מקדונלד'ס הפסיקה משלוחים; נטפליקס תוריד את איכות השידור

לאחר שענקית המזון המהיר הודיעה על סגירת מרבית הסניפים - אלפי עובדים יצאו לחל"ת • חברת הסטרימינג נענתה לבקשת השר אמסלם, ותוריד את קצב הזרמת הסיביות, במטרה לשפר את מהירות הגלישה

זמן צפייה: 03:09

מגפת הקורונה: ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס הודיעה הבוקר (שני) כי בשל משבר הקורונה תפסיק את המשלוחים לאחר שהודיעה כי תסגור את מרבית סניפיה בישראל, ואלפי עובדיה יצאו לחופשה ללא תשלום. זאת, למעט חמישה סניפים שיספקו ארוחות חינם לבתי חולים, צוותי מד"א וכוחות הביטחון.

במקביל, חברת הסטרימינג "נטפליקס" נענתה לבקשת שר התקשורת דוד אמסלם, והודיעה כי תוריד את איכות שידור תכניה בישראל לתקופה של 30 יום, במטרה להקל על העומסים הכבדים שנוצרו ברשת בשל משבר הקורונה וההסגר החלקי על המשק.

עוד בחדשות 13:

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים עלה ל-1,238; 24 במצב קשה

מגע אנושי ישיר וגם דרך משטחים: איך נדבקים בקורונה?

בחזית המגפה: רופאים בעולם מספרים על המאבק בהתפרצות הקורונה

המשטרה נערכת לקראת מבצע אכיפה לבלימת התפשטות נגיף הקורונה
המשטרה נערכת לקראת מבצע אכיפה לבלימת התפשטות נגיף הקורונה | צילום: דוברות המשטרה

על פי דיווחי ספקיות התקשורת, חל גידול של 20 עד 30 אחוזים בעומס תעבורת הנתונים בצל המשבר, ולהערכת נטפליקס המהלך יפחית את העומס ב-25%. בשבוע שעבר ביצעה חברת הסטרימינג מהלך דומה עבור משתמשיה באיחוד האירופי.

מטעם שר התקשורת אמסלם נמסר: "משרד התקשורת עוקב מקרוב אחר שוק התקשורת בדגש על מצב תעבורת הנתונים והעומס על רשתות התקשורת. ביקשתי מאנשי המשרד לבחון דרכים שיביאו להקלה על העומסים ובין היתר לבצע פניה בנושא לחברת נטפליקס. אני שמח שזכינו לאוזן קשבת מאנשי החברה שנעתרה בזמן קצר לבקשה מתוך הבנת גודל השעה".

מחברת נטפליקס נמסר: "בעקבות הדיונים בין משרד התקשורת הישראלי לנטפליקס ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה - החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום. אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ-25% ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו".

בתוך כך,

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

במקביל, מקיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון באפשרות של החמרת ההגבלות על אזרחי ישראל, כחלק מהמגבלה בקורונה. מוקדם יותר היום עלה מספר הנדבקים ל-1,238, 24 מתוכם במצב קשה.

לדיון, שמתקיים בנושא "הידוק ההגבלות על התנועות ומרקם החיים בישראל", הוזמנו שר הבריאות, השר לביטחון הפנים, שר הביטחון, שר האוצר, שר הכלכלה, שר האנרגיה והיועץ המשפטי לממשלה.

מנכ"ל משרד הבריאות ימליץ הבוקר לנתניהו ולשרים להחריף את מגבלות התנועה על האזרחים. בכיר במשרד הבריאות הסביר לחדשות 13 כי "אין מנוס ממהלך כזה".