דוח חושף

מחדל: יש רק 1,437 מכשירי הנשמה פנויים

במענה לשאלת מרכז המחקר והמידע של הכנסת מהו מספר מכשירי ההנשמה בישראל מסר משרד הבריאות כי נכון להיום יש בישראל 2,173 מכשירים, מתוכם כשליש בשימוש (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל, והיום (חמישי) נחשף המחדל החמור כאשר מתברר כי נכון להיום יש בישראל 2,173 מכשירי הנשמה, מתוכם כשליש (708) בשימוש, עוד 28 לא תקינים ורק 1,437 פנויים.

הנתונים נחשפו במסגרת דוח מיוחד של מרכז המידע של הכנסת עבור ועדת הקורונה, המתכנסת היום לראשונה. משרד הבריאות החל ברכישת מכשירי הנשמה - אך עדיין לא ברור כמה מכשירים.

עוד עולה מהדוח כי על פי נתוני משרד הבריאות המעודכנים לחודש ינואר 2019, בישראל ישנן 758 מיטות טיפול נמרץ מסוגים שונים: 394 מיטות טיפול נמרץ כללי, 64 מיטות טיפול נמרץ ביניים, 215 מיטות טיפול נמרץ לב, 53 מיטות טיפול נמרץ לב ביניים ו-32 מיטות טיפול נמרץ נשימתי.

הרבנית קוק: בבתים אלו לא ייכנס ה'קורונה' (באדיבות המצלם)

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר בדיון בוועדה כי "כשיורדים לפרטים זה יותר מורכב. מכונת הנשמה זה לא דבר גנרי במערכת שבה הוא מספק".

"יש לנו במלאי מעל כ-1500 מכונות הנשמה ששמישות וזמינות עכשיו. יש עוד מכונות הנשמה שאנחנו לוקחים מהצבא, יש עוד 70 במגזר הפרטי שנשתמש גם בהם. סה"כ יעמדו לרשותנו בזמן הקרוב 2864".

עוד הוסיף כי "יהיו 900-800 מכונות מהצבא שאני מקווה שיהיו זמינות. לצד זאת אנחנו עובדים על אלפי הזמנות. אנחנו לא יודעים להגיע כמה תוך זה יגיע. הדבר השני זה לייצר ייצור מקומי בארץ. מקווה שזה ייתן לנו עוד כמה מאות".

לדבריו, "אנחנו רוצים להרוויח זמן, להוריד את מספר החולים ולייצר דרגות חופש, לכבוש את התחלואה ולהגיע אחרי פסח ליכולת לקחת סיכונים. השבועיים האלה מאוד מטרידים אותנו: הפוטנציאל של התפרצות המחלה מאוד גבוה".

"אחרי פסח אנחנו רוצים לשחרר מעט את הכלכלה. זו האסטרטגיה. עד אז רוצים להוריד את מספר החולים הקשים. השבועיים שאנחנו נכנסים אליהם לקראת פסח הם קריטיים. אנחנו מאוד מפחדים מפסח ומאוד מפחדים מהרמדאן. אנשים יוצאים מהבית, מתקהלים, וזה מאוד מסוכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר