הידרדרות במצב שני חולי קורונה קשים; נאסרה כניסת זרים לישראל

מהמרכזים הרפואיים שיבא ורבין נמסר כי חלה הידרדרות במצבם של שני נדבקים, וכעת הם מורדמים ומונשמים • גורם בכיר: "יש סיכוי גבוה להסגר ב-48 השעות הקרובות"

זמן צפייה: 02:33

מגפת הקורונה: המרכז הרפואי שיבא בתל השומר מסר היום (רביעי) כי חלה הידרדרות במצבו של אחד הנדבקים בנגיף, שמאושפז במתחם הבידוד המיוחד. מצבו של החולה קשה והוא מורדם ומונשם. בנוסף, מהמרכז הרפואי רבין נמסר כי חלה הידרדרות במצבה של חולה נוספת במצב קשה, וכעת היא מורדמת ומונשמת. בבד בבד, מאות ערכות לזיהוי נגיף הקורונה וציוד רפואי שנתרמו על ידי ארגון הבריאות העולמי, הוכנסו לרצועת עזה.

במקביל, בכירים ישראלים סיפרו לחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל בדיון שמתקיים כעת כמה חלופות בנוגע למצב הקיים במשבר הקורונה, וביניהן הטלת הסגר מלא, או לחלופין הקשחת האכיפה של ההנחיות הקיימות מצד המשטרה והגברת ההסברה לציבור. גורם בכיר נוסף טען כי "יש סיכוי גבוה להסגר ב-48 השעות הקרובות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין החולים בישראל עלה ל-433; מוסדות החינוך החרדיים ייסגרו

רגע לפני פיזור הוועדה: השיחה המתוחה בין אשכנזי למשנה ליועמ"ש

אדלשטיין פיזר המליאה ומנע הקמת ועדות – כחול לבן עותרת לבג"ץ

ערכות לזיהוי נגיף הקורונה וציוד רפואי
ערכות לזיהוי נגיף הקורונה וציוד רפואי | צילום: דוברות מתפ''ש

בתוך כך, רשות האוכלוסין הודיעה כי בעקבות המלצת משרד הבריאות, החל מהיום לתא תתאפשר כניסת זרים, גם אם הוכיחו אפשרות לשהות בבידוד, למעט מי שמרכז חייו בישראל. כמו כן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון הודיע כי ביומיים הקרובים יוקם בבירה מתחם דרייב אין, שבו ניתן יהיה לבדוק את העוברים אם נדבקו בקורונה.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי מניין החולים בקורונה בישראל עלה ל-433 בני אדם, כאשר שישה נמצאים במצב קשה. 12 מהנדבקים חולים במצב בינוני ו-404 במצב קל. עד כה החלימו 11 אנשים שלקו במחלה. נוסף על כך, משרד הבריאות הוציא צו המורה לסגור את כל מוסדות החינוך החרדיים, ובתוכם הישיבות ותלמודי התורה. במקביל, אח אחראי במיון ומתאמת מחקר בבית החולים איכילוב התגלו כחולי קורונה. חלק מצוות המיון נשלח לבידוד.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לפני כמה ימים, משרד הבריאות ביקש משליחי משרד החוץ ומשרד הכלכלה בעולם סיוע דחוף בהשגת מקורות אספקה למטושים שמשמשים לבדיקות קורונה וזאת לאור מחסור במטושים בישראל, כך אמרו בכירים ישראלים לחדשות 13. לדבריהם למרות מאמצים גדולים של שליחי משרד החוץ ומשרד הכלכלה יש קושי גדול לאתר מטושים בשל ביקוש עצום ברחבי העולם.