74 ישראלים מאושפזים במצב קשה כתוצאה מנגיף הקורונה, אחד מהם הוא אפיק סוויסה בן ה-22 שלא סבל ממחלות רקע, אינו מעשן ומתחזק אורח חיים ספורטיבי. סוויסה חזר באחרונה מטיול אחרי צבא בארצות הברית, חש ברע ובתוך ימים מצבו הדרדר. הוא מאושפז בבית החולים אסותא באשדוד כשהוא מורדם ומונשם.

"ביום חמישי לפני שבועיים אפיק חזר מארצות הברית וביום שבת התחיל להרגיש לא טוב", תיארה אמו של אפיק, אירית סוויסה, "הוא סבל מחוסר תיאבון, חולשה וחוסר טעם. אחרי שהתחיל לו החום עשו לו בדיקת קורונה. ביום שני קיבלנו את התוצאה החיובית. מדי יום עלה לו החום, ביום שלישי בערב הוא התחיל להשתעל וברביעי בבוקר הזמנתי את מד"א כדי שיבואו לפנות אותו, הרגשתי שמשהו לא תקין".

ככל שהימים חלפו, אירית הפכה מודאגת יותר ויותר: "אמרתי למד"א שהם חייבים לקחת אותו, לטפל בו ולהבין מה קורה. ביום שישי האחרון חלה הדרדרות במצבו, לפי מה שהבנתי מהרופאים הוא חטף דלקת ריאות חמורה. אני לא יכולה להיות איתו כי אני בבידוד כרגע, זה מאוד קשה. לפני שהרדימו אותו הוא דיבר איתי ואמר, 'אמא, אני מפחד'. הוא לא יודע מה קורה כשאני לא איתו. הבטחתי לו שיהיה בסדר ושהכל יעבור בשלום".

ד"ר אסף פרץ, מנהל מחלקת הקורונה באסותא אשדוד, עידכן הבוקר (שני) במצבו של סוויסה: "מצבו של אפיק עדיין קשה, אבל יציב. הוא מונשם ומורדם, אבל אתמול הייתה קצת ירידה בתצרוכת החמצן, שזה אומר שהוא מראה מגמה של שיפור עם מכונות ההנשמה. אנחנו אופטימיים. אפיק סובל מדלקת ריאות עם תסמונת מצוקה נשימתית, מדובר בתהליך דלקתי שמציף את הריאות. זה מצריך מאיתנו להקל על עבודת הנשימה ולשפר את החמצון. אנחנו נותנים לו טיפול תומך ועוד טיפולים שמכוונים נגד הווירוס".

אתה יכול להסביר איך קורה שבחור בן 22 מדרדר למצב כזה?
"הקורונה מגיעה לכולם. אמנם פחות לצעירים ובריאים ויותר לאוכלוסייה המבוגרת, הקשישה והחולה, אבל ככל שמספרי התחלואה עולים, נראה גם את האחוזים הנמוכים שמופיעים אצל הצעירים והבריאים".

עם מה אתם מתמודדים בימים אלו במחלקת הקורונה?
"אנחנו כל הזמן נשאלים אם יש מספיק מסיכות ומנשמים, אנחנו לא רגילים למציאות הזאת שבשביל לטפל ולגשת לחולים אנחנו צריכים מסיכות ולהתמגן. לא רגילים לא לפגוש את המשפחות, את אירית לא פגשתי, דיברנו בטלפון. אנחנו מנסים להתמודד עם הריחוק הזה, אבל אני אופטימי ובטוח שהסערה תחלוף ונחזור לשגרה".