הישראלים שלכודים תחת ההסגר בפרו: "נתקלים בדלתות סגורות"

כאלף מטיילים במדינה שהושבתה כליל בגלל הקורונה מחפשים פתרון, בזמן שאל על מנסה לגייס מימון עבור טיסה מיוחדת. "משרד החוץ הורה להגיע ללימה – אבל זה 20 שעות נסיעה ויש עוצר בדרכים"

זמן צפייה: 02:30

מגפת הקורונה: כאלף ישראלים המטיילים בפרו לכודים בימים אלו תחת ההסגר הכללי שהוטל על המדינה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

סופי בכר, שבנה דור נמצא בעיר קוסקו שבפרו, סיפרה הערב (שלישי) לחדשות 13 על התנאים שבו הוא שוהה מאז הטלת ההסגר. "180 ישראלים עדיין בקוסקו, פזורים בהוסטלים, לפעמים שבעה בחדר, בלי מזון וללא יכולת להוציא כסף. הם ניסו לצאת מהחדר אבל שוטרים וחיילים נמצאים בחוץ ולא נותנים להם לצאת".

עוד בחדשות 13:

תרומה והסבת מפעלים: כך מסייעים עשירי העולם למאבק בקורונה

בגלל הקורונה: אליפות אירופה בכדורגל נדחתה ל-2021

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-324; 11 החלימו

בדיקת טמפרטורה לנוסעים הנכנסים בשדה תעופה באיטליה
בדיקת טמפרטורה לנוסעים הנכנסים בשדה תעופה באיטליה | צילום: רויטרס

חברת התעופה "אל על" מנסה בימים אלו לגייס מימון להוצאת טיסה מיוחדת שתחזיר את הישראלים לארץ, אך לדברי בכר, משרד החוץ לא מבין את תמונת המצב בשטח. "לפני כמה דקות משרד החוץ אמר שאם הם יגיעו ללימה יסדרו להם מטוסים, אבל הנסיעה ללימה זה עשרים שעות, וגם אם היו אוטובוסים, אין איך לנסוע כי יש עוצר בדרכים".

"כשהוכרז העוצר הילדים ארזו במהירות את החפצים, הגיעו לשדה התעופה אבל הוא היה כבר סגור. ניסו לקחת רכבת, אוטובוס כדי להגיע ללימה – בתקווה שיהיה להם איך לצאת אם יגיעו ללימה, אבל יש עוצר מוחלט. פנינו לחברות התעופה אבל נתקלנו בדלתות סגורות – מציעים שהם יסעו לברזיל ויטוסו משם, אבל אין איך לצאת".

שר החוץ ישראל כץ
שר החוץ ישראל כץ | צילום: רויטרס

משר החוץ ישראל כץ נמסר: "בפעילות שקיימתי מול חברת אלעל גוייסו המשאבים המתאימים וסוכם על הוצאת מטוס ראשון על ידי החברה בטיסה מיוחדת לפרו להבאתם ארצה של הצעירים הישראלים השוהים שם לפני כניסת הסגר לתוקפו. כעת נציגי משרד החוץ יתאמו עם החברה ושלטונות פרו את מועד הטיסה המדוייק. במסגרת המבצע יובאו הצעירים ארצה חינם וללא תשלום. בכך יישום עיקרון הערבות ההדדית בו דוגלת מדינת ישראל בשעות חרום לאומי. כעת מתארגנת פעילות להשגת מימון והוצאת מטוס נוסף. אני מודה לחברת אל על על ההרתמות לבקשתי ולמבצע הלאומי".