אישום: צילמה תמונות של בסיסים צבאיים - ושלחה לחזבאללה

כתב אישום הוגש נגד צעירה כבת 25, הנאשמת כי העבירה תצלומים לתושב דרום לבנון שפנה אליה בפייסבוק וביקש ממנה לעשות כן. בין המקומות שצילמה: גדר המערכת, ביה"ח רמב"ם והגנים הבהאים בחיפה

לוחמי חיזבאללה
לוחמי חיזבאללה | צילום: רויטרס

כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים הוגשו הבוקר (שני) נגד צעירה כבת 25 בגין מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה וכן מתן שירות לארגון טרור.

על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי על ידי פרקליטות מחוז מרכז, בשנת 2018 אדם בשם עלי, המתגורר בדרום לבנון, פנה אל הנאשמת בפייסבוק ולאחר היכרות קצרה החל לבקש ממנה לבצע עבורו משימות שונות בישראל עבור ארגון הטרור חזבאללה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בחסות משבר הקורונה: הונגריה תעביר חוק שמצמצם את חופש הביטוי

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-4,347; 63 מונשמים

לשכת נתניהו לאחר שיועצת נדבקה: לא בטוח שהוא יחויב בבידוד

הצעירה, כך על פי כתב האישום, העבירה לעלי תצלומים של כלי רכב צבאיים באזור חברון, כלי רכב צבאיים שנסעו על כביש 6, צילומים של בסיס חצרים ושל מוזיאון חיל האוויר שנמצא באותו מקום. בנוסף, היא העבירה צילומים של גדר המערכת באזור ראש הנקרה, הגנים הבהאים בחיפה, נקודת התצפית בסטלה מאריס וצילומים של נמל חיפה.

בהמשך, לאחר ששלחה לו תמונות מחלון ביתה, ביקש עלי מהנאשמת לבדוק אם העמוד שנראה ליד ביתה מהתצלומים הינו עמוד הרומז על קיומה של מערכת כיפת ברזל באזור. הנאשמת ניגשה למקום, צילמה את המערכת וגם את הבסיס הצבאי הנמצא באזור - והעבירה לעלי את התמונות.

סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל | צילום: חדשות 13

עוד עלה מכתב האישום כי במהלך 2019, עלי צירף את הנאשמת לקבוצת וואטסאפ בשם "דע את אוייבך". אחד ממנהלי הקבוצה ביקש מהצעירה לתרגם עבורו כתבה מעברית לערבית.

באחד מהימים היא התבקשה לנסוע למעבר ארז ולצלם פילבוקס צבאי, וכן לנסוע לחיפה ולצלם את הכניסה למיון ואת חדרי הניתוח בבית החולים רמב"ם. גם התמונות האלה הועברו לעלי.

תומכי חזבאללה
תומכי חזבאללה | צילום: רויטרס

בדצמבר 2019, פנה עלי לנאשמת והעביר לה פרטים על הרצאה מתוכננת של עיתונאי בנושא חזבאללה וישראל. עלי ביקש ממנה להשתתף בהרצאה ולשאול את המרצה אם יש סיכוי למלחמה בין חזבאללה לישראל. הנאשמת פעלה כדברו, הקליטה את הנאמר ושלחה לעלי.

בשלב מסוים, כאשר עלי ביקש מהצעירה לצלם בסיס צבאי הנמצא בסמוך לאוניברסיטת תל אביב - הנאשמת כבר סירבה לבקשתו.