את המגבלות.

נאומו של טראמפ מגיע על רקע ביקורת שנשמעת בארה"ב בימים האחרונים על התנהלותו הלקויה של הנשיא סביב משבר הקורונה, לאחר שבמהלך השבועות הראשונים להתפרצותו של הנגיף סירב הנשיא להחיל מגבלות מחמירות – כשעוד ניתן היה לשלוט בהתפשטות המחלה.