"תחזרו עוד הערב"

לאחר הודעת הגר"ח: הישיבות התקשרו לתלמידים לחזור

ברוב עולם הישיבות, הבחורים חזרו בסוף השבוע לבתיהם, עד לבירור המצב. לאחר ההחלטה הערב, של מרן הגר"ח, הישיבות התקשרו לתלמידים והורו להם לחזור • החיידרים חוששים מקנסות (חרדים)

(צילום: יעקב כהן)

לאחר ההודעה הברורה שיצאה הערב (מוצ"ש), מביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, כי מפני ביטול תורה - אין לבטל מחר את הלימודים בתלמודי התורה ובישיבות. חלק מהישיבות התקשרו לבחורים והורו להם לחזור כבר הערב לישיבה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ראשי ישיבות הורו למנהלי הישיבות להתקשר לתלמידים ולהורות להם באופן ברור לחזור לישיבה - כפי שהורה מרן הגר"ח.

בחלק מהישיבות, ההודעה נשלחה בוואטספ-פון הפנימי של הבחורים, ובחלק מהישיבות, התלמידים קיבלו הוראה חד-משמעית לחזור מידית לישיבה.

הרבנים הראשיים לישראל בקריאה לציבור: "חובה לשמור על הנחיות משרד הבריאות כפי שהם, כל הנחיה בריאותית היא ההלכה בעת הזו".

"הרבנים מקיימים דיונים ובדיקות מול גורמי המקצוע לגבי חופות, תפילה במניין, הלוויות וענינים נוספים וברגע שתתקבל הכרעה היא תפורסם מיד".

"הרבנים הראשיים קוראים לכל בית ישראל יחד עם שמירת ההנחיות הבריאותיות להרבות בתפילה ובתחינה לה׳ שיסיר מאיתנו את המגיפה הזו במהרה".

ל'כיכר השבת' נודע, כי מנהלי התלמודי תורה חוששים כי בעקבות הוראת הרשויות לסגור את המוסדות, הם עלולים לספוג קנסות כבדים על פעילות לא חוקית, בעיריית פתח תקווה אף הודיעו, כי הם יבצעו אכיפה על ת"תים שייפתחו.

כזכור, ביום חמישי הורה מרן שר התורה על המשך הלימודים בחיידרים ובישיבות, משום ש"ביטול תלמוד תורה מסוכן יותר מהקורנה", כך לפי מקורביו.

בעקבות זאת הודיע ראש הממשלה נתניהו, בהצהרה שמסר הערב, כי ייפגש מחר עם רבנים בנושא זה. "אני בא לשמוע אותם, ומקווה שהם ישמעו גם אותי", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר