כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בצל נגיף הקורונה

סיכום חדשות השבת: לקראת סגירת המשק הישראלי

סיכום חדשות השבת: בצל התפשטות נגיף הקורונה נערכים לסגירה כללית של המשק הישאלי. באיראן מספר המתים מזנק. ישראל הכניסה ערכות לגילו קורונה לרצועת עזה

סיכום חדשות השבת: לקראת סגירת המשק הישראלי
אילוסטרציה. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

׳כאן 11׳: מסתמן - גני ילדים, מעונות ופעוטונים ייסגרו ממחר או מיום שני, וכנראה גם מסעדות, אך טרם התקבלה החלטה. סופרים לא ייסגרו, וכך גם כל מה שיוכרז כמפעל חיוני.

אבישי גרינצייג ב'גלובס': ‏מסמך טרי של המשטרה שדלף - "המשמעות בהקטנת פעילות המשק הינה הפעלת מעין סגר נושם, אין תנועה ברחובות ומה שלא חיוני יישאר סגור".

מספר המתים באירן בעקבות נגיף הקורונה עלה בכמעט 100 קורבנות ביממה האחרונה ועומד כעת על 611 מתים.

חדשות 12: הדיון המרכזי כרגע זה לגבי התחבורה הציבורית. אתמול הוחלט להגביל משמעותית את מס' הנוסעים באוטובוסים וברכבות. הבוקר כבר הוחלט להשבית לגמרי, אבל מה עושים עם החיילים והמטפלים בקשישים? רה״מ יכריע סופית. משה נוסבאום: המשטרה תאכוף את ההחלטה על סגירת המקומות הציבוריים ותפעל גם ב״מוקדי חיכוך״ כגון רשתות המזון - ובכך למשל למנוע שהות של יותר מ-100 אנשים במקביל. המשטרה תקבל גם אחריות על הסברה לציבור.

׳ערוץ 13׳: ישראל לקראת הסגר - משרדי האוצר, הכלכלה, האנרגייה והתחבורה ביקשו מרה"מ נתניהו בין 24 ל-48 שעות לטובת הכנת המשק לקראת השבתה הדרגתית. זאת, על מנת שלא לבצע את המהלך הקשה בפעימה אחת.

משבר הקורונה: לראשונה, ישראל הכניסה ערכות בידוק לרצועת עזה. בהנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט, הכניסה ביום שישי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בראשות אלוף כמיל אבו רוקון, לרצועת עזה כ-200 ערכות בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה דרך מעבר ארז. זאת במסגרת שורת מאמצים שמקדמת היחידה בחודש האחרון למיגור התפשטות נגיף הקורונה ברשות הפלסטינית ולמניעת התפרצותו ברצועת עזה.

גורם בבנק ישראל הבהיר לחדשות 13: "גם אם סניפי הבנקים ייסגרו, הכספומטים ימשיכו לפעול כרגיל, ולא יחסר בהם כסף מזומן". עוד דווח כי באוצר שוקלים לשכור חלק מהמלונות שנסגרו ולאכלס אותם בחולי קורונה במצב קל.

עמית סגל בטוויטר: להקשר הפוליטי הקטנוני של ההסגר הצפוי: אם הכל נסגר - אין משפט נתניהו בשלישי, לא ברור אם יש השבעת כנסת בשני.

ארבעה חולים הגיעו לביה"ח מאיר במהלך ליל שבת. מדובר בקבוצת חברים ששהו בסקי יחדיו, בבידוד יחדיו וכעת חלו יחדיו. כולם במצב קל, בשנות 30-40.

שני רעולי פנים הגיעו בליל שבת למלון שנמצא ברחוב פאולוס בנצרת וביצעו ירי לעבר השומר במקום. כתוצאה מהירי השומר נפצע באורח קל-בינוני ופונה לבית החולים בנצרת. שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירת הארוע. על פי החשד הרקע למעשה הוא סכסוך בין משפחות.

בשבת לפנות בוקר פעלו 3 צווותים מתחנה אזורית בני ברק בפיקוד מפקד המשמרת להב דדי קולימר, בשריפה בחנות ברחוב רבי עקיבא בבני ברק. האירוע הסתיים ללא נפגעים. נזק לרכוש בלבד. חוקר דליקות זומן למקום.

במחלקה הייעודית לחולי קורונה אושפז בליל שבת חולה שלישי, גבר בן 46 תושב טבריה שביקר את משפחתו בצרפת, חזר ארצה ושהה מספר ימים בבידוד. ביום חמישי החל להרגיש לא טוב וחום גופו עלה. הוא נבדק על ידי מד"א והועבר למרכז הרפואי לאחר שבדיקת וירוס הקורונה התבררה כחיובית. החולה אושפז באופן ישיר למחלקה הייעודית וללא מעבר במלר״ד (מיון) המרכז הרפואי. מצבו מוגדר קל. מצבו של נהג אוטובוס התיירים, שהיה במצב קשה, מוגדר בינוני. מצבה של התיירת האמריקאית - חל שיפור ומוגדר כעת קל. סה"כ במחלקה הייעודית במרכז הרפואי פדה-פוריה מאושפזים: אחד במצב בינוני, שני חולים במצב קל.

בבוקר שבת נקראו צוותי כיבוי מתחנת חיפה בפיקודו של רשף ברק סילם לשריפה בחנות נוחות במתחם תחנת דלק בכפר חסידים. הצוותים ביצעו חדירה לחנות ופעלו לכיבוי השריפה באמצעי כיבוי מסוג קצף, תוך עשן כבד שאפף את המקום. חוקרי דליקות נמצאים במקום לבירור נסיבות השריפה.

בשכונה 5 ברהט פרצה שריפה, לוחמי האש שהגיעו למקום האירוע, קיבלו מידע מאנשי המקום על פעוטה שחולצה מהדירה טרם הגעת הצוותים למקום ופונתה לטיפול רפואי ככל הנראה ע"י בני המשפחה. לאחר חדירת לוחמי האש לדירה זיהו הצוותים עשן ומוקד שריפה במיטת תינוק כאשר לא היה ברור האם ישנם אנשים נוספים בתוך הדירה. מיד החלו הצוותים בסריקה בדירה תוך אוורור הדירה מעשן ועד לסיום האירוע. לאחר סריקה לא נמצאו לכודים נוספים ונפתחה חקירה במקום ע"י צוות חקירה בניהולו של מפקד התחנה טפסר משנה משה עמר. כמו כן ממצאי החקירה יועברו בסיום למשטרה ועד להשלמת החקירה.

משרד החוץ הישראלי מפנה את תשומת הלב לעובדה כי לאור התפשטות נגיף הקורונה בעולם, מדינות רבות הכריזו כי לא יאפשרו כניסת אזרחים זרים בשעריהן. במשרד החוץ ממליצים לכל מי שמתעתד לנסוע למדינה זרה, לבדוק מבעוד מועד, למול נציגות דיפלומטית או קונסולרית של אותה מדינה, באם תתאפשר כניסתו בשעריה, ואם כן האם ישנה חובת בידוד (בידוד ביתי, במתקנים ממשלתיים או אחר) במדינת היעד. משרד החוץ מפנה להנחיות משרד הבריאות של ישראל בדבר חובת בידוד בת 14 יום לאזרח ישראלי או לזרים שקיבלו אישור הגעה מיוחד, מבעוד מועד.
בגין האמור, חברות תעופה רבות ביטלו או צימצמו טיסותיהן המתוכננות לישראל.

בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל ובהתאמה להנחיות משרד הבריאות ולהמלצותיו, ממשיך צה"ל בפעולות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב משרתיו. להלן הנחיות מחייבות לכלל משרתי צה"ל לשעה זו: כלל המשרתים יחזרו לבסיסם מחר (א׳). לא יתקיימו חזרות מוקדמות לבסיסים למעט חריגים שאושרו מראש. כמו כן, כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים.

שני חולים חיוביים לקורונה הועברו למתחם המבודד הייעודי במרכז הרפואי העמק. החולים: בת 66 (חולה 156) ובן 67 (חולה 160), שניהם במצב קל. הם הועברו ישירות אל המתחם הייעודי למטופלי קורונה, ללא מעבר במיון.

לוחמי האש פעלו בשבת בשריפת דירה ברחוב אלי כהן 12 ברעננה. מדובר בשריפה בדירה שבקומה 3 מתוך 7 קומות כאשר מוקד הבעירה נמצא במטבח. לוחמי האש מתחנת השרון ביצעו פעולות כיבוי וסריקה לאיתור לכודים והשיגו שליטה. ישנה נפגעת אחת מכוויות בפנייה ובחלק גוף העליון ופונתה ע"י מד"א לבית החולים להמשך טיפול.

צוותי כיבוי פעלו בדליקה במקלט של בניין מגורים ברחוב חטיבת הראל בלוד. הצוותים פעלו לכיבוי הדליקה ובמקביל לשיחרור העשן הכבד שהצטבר בחדר המדרגות. האירוע הסתיים ללא לכודים/נפגעים.

למחלקת הקורונה (כתר) המבודדת בבית החולים רמב"ם, הגיעה בת 55 מאיזור חוף הכרמל, מקרה מספר 152 במניין משרד הבריאות. מניין המאושפזים במחלקה ברמב"ם עומד על תשעה.

פעוטה כבת 7 חודשים מתה בשריפה שפרצה בבוקר שבת ברהט, וצוותי מד"א פינו לבי"ח סורוקה גבר כבן 60 במצב בינוני כשהוא סובל משאיפת עשן. פראמדיק מד"א ג'וש וינשטיין סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אש ועשן שעולים מהבית. אנשים שהיו במקום חילצו אלינו פעוטה כבת 7 חודשים מחוסרת הכרה עם כוויות קשות בגופה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל מצבה היה קריטי ונאלצנו לקבוע את מותה בשטח. גבר כבן 60 שחולץ גם הוא מהבית וסבל משאיפת עשן טופל במקום ופונה במצב בינוני לבית החולים כשהוא בהכרה".

רכב שהתהפך בצהרי שבת בכביש 471 סמוך למחלף נחשונים. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו לבית החולים בילינסון 3 פצועים, בהם גבר כבן 45 במצב בינוני עם חבלת ראש ו-2 קל.

בקטטה שפרצה בליל שבת בשדרות הר ציון פינת הגדוד העברי בתל אביב, נפצעו שניים. צוותי מד"א פינו מהמקום לבי"ח איכילוב גבר כבן 30 במצב קשה וגבר כבן 30 במצב בינוני.

פצוע מדקירה הובא למרפאה מקומית בכפר מנדא. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח האיטלקי בנצרת נער בן 15 במצב בינוני.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד