שידורי הקורונה: השיימינג היומי

צפיתם כבר בתחרות השיימינג הגדולה בין ערי ישראל? • הכאוס בטלוויזיה מעולם לא נראה מלחיץ יותר - קורונה בכל מקום

מלחיץ בקול אבהי. פרופ' גבי ברבש

1 קורונה פה, קורונה שם, קורונה בכל מקום כל הזמן, והכאוס מתחיל לתפוס פיקוד. אצל רפי רשף נותנים אייטם על שודדי אלכוג'ל מבתי חולים, ובחדשות ‭12‬ מדווחים על עשירים שמצילים את עצמם ורוכשים מכונות הנשמה באופן פרטי, כי הרי רק בתחילת המהדורה עדכנו אותנו כי "בעוד 15‬ ימים נצטרך להחליט את מי להנשים ואת מי לא".

פאניקה ברחובות, פאניקה גם באוויר. מנכ"ל חברת אל על ישב במהדורה המרכזית וממש התחנן לעזרה כלשהי שתציל את חברת התעופה הלאומית מקריסה. הפרשנים דנו מה אומרת הגבלת ה‭100-‬ מטר, מתי יסגרו את המקווה, האם מותר לשחק מטקות, ורגע, מטקות זה נחשב בכלל לספורט? אפילו נציגי המשטרה התקשו לספק תשובות כיצד יאכפו את אותן הגבלות.

שידורי אתמול בערוצים השונים התחלקו בצורה הבאה: עד חמש דיברו איתנו על החמרה בהגבלות (שנכנסו לתוקף ב-‭,(17:00‬ והחל מחמש עברו לדבר על עוד החמרה בהוראות. אז מה לעזאזל קורה כאן? אף אחד לא מבין כלום, והכאוס על המסך מעולם לא נראה מלחיץ יותר. "הציבור, שממילא לא רגוע, הופך עכשיו להיות עוד יותר עצבני, כי צריך לחכות שבועיים להזמנה מהסופר, ופסח זה מעבר לפינה", אמר עודד בן-עמי. ואתם יודעים מה מלחיץ יותר? שאנחנו רק בתחילת הסרט, ולאף אחד אין ספוילר לגבי איך ומתי הוא יסתיים.

2 כשהגיעו התמונות הראשונות מירושלים, רפי רשף הזיז באכזבה את ראשו מצד לצד, ואמר "זה נורא" בייאוש כזה של אמא פולנייה. ואכן, בשעה חמש יצאה לדרך תחרות השיימינג הגדולה בין ערי ישראל, ורחובות הבירה נראו שוקקים ועמוסים. קבוצות חרדים התגודדו מאחורי יאיר שרקי, שהודה כי "יש כאן יותר אנשים מאתמול" וחיפש הסברים. "ככה מתפשטות מגיפות כי הווירוס לא מבחין בין מגזרים", זעק מייד יואב אבן.

ובאמת, הווירוס לא מבחין, אבל התקשורת הישראלית בהחלט מבחינה בין מגזרים ומקפידה לתייג אותם גם בתקופה כזו. כל יום מגזר אחר חוטף. הסטודנטים במסיבות, הערבים בטירה, התל-אביבים בפארק, הסרוגים בבתי הכנסת, וביומיים האחרונים זה הציבור החרדי שמקבל את השיימינג.

"הרחובות הקצת בעייתיים", כינה בן-עמי את מאה שערים, כשהפנה לדיווח של שרקי האמיץ בירושלים, שנשלח לשדה הקרב של הקורונה בלב שכונת גאולה ללא כפפות מגן, בלי מסיכה או אמצעי הגנה אחרים. "ואיזה ציון אתה נותן, תמיר סטיינמן, לתושבי באר שבע?" התעניין בן-עמי באייטם הבא.

"אפשר לטפוח לנו על השכם, בזכות הצילומים שלנו ביומיים האחרונים, המשטרה התחילה לבצע אכיפה", הודיע משה נוסבאום. ובאמת מרגיש לפעמים שכל זה נועד בעיקר על מנת להפעיל לחץ על הגורמים שאמורים לנהל את המשבר הזה. האם השיימינג הציבורי היומיומי, שרק מוסיף לחיזוק הקיטוב בחברה, באמת יעיל ומשפיע?

3 כל משבר זקוק לגיבור-על שיציל את המצב, וגיבור הקורונה הוא פרופ' גבי ברבש שעבר להתגורר באולפן חדשות ‭ ,12 ‬ ומדי יום מחפש דרכים מחרידות אחרות לשכנע את הישראלים להישאר בבית. אף שתמיד הוא יביא תסריט אפוקליפטי מלחיץ, משהו בטון הדיבורי הסמכותי, האבהי, המרגיע שלו הופך אותו לקול ההיגיון של התקופה.

"אנחנו על הקצה. זה הצ'אנס האחרון שלנו", אמר אמש בקולו הענוג, "אנחנו צריכים להיכנס לבתים ולא לצאת משם עד פסח". וכשאתם בבית, ורוצים להירגע, תעשו טובה - אל תדליקו טלוויזיה. הערוצים הישראליים ממש לא יעזרו לכם להירגע.

שידורי הקורונה: נכנסים להסגר, כל הערוצים

• "מנותקת מהמציאות": הרשת נגד גל גדות

 

• ליאור שליין שילם מכספו את משכורות העובדים

 

• כך הפך YNWA להמנון הקורונה בעולם

 

• האם דיסני חזו את משבר הקורונה?

 

• שירי מימון הפרה את כללי הסגר והותקפה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר