8 ישראלים מתו כתוצאה מנגיף הקורונה: משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) שמספרם של הישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה ומתו כתוצאה מהמחלה עלה ל-8. מספר הנדבקים הכולל עומד על 2,666 ישראלים - מהם 39 במצב קשה ו-68 במצב בינוני. 68 החלימו עד כה מהנגיף בארץ. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

אחד משני הקורבנות הנוספים הוא גבר בן 83 שנדבק בקורונה ואושפז לאחרונה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. הוא מת היום לאחר שחלה הידרדרות במצבו. הוא הונשם ומצבו השתפר ביומיים האחרונים, אך לאחר שחלה החמרה במצבו - הוא נפטר. בבית החולים ציינו שהוא סבל גם ממחלות רקע. קורבן נוסף של המחלה נפטר היום בבית החולים הדסה בירושלים. 

קורונה בישראל - בי"ח אסותא אשדוד (צילום: JACK GUEZ, AP)
קורונה בישראל - בי"ח אסותא אשדוד | צילום: JACK GUEZ, AP

מוקדם יותר דווח על חולה שישית שנפטרה מהמחלה בישראל - בת 91 שהייתה מונשמת ומורדמת ובמצב אנוש במשך ימים ארוכים שנפטרה בבית החולים וולפסון בחולון. מדובר בחולה שנפטרה לאחר שעל פי החשד נדבקה מבתה, עובדת בית החולים ששוהה בימים אלה בבידוד. 

"צוות המחלקה נלחם על חייה בכל אמצעי במשך ימים ולילות ארוכים, במסירות ובדבקות רבה", נמסר מדוברות בית החולים. "אנו משתתפים בצערם של בני המשפחה, אשר נמסרה להם הודעה בנושא. בשעה זו צוות העובדים הסוציאליים המסור שלנו משוחח עם בני המשפחה ומעניק להם מעטפת של סיוע רגשי". 

קורונה חולה מתים בית חולים (צילום: Sakchai Lalit | AP)
קורונה חולה מתים בית חולים | צילום: Sakchai Lalit | AP

על רקע העלייה במספר הנדבקים והקורבנות, שרי הממשלה תודרכו הבוקר בנוגע להיתכנות הממשית של הטלת הסגר כללי. השרים הונחו לפעול להיערכות מיידית תוך וידוא מוכנות המשרדים השונים והגופים עליהם הם ממונים, בניסיון להתכונן להסגר שעלול להתחיל כבר בימים הקרובים.

ראש הממשלה נתניהו נשא אמש הצהרה מיוחדת שבה הזהיר את הציבור מפני הטלת הסגר מלא אם לא יחול שיפור מיידי במספר החולים. "מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים", אמר נתניהו. "בעוד שבועיים עלולים למצוא עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות. לכן אני כבר אומר לכם שאם לא נראה שיפור במגמה - לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות. זה עניין של יממות ספורות ואנו עושים את כל ההכנות הלוגיסטיות והמשפטיות לכך".