1. "לאב איז בליינד" ("האהבה היא עיוורת"), נטפליקס

אחרי הרבה נסיונות לא מוצלחים, נטפליקס סוף סוף הצליחו להעמיד ריאליטי ראוי. "לאב איז בליינד" הוא ריאליטי שידוכים נסיוני במסגרתו 30 רווקים ורווקות יוצאים לדייטים כשביניהם מפריד קיר, ומה שקורה אחר כך הוא מופת של טראש אמריקאי: השלכות של טבעות ודרינקים, שיחות מביכות רוויות באלכוהול ואפילו סיפור אהבה אחד מרגש. 

2. "חשיפה - חקירה באפלה: תיק דודו טופז נפתח", makoTV

הסרט התיעודי על דודו טופז, על שני חלקיו הלא קצרים, הוא מהדברים האלה שפשוט לא ניתן להפסיק לצפות בהם. זה כאילו מובן מאליו כי סיפורו של טופז הוא הרי בלתי נתפס, אבל כדי לספר אותו כהלכה - בעיקר בקשת 12, מכל הסיבות המובנות מאליהן - יש צורך ביושרה עיתונאית ובכישרון ספציפי לז'אנר הטרו-קריים. זה בדיוק מה שיש כאן, ובכמויות.

3. "בואו לאכול איתי", כאן ויוטיוב

שלושה זוגות מבשלים אוכל, מארחים אחד את השני ונותנים ציונים. על הנייר, "בואו לאכול איתי" נשמעת די סתמית, אבל היא ההוכחה שהביצוע הוא מה שחשוב. העריכה המהודקת, המפגש הקרינג'י בין האנשים השונים והקריינות המצוינת של שי אביבי עם הכתיבה המושחזת של דקלה קידר - הופכים אותה למענגת במיוחד.

4. "חינוך מיני", נטפליקס

סדרת הנוער הבריטית צצה משום מקום והפכה מיד להיות אחת הסדרות הנצפות בנטפליקס בעולם ובישראל בפרט. חוץ מפסקול מצוין ולוקים מרהיבים, "חינוך מיני" מדברת בצורה הכי פתוחה ומקורית שיש על סקס אבל לא רק. תזכרו מה שאנחנו אומרים לכם: אתם עומדים להתאהב באריק.

5. "הטובות לקרב", יס, הוט וסלקום TV

תסלח לנו אלישה פלורק על זה אבל "הטובות לקרב", סדרת הבת של "האישה הטובה", לגמרי מתעלה על המקור. "הטובות לקרב" היא על פניו עוד דרמה על משרד עורכי דין, אבל היא מצליחה איפה שהרבה מאוד סדרות נכשלות: היא גם אינטיליגנטית וחריפה להפליא וגם כיפית לצפייה. 

 6. "מקרוב" (Explained"), נטפליקס

"מקרוב" היא התשובה שלא ידעתם שרציתם לשאלות רנדומליות שעולות לכם בראש. סדרת הדוקו הזאת של נטפליקס ו"Vox" מתלבשת מדי פרק על כל נושא בוער מעולם - מתעשיית הביוטי ובשר ועד כתות וסקס - ומפרקת אותו לגורמים. הפרקים קצרצרים (בין 15 ל-25 דקות בממוצע) ומחכימים בדיוק במידה הדרושה. 

7. "יורשים", הוט, יס וסלקום TV

ל"יורשים" יש בסך הכל שתי עונות אבל זה הספיק לה כדי להפוך לאחת מהסדרות המוערכות והממכרות ביותר של התקופה. הדרמה הקומית של HBO עוקבת אחר משפחת רוי שבבעלותה אימפריית תקשורת הנאבקת באויבים מבחוץ, אבל הכי גרועים הם האויבים מבפנים - בני המשפחה התכננים שנאבקים ביניהם על הירושה. זה אולי יקח לכם פרק-שניים לצלול אליה, אבל תעשו טובה - אל תצאו מהמים עד שסיימתם.

8. "כנופיות בירמינגהם" ("פיקי בליינדרס"), הוט ונטפליקס

המעריצים המושבעים של "פיקי בליינדרס" (ביניהם אדריאן ברודי) נשבעים בשמה כבר שנים, והם יודעים על מה הם מדברים. "פיקי בליינדרס" עוקבת אחר כנופייה בבירנמיגהם של 1919, אבל הפרטים היבשים פחות חשובים כאן: הכתיבה, הדמויות, הפסקול והמשחק הופכים אותה לדרמת פשע סקסית שאי אפשר להפסיק לראות.

9. "ג'יין הבתולה", יס, הוט, סלקום TV ונטפליקס

"ג'יין הבתולה" היא רימייק אמריקאי לטלנובלה, אבל זה לא אומר שהיא לא סדרת איכות. "ג'יין" מערבבת קומדיה עם דרמה, פשע עם סיפור אהבה, ספרדית עם אנגלית ואת הכול היא עושה באופן חכם ומרגש שלא דומה לשום סדרה אחרת שראיתם. כמו כן, בואו נראה אתכם עומדים מול הדמעות של ג'ינה רודריגז (ג'יין).

10. "ברוקלין 99", הוט ונטפליקס

אתם לא צריכים להמשיך לראות "חברים" כשיש לכם בחיים את "ברוקלין 99". קומדיית המשטרה הזו ממשיכה את המסורת של קומדיות מתוקות כמו "מחלקת גנים ונוף" ו"המקום הטוב" (וכמו שתיהן, גם היא מבית היוצר של מייקל שור), עם חבורת ווירדוז שעובדים ומבלים יחד, סיפורי אהבה כובשים ואווירת Feel Good כללית. 

11. "החברה הגאונה" - הוט, יס וסלקום TV

אם לא שמעתם על "החברה הגאונה", הבידוד הוא בדיוק ההזדמנות להשלים את הפער הזה. HBO יצרו סדרת עטורת שבחים ורגשות על צמד חברות הילדות אלנה ולילה. היא מבוססת על סדרת הספרים בעלת אותו השם שעשתה את הבלתי ייאמן: הפכה לקריאת חובה בתקופה בה אפילו פוסטים בפייסבוק הם טו מאץ'.

 12. "קופה ראשית", כאן ויוטיוב

עם קאסט מרשים (כמו נועה קולר ודב נבון), דמויות קאלט כמו ראמזי ותסריט מצחיק עד דמעות, המוקומנטרי שעוקב אחר סופרמרקט ביבנה הפך לתופעה ישראלית שהצליחה להגיע עד טקס פרסי האמי הבינלאומי שהעניק לה מועמדות. ואל תשכחו: שפע יששכר - המחיר זול, הלקוח יקר.

13. "להרוג את איב", הוט

יש ב"להרוג את איב" תועפות של סטייל, בגדים משגעים ולוקיישנים מרהיבים באירופה, אבל במרכזה היא בכלל סדרה מופרעת על מערכת יחסים סקסית ומרגשת בין חוקרת לרוצחת. האחת אישה שהתעייפה מהחיים והשנייה פסיכופתית חסרת רחמים. 

 14. "הבוזגלוס", יס

תראו, משפחת בוזגלו היא לגמרי המשפחה הראשונה של הכדורגל הישראלי עם דמויות כמו אסי, מאור, אלמוג ואוהד שאוהבים לספק דרמות לפחות כמו שהם אוהבים להתקעקע. אבל עם כל הכבוד לבוזגלוס המקוריים, הלב שלנו נתון לפאני בוזגלו, אשתו לשעבר של אסי ודמות שאתם צריכים בחיים שלכם. 

15. "לונג שוט", נטפליקס

הדוקו-פשע הקצר הזה, בסך הכל 40 דקות, הוא סיפורו של חואן קטלן - אדם שהואשם ברצח, ולפני שנגזר עליו עונש מוות התברר שיש לו סיכוי לאמת את האליבי שלו בזכות צילומים של הסדרה "תרגיע", שבפוקס שקשה לאמוד את פוקסיותו נערכו באצטדיון הבייסבול שבו טען ששהה בעת ביצוע הרצח. יש מצב שזה הדבר הכי טוב עם לארי דייויד שאתם יכולים להסטרים כרגע, עם כל הכבוד לעונה החדשה של "תרגיע".

16. "זאת וזאתי", רשת

גם הקורונה לא חזקה כמו כוח הרצון של תותית ומלעיל - גיתית פישר ואושרית סרוסי - שתי לוזריות מופלאות עם חוש אופנה מוטרף ויכולת לייצר מטבעות לשון שלא תוכלו להפסיק להשתמש בהם. יחד הן יתגייסו לצה"ל, ינסו להפוך לזמרות (האם הן יודעות לשיר? לא) ויפרגנו לחברה שלהן שהתחתנה לפניהן. הילדים שלכם עפים עליהן כבר כמה חודשים, ועכשיו הגיע תורכם להבין על מה הדיבוראז'.

17. ספיישל ריאן מרפי: "אמריקה נגד או.ג'יי. סימפסון" יס ונטפליקס, "הפוליטיקאי" ו"הרצח של ורסאצ'ה" נטפליקס

מבחינתנו, "אמריקה נגד או.ג'יי. סימפסון" היא הסדרה הטובה ביותר של ריאן מרפי, והיא ללא ספק צפיית חובה שמציעה סיפור אמיתי ומדהים, קאסט מעולה וצדק היסטורי לדמות שבמרכזה. "הפוליטיקאי" היא כבר סדרת ריאן מרפי קלאסית, מה שאומר שהיא מעט משונה, מצחיקה ויפהפייה ויזואלית. אם סיימתם את אלה ואהבתם, אל תפספסו את "הרצח של ורסאצ'ה", ולו רק בשביל ההופעה המורכבת ועוצרת הנשימה של דארן כריס בתור הרוצח המעונה אנדרו קוננן.

18. "בפנים", נטפליקס

מצד אחד, "בפנים" ("Locked Up") היא סדרה כל כך מופרכת שזה מצחיק, ומצד שני יש בה רגעים שגובלים בגאונות. הסדרה שיצר אלכס פינה היא שילוב של "בית הנייר" (אותה הוא יצר, אלא מה) ו"כתום זה השחור החדש" ואם לא ראיתם את סולמה מתעללת באסירות עם השיער הקצר והסיגריה, לא ראיתם טירוף מהו.

19. "ילדי בית העץ", כאן ויוטיוב

חלקנו צריכים להעביר את הבידוד הזה עם ילדים, ו"ילדי בית העץ" היא סדרה מושלמת לצפות בה יחד איתם. מדי פרק היא מעלה נושאים שמעסיקים בני נוער ומצליחה לעשות את הבלתי ייאמן: לטפל בהם בדרך לא דידקטית וטרחנית. 

20. "מצולמים", הוט

שלישית "מה קשור" בסדרה מוקומנטרית שעושה פארודיה על "מחוברים", רק עם דמויות שכן בא לנו לראות. למשל, שיר הרווקה הנואשת, לירון סוכן הביטוח ואלילו הזמר הבן - כולם מגוחכים בדרכם, אבל גם מרגשים ואפילו חתרניים לפרקים.

21. "מה הסיכוי?", סלקום TV החל מה-12.3

השילוב בין סת' רוגן ושרליז ת'רון נשמע כמו מקרה קלאסי של שמן ומים, ובדיוק על זה מסתמך הבמאי ג'ונתן לוין. היא רצה לנשיאות ארה"ב, הוא כותב הנאומים שלה, ואם זה שנהיה ביניהם משהו רומנטי נשמע לכם צפוי, אז נחזור שנית: זה סת' רוגן ושרליז ת'רון. פשוט אחלה סרט. 

22. "נוכלות בלי חשבון", פרטנר

"האסלרס", ויסלחו לנו המפיצים בישראל, אבל מה זה השם הזה, הוא סיפור אמיתי לחלוטין על קבוצת חשפניות שלומדת להונות ולעקוץ את הלקוחות העשירים שפוקדים את המועדון שלהן בניו יורק. הוא מפוצץ סמים, ריקודים מושלמים על עמוד, תיקי מעצבים וספריי לשיער, והוא מהנה וקולח ומעצים בקטע משונה. והמדהים מכל: בלב שלו הוא סיפור חניכה מתוק מאוד, עם קשר חברי הדוק שהולך ומתמוטט לנגד עינינו.

23. סרטי "ג'ון וויק", יס, פרטנר וסלקום TV (זמין בתשלום למנויי הוט)

לטרילוגיה בכיכוב קיאנו ריבס קרה דבר מוזר מאוד: היא השתפרה מסרט לסרט, או ליתר דיוק עשתה לעצמה פעמיים "משווה ומעלה". שום דבר כאן לא רציני מדי, אחרי הכל מדובר באדם שיוצא למסע נקמה מדמם באנשים שהרגו לו את הכלב, אבל זה הקצה של הקצה של האקשן. ועכשיו זה גם בינג' מושלם. 

24. "האפיפיורים", נטפליקס

אנתוני הופקינס הוא האפיפיור בנדיקטוס ה-16. ג'ונתן פרייס הוא הקרדינל ברגוליו, שמעוניין  לפרוש מתפקידיו בכנסייה דווקא לאחר שסומן כיורש אפשרי של בנדיקטוס - ודווקא ב-2012, לאחר שהסודות האפלים של הכנסייה נעשו אייטם פותח בחדשות של כל העולם. הבמאי פרננדו מיירליס ("עיר האלוהים") עשה סרט שהוא ברובו שיחה בין השניים, וצריך לראות כדי להאמין כמה שזה סוחף.

25. "סקין", יס, פרטנר וסלקום TV (זמין בתשלום למנויי הוט)

גיא נתיב זכה באוסקר על הסרט הקצר, אבל הגרסה הארוכה - סיפור אמיתי שאין לו קשר לסרט הקצר מלבד העיסוק במעמקי הגזענות בארה"ב - טובה ומטלטלת לא פחות. ג'יימי בל מעולה כחבר צעיר בתנועת עליונות לבנה שמגלה את מצפונו, דניאל מקדונלד בכלל נהדרת כאישה בחייו. 

26. "פרזיטים", יס ופרטנר (זמין בתשלום למנויי הוט)

גם אם מסורתית את אלרגיים לסרטים שאינם דוברי אנגלית או עברית, תסמכו עלינו: סרטו של בונג ג'ון-הו הרוויח ביושר את האוסקרים שלו ואת ההייפ שלו. וזה שיש סצנה אחת שמרפררת אל המבול התנ"כי, זה בכלל בונוס בימים אפוקליפטיים אלו. 

27. "סוכן וחצי", יס והוט

דה רוק וקווין הארט, בהתאמה החננה של התיכון והילד הכי מקובל, נפגשים כעבור 20 שנה ומגלים שהכל התהפך - הראשון הוא עכשיו סוכן CIA והשני רואה חשבון. זה נשמע מטומטם וזה באמת מטומטם, אבל במובן הכי קומדיית-אקשן-כיפית של המילה. 

28. "הצדק של ספנסר" ("Spenser Confidential"), נטפליקס

מה ישראלי בעיניך? סרט חדש של מארק וולברג, כמובן. דרמת האקשן הזו עלתה ממש לפני שבוע לנטפליקס, ומספרת על שוטר שהואשם בפשע שלא בדיוק ביצע, שמסיים לרצות את עונש המאסר שלו, חוזר לגור אצל מאמן האגרוף שלו ומגלה שהניסיון לפתוח דף חדש הרבה יותר קשה ומדמם משחשב. בונוס ראשון: מארק וולברג משחק מישהו שאוהב לקרוא, בונוס שני: הופעת אורח של פוסט מאלון, עם קלוז-אפים מופלאים על קעקועי הפרצוף שלו.

29. "תברח", פרטנר וסלקום TV, "אנחנו", יס, הוט וסלקום TV

שני סרטי האימה של ג'ורדן פיל - הראשון קריפי ומצחיק ודי מלחיץ, השני קריפי ומלחיץ וקצת מצחיק - הם דאבל פיצ'ר אימה מושלם עם ובלי קשר לימים אלה. המלצה שלנו: אם זאת פעם ראשונה שאת צופים בשניהם, תתחילו דווקא ב"אנחנו" החדש יותר. מה למה, כי ככה אמרנו. 

30. "המרגל שזרק אותי", סלקום TV

קומדיה אידיוטית להרהיב שביימה סוזאנה פוגל, עם מילה קוניס וקייט מקינון שמגלמות בהתאמה - צעירה שאין לה מושג שהאקס שלה מסובך במזימות בינלאומיות, וחברתה שמגדירה מחדש מה זה להיקלע לסיטואציה. מצחיק, זורם ושוקל כמו נייר אורז - אידיאלי לסוף העולם. 

31. "שלושה זרים זהים", יס, הוט וסלקום TV

מצד אחד זה סיפור על שלושה אחים שהופרדו בלידתם ולא ידעו זה על קיומם של האחרים. מצד שני, זה אפילו לא בטופ-5 של הדברים המדהימים שנחשפים כאן. בקיצור, אם כשהדוקו הזה יצא בשנה שעברה הוא גרם לך להרגיש רע כי כולם ראו אותו חוץ ממך, הנה ההזדמנות ליישר קו. 

32. "כיתה ח'", יס, הוט וסלקום TV 

אחד מסרטי האינדי הטובים ביותר שיצאו מארה"ב בשנים האחרונות הוא סיפור קטן ומהודק על אב ובתו והאופן שבו שניהם מתמודדים עם פרוץ גיל ההתבגרות שלה. אלזי פישר אדירה התפקיד הראשי, המוזיקאי/יוטיובר/ קומיקאי/שחקן משורר בו ברנהם כתב וביים בכל הרגישות הדרושה.

33. "קוראים לי דולמייט", נטפליקס

אנחנו יכולים לקחת אתכם למסע של אלף מילה על ההקשרים התרבותיים המדויקים ש"דולמייט" מתאר, וכמה הוא אוהב (אבל גם מפוכח) בנוגע לתעשיית הקולנוע המסוימת שהוא מתאר. אבל לא, יאללה, במקום זאת נגיד לכם שזאת לא רק אחת ההופעות הכי טובות של אדי מרפי, אלא אחת מהופעות המשחק הכי טובות של השנה שעברה, והפקה קומית מרירה ומשוכללת על הגיבור הדחוי של הוליווד בשנות ה-70.

34. "ביל בר: נמר של נייר", נטפליקס

הפה הכי גדול עם הלשון הכי מושחזת מופיע בלונדון ומרגיש שהוא יכול להיות פחות מחויב לכללי הפוליטיקלי קורקט. שזה כבר מצחיק, כי ברגיל הוא מחויב לכללים כמו שיאיר לפיד מחויב לדעות. אל תדאגו, בספיישל בן 57 הדקות האלה יש הרבה יותר מתלונות על זה שאי אפשר לצחוק יותר על כלום בימינו.

35. "אלייזה שלזינגר: חשופה", נטפליקס

כבר שלוש שנים ששלזינגר מעלה הופעות סטנדאפ לנטפליקס, ושלוש שנים שכל מי שאוהב אותה מתחנן בפני החברים שלו שיראו אותה גם. כבת לדור החדש של הקומיקאים בלוס אנג'לס, שלזינגר מתמחה באנקדוטות גסות ובהומור מאוד לא פוליטיקלי קורקט. אם היא היתה גבר, כבר היתה לה מזמן סדרה מהורהרת על משבר גיל ה-30 שלה, אבל במקום זאת יש לה שעה קומית סופר חשופה על חייה כאישה נשואה שמרגישה עדיין כמו תינוקת מגודלת (וגם מתנהגת בהתאם). אם אהבתם, אגב, נסו את "Elder Millennial", שיצא לה ב-2018.

36. הסטנדאפים של שחר חסון, יוטיוב

ידעתם ששחר חסון מעלה בכל שבוע כמעט חצי שעה של חומרים חדשים ומקוריים ליוטיוב? כנראה ידעתם, כי הקטעים האלה מטופטפים ביציבות כבר יותר משנה, וכל אחד מהם גורף מאות אלפי צפיות עוד לפני שספרנו את החשיפה בפייסבוק ואינסטגרם. הקומדיה הפיזית של חסון ואווירת הכאוס המוכל שלו הופכים את ההופעות האלה למתקפות צחוק מרוכזות, שעוסקות בנושאים הכי אקטואליים שיש, וגם נושאים ממש לא אקטואליים.

37. סדרת ההרצאות של יובל נח הררי

אם אתם מהאנשים שיש להם בבית את "קיצור תולדות האנושות" וכל הזמן מבטיחים שתתחילו לקרוא אבל זה פשוט לא קורה: הנה חלופה הולמת - סדרת ההרצאות של יובל נח הררי תסגור לכם את הפינה, ואפילו יש אותה גם בגרסת פודקאסט.

38. "Company Man", יוטיוב

לא חייבים להתעניין באופן יוצא דופן בעסקים וכלכלה כדי להנות מערוץ היוטיוב הזה, שלוקח בכל פעם מקרה בוחן של עסקים אמריקאים או גלובליים ידועים, וצולל לעומק של סיפורי הצלחה, כישלון, שערוריות ועוד. את הסיפור של "סבארו", למשל, אין סיכוי שהכרתם.

39. "The Take", יוטיוב

אובססיביים לסרטים וסדרות? אם אתם פה סביר להניח שכן. ערוץ היוטיוב הזה מכיל הסברים וניתוחים של הסדרות והסרטים האהובים עליכם, החל מקלאסיקות כמו "מטריקס", "שכחו אותי בבית" או "המשרד" ועד לתכנים עדכניים יותר כמו "בוג'ק הורסמן" ו"היו זמנים בהוליווד".

40. "זר" - סטיבן קינג

על כל ספר טוב של סטיבן קינג, יש שלושה שלא ראויים לזמן שלכם. אחד שכן ראוי הוא "זר". רב המכר עטור השבחים הוא התשובה הספרותית של קינג לגל סדרות הטרו-קריים שמסרב להיגמר. "זר" עוקב אחר הסיפור המצמרר של גופתו של ילד בן 11 שמתגלה בפארק בעיר אמריקאית, לאחר שעבר התעללות מינית וגופתו הושחתה. מכאן, כמובן, הכל רק מתחיל להסתחרר. 

41. "הכול בסדר" - של שי-לי ליפא

גם אם מארי קונדו זה לא הקטע שלכם, סביר להניח שתמצאו עניין בספר החדש של שי-לי ליפא. ליפא הוציאה ממש עכשיו מדריך מפורט לארגון המטבח, החל מטיפים פרקטיים כמו איך מאחסנים ירקות ופירות ועד הארכת חיים לעשבי תיבול. אתם ממילא בבית, אז זו הזדמנות מצוינת לקרוא - וליישם. 

42. "העדויות" - מרגרט אטווד

פייר, חשבנו שהספר החדש של מרגרט אטווד הוא לא יותר מניסיון לסחוט עוד קצת את ההצלחה של "סיפורה של שפחה". אבל ספר ההמשך לגמרי עומד בפני עצמו ואפילו מתעלם לפרקים על המקור המשובח. הוא צולל עמוק יותר אל תוך החוויות של הנשים ברפובליקת גלעד ומצליח לחדש איפה שנדמה שכבר אי אפשר. 

43. "סודות נתניהו" - קוה שפרן

מה לעשות, בנימין נתניהו הוא הדמות שממשיכה לתת. הפעם מדובר בספר בו נחשפים אלפי עמודי טיוטה שכתב נתניהו לקראת הופעות פומביות, התכתבויות פרטיות עם יועציו ודברים שרצה לומר ומחק ברגע האחרון, שחושפים את השיטה מאחורי האיש הבלתי מנוצח. 

44. "אחותי, הרוצחת הסדרתית" - אוינקן ברייתוייט

אחד הספרים המדוברים של השנתיים האחרונות הוא חלק מהתגובה הדמיונית לאפקט metoo. זה סיפור על רוצחת סדרתית והגיבורה, אחותה, שנגררת אחריה עם דלי אקונומיקה כדי לנקות זירת רצח אחר זירת רצח. זו זווית מרעננת על אחד מהז'אנרים הכי שחוקים בספרות. 

45. "אהרוני: תחנות אוכל בחיי" - ישראל אהרוני

ישראל אהרוני הוא כבר שנים הרבה יותר משף - הוא אושית תרבות שלא מפסיקה לעניין אנשים. הספר החדש שלו, בעריכתו של עיתונאי mako תומר קמרלינג, הוא חצי ממואר-חצי ספר מתכונים שיעסיק אתכם בתוך המטבח אבל גם בעוד חדרים בבית. 

46. "כמעט מפורסמים" - ספוטיפיי, אפל פודקאסט ורדיו תל אביב

נפתח בגילוי נאות - צליל הופמן ועדן יואל, מגישי הפודקאסט, הם גם עורכי mako תרבות ו-tvbee, מה שהופך אותם לאנשים שחיים ונושמים תרבות פופולרית בכל רגע נתון. אם ב-mako הם מסקרים את האירועים החשובים בתרבות ובבידור, בפודקאסט הם יכולים גם להתאבסס על תופעות שוליים שלא מניחות להם. למשל התופעה המרתקת שהיא משפחת קשתי, המעריצה האחת של מיקי קם ותעלומת הכריזמה הנעדרת של דר זוזובסקי. כן, אנחנו משוחדים, אבל אחרי האזנה גם אתם תהיו.

47. "מה יש בזה" - ספוטיפיי ואפל פודקאסטס

פודקאסט ההיסטוריה של אלעד יצחקיאן וקובי מלמד הוא מושלם לאוהבי אנקדוטות היסטוריות ממגוון רחב ורנדומלי של זמנים ותחומים. בשבוע אחד הם יכולים לדבר על גרין דיי, באחר על שריפת הוויסקי בדאבלין ולעבור מהמשקה המוזר של גרמניה הנאצית לפרסומת שהפילה רשת חנויות ענק. וזה גם נורא מצחיק.

48. "אמא אמא" - ספוטיפיי, אפל פודקאסטס, אתר הפודקאסטים הישראלי ויוטיוב

להילה קורח יש יותר שעות ביממה מאשר לביונסה, אחרת איך תסבירו את זה שבין הגשת מהדורה ברשת לבין סיום לימודי רפואה, היא גם מגישה פודקאסט הורות יחד עם מדריכת ההורים המוערכת עינת נתן, שמכסה את כל השאלות הגדולות והקטנות של הורות - מחיי היומיום והקשיים המוכרים ועד לתפיסות העולם הרחבות.

49. טייכר וזרחוביץ' - ספוטיפיי, אפל פודקאסטס ורדיו תל אביב

ההולוגרמה של שמעון פרס, דורית, דני סביצ'ה והזמרת אילנה הם רק ניים דרופ קטן שעשינו כאן לדמויות המופרעות שמאכלסות את היקום של שרון טייכר וערן זרחוביץ'. השעתיים היומיות שהשניים מגישים ברדיו תל אביב הם ריכוז משובח של טרללת שלא כדאי לוותר עליה בימים אלו, במיוחד כשהם זמינים בכל הפלטפורמות.

50. "Reply All" - ספוטיפיי, ואפל פודקאסטס

"Reply All" הוא אחד מהפודקאסטים הפופולריים ביותר בעולם. באופן רשמי הוא פודקאסט על אינטרנט (במובן הקליל ולא במובן הטכנולוגי) אבל הוא בעצם על תרבות, סיפורים קטנים ואנושיים ואובססיות חשובות. חוץ מזה, הפרק החדש שלהם על "תעלומת הלהיט הנעלם" הפך תוך זמן קצר לקלאסיקה מוצדקת.

 

51. What almost dying taught me about living

בגיל 22, אבחנו לסוליקה ג'וואד סרטן עם פחות מ-40% הישרדות ארוכת טווח. במשך שנים היא התאשפזה והשתחררה ממחלקות אונקולוגיות, עברה עשרות טיפולים רפואיים, ובסוף השתחררה כשהיא, בגדול, אישה בריאה. ועכשיו מה? אחרי תקופה ארוכה בה חשבה על עצמה כאדם חולה, היא גילתה שהיא לא ממש זוכרת איך לחיות כאדם בריא. הרצאת ה-TED שלה היא מונולוג מלא הומור ותקווה על החלק הכי פחות מתוקשר בהתמודדות עם סרטן: מה עושים אחרי שמנצחים אותו.

סייעו בהכנת הכתבה: מיכל ישראלי, תומר קמרלינג, קרן ליבסקי, עדן יואל, צליל הופמן ומאיה לקר