פסח בצל הקורונה: ההכנות לליל הסדר ברקע הנחיות משרד הבריאות

ערב החג יתקיים רק בעוד שלושה שבועות, אבל במשפחות רבות כבר מבינים שברקע התפשטות הנגיף וחוסר הוודאות - הוא לא ייראה כמו בשנים קודמות. במקביל, גם עסקים רבים שייפגעו נערכים

זמן צפייה: 02:51

ליל הסדר ייחגג רק בעוד שלושה שבועות, אבל במשפחות רבות מבינים כבר עכשיו שהוא לא יהיה אותו דבר. דיקלה וקנין ממעלות תרשיחא סיפרה כי "היינו אמורים לבלות כאן את החג כל המשפחה יחד, קרוב ל-50-40 אנשים. בגלל המצב, כנראה נעשה כל אחד בבית שלו".

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות שאוסרות על יציאה מן הבית, לצד חוסר הוודאות, לא הותירו לבני המשפחה ברירה והבוקר הם כבר החלו לחשב מסלול מחדש. "את הילדים זה הכי מבאס כי הם אוהבים את ההמולה, את הריקודים, את השירים. ממש מבאס", סיפרה וקנין.

ליל סדר פסח במשפחת וקנין
ליל סדר פסח במשפחת וקנין | צילום: חדשות 13

במפעל "מצות כפר חב"ד" ממשיכים לעבוד מסביב לשעון. העובדים ממוגנים בהתאם להנחיות והארגזים נערמים, אבל לכולם ברור שהפסח הזה יהיה שונה מהרגיל. הרב מרדכי אנדר מצעירים אגודת חב"ד ציין כי "אנחנו לא יכולים להתעלם ממאות אלפי יהודים שצריכים את העזרה שלנו כדי לחגוג את סדר פסח כהלכתו, אז אנחנו כבר עכשיו נערכים כדי לקיים איזשהו אפיק לוגיסטי שיאפשר לשנע להם את כל סימני הסדר, בין אם זה המצה, המרור, החרוסת. את סדר פסח לא מבטלים".

גם את התמונות של מאות ישראלים חוגגים יחד את ליל הסדר בבתי חב"ד בעולם לא נזכה כנראה לראות השנה. ואחרי כל ליל סדר, גם אם הוא מצומצם, מגיעות בסוף החג חגיגות המימונה המסורתיות. השנה כל אחד ייאלץ להכין לעצמו את המופלטה בבית ויש כבר מי שמשלמים את המחיר. "נכון לכרגע אנחנו סוגרים את הקונדיטוריה, אבל אנחנו כאן לכל הזמנה, אפילו הכי קטנה שיכולה להיות כדי שתוכל לשמח את עם ישראל, כדי שעדיין יוכלו להמשיך ולחגוג", סיפרה ליטל כהן מקונדיטוריית "אסתריקה עוגות מרוקאיות".