הנגיף מתפשט בישראל

שמונה נפטרו מנגיף קורונה; 2,666 נשאים אובחנו בישראל

מספר המתים בישראל מזנק היום בצורה משמעותית כאשר על פי העדכון האחרון של משרד הבריאות, מדובר על שמונה קרבנות • 2,666 נדבקו בנגיף הקורונה. מצבם של 39 מהם מוגדר קשה (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נגיף הקורונה המשתולל בישראל ממשיך לגבות קרבנות: משרד הבריאות מעדכן כעת (חמישי) כי מספר ההרוגים בישראל טיפס, ועומד על שמונה מתים.

בסך הכל, נכון לעכשיו, יש 2,666 נשאים מאומתים של הנגיף הקטלני בישראל. 39 מהם במצב קשה, 68 במצב בינוני, ו-2,438 במצב קל.

אחת מהם, היא אישה בת 91 שנפטרה היום (חמישי) בשעות הצהריים במרכז הרפואי וולפסון. מדוברות בית החולים נמסר כי מדובר באישה שהייתה מונשמת ומורדמת ובמצב אנוש במשך ימים ארוכים.

"צוות המחלקה נלחם על חייה בכל אמצעי במשך ימים ולילות ארוכים, במסירות ובדבקות רבה", אומרים בבית החולים. "אנו משתתפים בצערם של בני המשפחה, אשר נמסרה להם הודעה בנושא".

הלוויה של חולה קורונה בישראל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעה זו, צוות העובדים הסוציאליים המסור של המרכז הרפואי וולפסון, משוחח עם בני המשפחה ומעניק להם מעטפת של סיוע רגשי.

מבית החולים 'הדסה עין כרם' עדכנו "על פטירתה של חולת קורונה נוספת בת 89, אשר אושפזה במתחם המחלות המתפרצות בהדסה עין כרם לפני כשבועיים. עם התדרדרות במצבה הועברה למתחם לטיפול נמרץ נשימתי הייעודי לחולי קורנה.

"מדובר בחולה עם מחלות רקע, אשר הוגדרה כבר בשבוע שעבר במצב אנוש, וטופלה במסירות לכל אורך אשפוזה על ידי צוות היחידה, אשר עשה כל שניתן על מנת להקל על סבלה. צוות השירות הסוציאלי בהדסה נמצא בקשר עם המשפחה. אנו משתתפים בצער המשפחה".

מתוך אלפי החולים בישראל, נכון לעכשיו רק 68 החלימו מהנגיף ושוחררו לבתיהם. 432 מאושפזים בבית חולים, והשאר נמצאים בבידוד בבית או בבית מלון.

בדברים שנשא אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא התריע כי "מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים. בעוד שבועיים עלולים למצוא עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות".

"לכן אני כבר אומר לכם שאם לא נראה שיפור במגמה - לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות", הזהיר נתניהו.

הוא הוסיף, "אתם מכירים את האמירה כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. אבל בקורונה לאמירה הזאת יש צד שני ואכזרי. כל המדביק נפש אחת כאילו הדביק עולם ומלואו. לא כאילו - הדביק ממש עולם ומלואו".

נתניהו פנה לציבור: "אני מבקש מכם משמעת עצמית וקפדנית. אם לא תתגייסו לשמור על עצמכם, יהיה כאן אסון. הקפידו על ההנחיות, אלה דיני נפשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר