בשל הקורונה

בד"צ ויז'ניץ: אלו ההקלות במנהגי חג הפסח

בית הדין וההוראה של ויז'ניץ יצא בשורת הנחיות והוראות לחסידים בכל מה שקשור להכנות ולהנהגות בחג הפסח, במסגרתן הורו הדיינים על שורת הקלות במנהגיהם (אקטואלי)

שימי שפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

בית הדין וההוראה של חסידי ויז'ניץ יצא אמש (שני), בשורת הנחיות והוראות לציבור החסידים בכל מה שקשור להכנות ולהנהגות בחג הפסח הקרב ובא, במסגרתם הורו חברי ביה"ד על שורת הקלות לאלו הנוהגים להחמיר בפסח.

במכתב מיוחד שהוציאו לחסידים כהם מציינים שהוא לבקשתו של האדמו"ר נכתב, כי בשעה קשה זו שהעולם כולו דואג מהתפשטות מחלת הקורונה הנוראה, ולאחר שישנם חסידים שנוהגים מידי שנה להחמיר על עצמם בפסח, אך השנה הדבר נבצר מהם על כן יצאו הנחיות לציבור כדלהלן.

בנוגע לניקיונות, אין להחמיר יותר ממה שנפסק בשולחן ערוך, דהיינו שאין צורך לנקות במקומות שאין מכניסים בהם חמץ, ואפילו במקומות שמכניסים בהם חמץ, אם אין כוונה להשתמש בהם בפסח, מספיק לסגור אותם ולמכור אותם לגוי במכירת חמץ. עוד מוספים הדיינים, כי יש לנקות היטב את המטבח ואת המקרר, אך מלבד זאת רמת הניקיון יהיה כמו בכל השנה בערבי שבתות ויו"ט.

בנוגע למכירת חמץ בעין, אפילו אלו שמחמירים שלא למכור חמץ של ממש, השנה בשל המצב, ובשל כך שישנם שחושבים שלא יהיה ניתן להשיג מוצרי חמץ מסויימים לאחר החג, יכולים למכור לגוי אפילו חמץ בעין.

עוד מוסיפים הרבנים וכותבים, כי בנוגע לאלו אשר מחמירים שלא לאכול בפסח מוצרי חלב או ירקות שאינם קלופים, במקום צורך ניתן להקל.

בנוסף קוראים רבני החסידות למי שנוהג להדר לאכול מצות שנאפו בערב פסח בלבד או מצות חבורה, להקל בנושא, וכי בשעה זו ההורים יהיו עסוקים עם הילדים בסבלנות ואורך רוח.

לסיום, נקראים החסידים שוב להקפיד מאד על הוראות משרד הבריאות בכל מה שקשור להתפשטות הנגיף, ולחגוג את ליל הסדר רק על פי ההוראות, וכי ההוראות המקלות הם לשנה זו בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר