לא נעים לראות גן סגור: המאבק על התשלום בין הגננות להורים

אלפי הורים נאלצים להמשיך לשלם כל חודש על גנים פרטיים - על אף שהם סגורים. הגננות מצדן, טוענות שללא סיוע כספי מהממשלה הן לא יכולות שלא לגבות תשלום חלקי או מלא. "המשפחה שלי תקרוס"

זמן צפייה: 02:36

מורן מרי דבש, אם לחמישה מבאר יעקב, מבלה את הימים האחרונים כמו רוב הישראלים עם הילדים בבית. היא הוצאה לחופשה ללא תשלום מהעבודה וכך הכנסות המשפחה נחתכו בחצי, אבל ההוצאה החודשית על הגן הפרטי של דניאל בנה הקטן בן ה-3 ממשיכה לרדת מחשבון הבנק. "כמו ספינה בלב ים סוער. מנסים בכל זאת להחזיק בכמה אבני דרך ככה לאורך היום". מורן היא רק אחת מהמוני הורים מודאגים שנאלצים בשבוע וחצי האחרונים להתמודד עם מציאות כלכלית חדשה וחונקת, כשהתשלום בעבור כל גן סגור נע בין 3,000-5,000 שקלים בחודש.

"הייתי מצפה שאותן גננות שמטפלות בילדים שלנו יום-יום יהיו איתנו היום", אומרת מורן. אי הוודאות מובילה ללא מעט עימותים בין הורים לבין מנהלי ומנהלות הגנים.  אלא שגם הגננות מצדן חוות מצוקה גדולה שלא זוכה למענה מהמדינה. רונה שפר, גננת בשכונת אפקה בת"א: "על חודש כזה שאין עבודה זה בין 70,000 ל-80,000 שקל. אני יכולה להביא את המשפחה שלי למצב של קריסה כלכלית. המשפחה שלי פשוט תקרוס".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מניין חולי הקורונה בישראל זינק ל-1,442; 29 במצב קשה

"יש לעצור הפעילות": 10 עובדות בביהמ"ש השלום בב"ש חלו בקורונה

חברת הייטק ישראלית גייסה 31 מיליון דולר: "משנה חוקי המשחק"

גן ילדים | צילום: מלכי לוין

אתמול הודיע משרד הרווחה כי במעונות המסובסדים, כמו נעמת או ויצו, לא יגבו תשלומים מההורים על חודש אפריל, וגם בארגון הגנים הפרטיים הוציאו הנחיה לגננות שלא לגבות תשלום – אלא שאלה יחד מגיעים ל-3,000 גנים בלבד מתוך 10,000 גנים פרטיים בישראל. בגנים הנותרים ההחלטה נתונה לשיקול דעתה של הגננת.

בשבוע האחרון פנו ארגוני הגנים לראש הממשלה ולשר האוצר בדרישה לסיוע כספי שיאפשר להם לשרוד בתקופה הקרובה בלי לגבות תשלום חלקי או מלא מההורים, ואם לא יקבלו מענה מסודר או את הסיוע המבוקש - נראה שהקרבות בין ההורים לגננות צפויים להימשך וילדים רבים ימצאו את עצמם ביום שאחרי הקורונה מול גן סגור.