"מתגעגעת לאוכל של אימא": הילדים שנדבקו מספרים על השגרה החדשה

יותר מ-400 ילדים ובני נוער נדבקו עד כה בנגיף, וניצבים כעת בפני מציאות מורכבת ואתגרים לא פשוטים. לצד זאת, הם מצליחים למצוא גם נקודות אור. "בבידוד משפרים מיומנויות ותחביבים"

זמן צפייה: 04:39

454 ילדים ובני נוער נדבקו עד כה בנגיף קורונה. רק לפני כמה שבועות כולם עוד שיחקו עם חברים בפארקים, או בילו שעות בבתי הספר. "בהתחלה היו לי כאבי ראש חזקים, אחר כך התחלתי לאבד את חוש הטעם והריח", סיפרה מיכל בת ה-17 על הופעת התסמינים. "זה הלחיץ, זה גם מבאס באיזשהו מקום כי לא נהנים מהאוכל".

בהיעדר עולם חיצוני נגיש, אין מנוס מהרחבת העולם הפנימי. "אני קורא הרבה כי זה מאוד כיף לי וזה מעניין, ויש לי המון ספרים", סיפר טל בן ה-12. "ממש משעמם לי אז אני עושה פאזל", שיתפה מאיה בת ה-14.  "בבידוד משפרים מיומנות ותחביבים", אמר סהר בן ה-9. "אני משתפר בקובייה הונגרית".

עוד בחדשות 13:

בכירים במערכת הבריאות: נשקלת האפשרות של עוצר כולל בליל הסדר

ממחר בבוקר: בדיקות קורונה יבוצעו ברשתות שיווק ברחבי הארץ

ספרד: 838 מתו ביממה האחרונה; 756 מקרי מוות נוספים באיטליה

קורונה, ילדים קורונה, ילדים מסיכות
ילדים שחלו בקורונה

בעוד שנדמה שהזמן עובר בסך הכול בנחת ובנעימים, יש גם רגעים נעימים פחות. "כשלקחו אותי לבית החולים באמבולנס, בהתחלה הייתי אמורה להיות בכל התהליך הזה עם אימא שלי, וברגע האחרון הודיעו לי שאימא שלי לא תבוא איתי", שיתפה מאיה. "פחדתי להדביק את המשפחה שלי כשגיליתי, סיפרה גם מיכל. "אתה מתחרפן כבר מלהיות בחדר". מאיה הוסיפה: "אני מתגעגעת לאוכל של אימא".

נכון שלא מדובר בקבוצת סיכון, נכון שברוב המקרים הילדים עוברים את המחלה בקלות ובלי סיבוכים, ובכל זאת הם בסך הכול ילדים שחווים חוויה לא פשוטה ולא שגרתית בתוך מציאות מלאת חששות וגם הם רק רוצים לחזור שוב להיות בריאים ולהרגיש שהם לא לבד. ומה הדבר הראשון שיעשו כשייצאו מהבידוד? "אני אקפוץ על המשפחה שלי, על ההורים שלי, ואחבק אותם", אמרה מיכל.