מעכשיו: תקנות הקורונה מונגשות

דף הנחיות של ארגון "צהר הלב" מבהיר לאנשים עם צרכים מיוחדים את תקנות החירום בעזרת סמלים • "חשוב שגם הם יבצעו את הכללים מתוך רצון חופשי"

על מנת לאפשר לאנשים עם צרכים מיוחדים שאינם יודעים קרוא וכתוב להבין את ההנחיות במשבר הקורונה ולמלא אותן - גובש אתמול (ראשון) דף מיוחד שבו הונגשו הכללים באמצעות שימוש בסמלי PCS. 

עריכה ואנימציה: גלעד דיסטלמן

את הדף הוציאו בארגון "צהר הלב", רשת מוסדות לחינוך מיוחד, שביקשו להנגיש את התקנות החדשות לשעת חירום בשפה אוניברסלית של סמלים חזותיים, שבה משתמשים אנשים עם צרכים מיוחדים, המתקשים בביצוע מיומנויות שפה: קריאה, כתיבה ודיבור. 

עשרות אלפי הסמלים, שמייצגים מילים בשפה המוחשית והמופשטת, משמשים לתקשורת תומכת חליפית ומאפשרים לאוכלוסייה זו לתקשר עם העולם הסובב. 

מאות ילדי גנים, תלמידי בית הספר ובוגרים המטופלים במוסדות הארגון, נמצאים בבתיהם ללא מסגרת חינוכית תומכת. עקב כך, בארגון פרסמו עבורם את דף ההנחיות המונגש.

ההנחיות המונגשות
ההנחיות המונגשות

עוד בנושא:

• בזכות הקורונה: סימס הפך למשחק הפופולרי ביותר

• מכונות הנשמה בהדפסת תלת ממד

• מדוע אסור לזייף בשטיפת הידיים?

• נמצא כמעט בכל בית: כך תקטינו את הסיכוי לחלות בקורונה

מנכ"ל "צהר הלב", ישראל קורניק: "בישראל ישנם עשרות אלפי ילדים ובוגרים שאינם מסוגלים לתקשר כמונו. היה לנו חשוב מאוד שגם אוכלוסייה זו תדע ותבין את ההנחיות ותבצע אותם מתוך בחירה אישית ורצון חופשי, ובפרט בימים אלו, בהם מוסדות החינוך המיוחד סגורים והתלמידים נמצאים בבתיהם ללא אנשי המקצוע והעזרים המקצועיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר