ביוני 2016 יצאו אסף ודבורה לעוד דייט שגרתי. הם קבעו להיפגש במסעדת מקס ברנר שבמתחם שרונה בתל אביב, אזור הומה אדם אותו פוקדים אלפי בני אדם מדי יום. כבר מהרגע הראשון היה ביניהם קליק, אבל הם לא ידעו שהערב הזה הולך להסתיים בצורה אחרת לגמרי מאיך שהתחיל.

סיפורם המדהים של אסף ודבורה נחשף בתכניתה של נסלי ברדה "אחד למיליון". "הרבה אנחנו מחכים לניסים בתקופה הזאת של הקורונה, אז הנה זוג שקרה להם באמת נס מטורף", אמרה ברדה על הפרשה בתכנית חדשות הבוקר. "היה שומט לסתות לי ולכל הצוות של אחד למיליון לעבוד על הסיפור הזה. לא הרבה פעמים הניסים נלכדים בעדשת המצלמה - והפעם זה קרה. הסיפור של אסף ודבורה, שהתחיל כמו דייט, דייט ראשון, שגרתי. שני חבר'ה חמודים שברגע אחד עולמם מתהפך - הוצאה להורג קורית שם, אבל איכשהו היא לא מצליחה. לא נגלה איך ניצלו חייו בדרך מדהימה. דווקא במקום שבו הוא היה אמור למות, שם הוא מקבל בדרך מדהימה את אהבת חייו".

הערב הרומנטי של אסף ודבורה קיבל תפנית כששני מחבלים שהגיעו למקום פתחו בירי קטלני. אסף נורה בראשו מטווח אפס, אבל מה שהיה אמור להיות פגיעה קטלנית שתביא למותו, הפך לנס של ממש. אסף נשאר בחיים כדי לספר על סיפורו יוצא הדופן, שנחשף כעת לראשונה.

בקטע שישודר בתכנית מספרת דבורה על הרגעים שבהם פתחו שני המחבלים בירי. "אחד מהם מוציא שרשרת מתוך החליפה וסוג של מנענע, מתפלל ומנשק", היא נזכרת. "זה באמת מוזר, אבל את בתל אביב, אז יש אנשים מוזרים בתל אביב. אני רואה אותם קמים בצורה ברוטלית, שולפים נשקים, ואני אומרת: 'מה זה?'. ואז הם מתחילים לירות בזה שבעצם היה בשולחן לידנו".

"באנו כבר לשלם את החשבון ולצאת", הוסיף אסף. "בום, וזה קרה. פתאום יש לך פאודה מול הפנים, ובאמת הכל מתהפך".