"יש לעצור הפעילות": 10 עובדות בביהמ"ש השלום בב"ש חלו בקורונה

על אף פעולות החיטוי שבוצעו בביהמ"ש, עורכי הדין דורשים לסגור את המקום ולהעביר את הדיונים למקום סטרילי אחר. יו"ר לשכת עורכי הדין: "עורכי הדין לא צריכים להיות חשופים בצריח"

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: עורכי דין בבית משפט השלום בבאר שבע דורשים היום (שני) לסגור את בית המשפט ולהעביר את הדיונים למקום סטרילי, לאחר ש-10 מהעובדות בו נדבקו בקורונה. בימים האחרונים בוצעו פעולות חיטוי במקום, אך עו"ד אלעד דנוך, יו"ר לשכת עורכי הדין במחוז דרום, טוען כי "פעולות החיטוי שבוצעו בימים האחרונים בבית המשפט הן מבורכות, אך יש לעצור את הפעילות לאלתר ולא לקחת סיכונים מיותרים".

"עורכי הדין המופיעים מדי יום ביומו בביהמ"ש לא צריכים להיות חשופים בצריח - הסכנה היא ברורה ומיידית לא רק כלפי ציבור עורכי הדין אלא גם כלפי בני משפחותיהם. ‬הנתונים מדאיגים מאד. מדובר בחיי אדם, צו השעה הוא להעתיק את הדיונים מבית המשפט באר שבע למקום סטרילי אחר עד יעבור זעם".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הדבקת הפג בביה"ח: בגלל סטודנטית שחלתה בקורונה ועבדה בפגייה

מיליוני חולים, מחסור בציוד רפואי: דוח המבקר על היערכות למגפה

62 אלף מובטלים ביממה: מניין דורשי העבודה זינק ל-572 אלף

בית המשפט בבאר שבע
בית המשפט בבאר שבע | צילום: חדשות 13

אתמול, לשכת עורכי הדין בדרום קראה "לשקול מחדש את המשך קיום הדיונים. עורך הדין אלעד דנוך, יו"ר מחוז דרום של לשכת עורכי הדין, העביר מכתב בהול לנשיא בית משפט השלום בבאר שבע, שבו כתב: "רבים מעורכי הדין המופיעים תדיר בבית המשפט בבאר שבע מביעים חשש ממשי מלהגיע לדיונים". לטענתו, "ישנה תחושה כי עורכי הדין 'חשופים בצריח', לא זוכים למעטפת ההגנה הראויה והמומלצת וכי הצורך החיוני לקיים דיונים אינו גובר על בריאות הציבור".

לדברי עו"ד דנוך, "הסכנה הופכת ברורה ומיידית, כאשר עורכי הדין לא מסכנים רק את עצמם אלא גם את חבריהם לעבודה וחמור מכך - בני משפחותיהם ואת החברה כולה, הנדרשת בימים אלו למשנה זהירות נוכח התפשטות הנגיף שגובה קורבנות רבים בנפש בעולם כולו".

"המסקנה הנובעת מכך מתבקשת", הוסיף דנוך, "נוכח ההתפרצות המסיבית של הנגיף בבית המשפט בבאר שבע, יש לשקול מחדש את המשך קיום הדיונים במתכונת הנוכחית, ולבצע פעולות מנע משמעותיות על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של עורכי הדין ובני משפחותיהם".