זעזוע באשקלון: מי הרעיל 9 כלבים?

בעלי הכלבים באשקלון בחרדה • 9 כלבים הורעלו למוות, והחשד הוא כי אלמוני פיזר רעל עטוף בנקניקיות ברחבי העיר • "הבן שלי ראה את הכלב מקיא ומת"

"איך מסוגלים לגדוע אהבה של כלב"? הכלב טקילה ז"ל

אימה בקרב בעלי כלבים באשקלון: בשבועות האחרונים פיזר אלמוני רעלים, ככל הנראה טבולים בתוך נקניקיות או מזון אחר, בשכונת ברנע באשקלון, שגרמו למותם של תשעה כלבים וכן חתולים וציפורים ועוד בעלי חיים. עד כה, אף שמשטרת אשקלון הקימה צוות חקירה מיוחד, טרם נתפס החשוד. אתי אלטמן, מייסדת "תנו לחיות לחיות", הבטיחה פרס כספי למי שימסור מידע שיביא ללכידת החשוד.

בעלי הכלבים באשקלון נמצאים בחרדה, ואינם יודעים מה לעשות. אחד מבעלי הכלבים, עוז בראבן, פרסם בפייסבוק פוסט קורע לב: "אמרתי שלנו זה לא יקרה, שאנחנו משגיחים עליה בשבע עיניים. לא האמנו שיש אדם שיכול לעשות את זה. אבל זה קרה, בערך שעתיים לאחר טיול ערב רגיל עם טקילה היא החלה להתנהג טיפה מוזר, עברה להקאות, ואי-יכולת לקום. היא מתה אחרי כשעה על שולחן הווטרינר. אני רק תוהה איך אדם, אם אפשר לקרוא לאוסף תאים הזה ככה, לוקח רעל, מכין פיתיונות ומפזר אותו בשכונה כמו ממתקים במשלוח מנות. איך הוא מסוגל לגדוע אהבה כמו של כלב? איפה המצפון שלו? הוא מודע להשלכות של המעשים שלו? טקילה, תודה רבה על 3 שנים מופלאות, מקווה שאת נהנית איתנו כמו שאנחנו איתך".

מאיה קסטרו-כהן, תושבת העיר, איבדה גם היא את כלבת המשפחה, לונה, למרות מאמציה הרבים לשמור עליה. 

"בשבוע שעבר ראיתי כל מיני פרסומים על התופעה של הרעלת כלבים בשכונה", היא סיפרה. "יש לנו כמה כלבים, ונכנסתי ללחץ מטורף, ובפרסומים בפייסבוק נאמר לנו שלא להוריד את הכלבים לרחוב, שמא יורעלו. ביררתי אצל הווטרינר העירוני, דיברתי עם משרד החקלאות, לנסות לברר את היקף התופעה. אני לא מבינה איך אדם יכול לעשות מעשה  כזה מרושע". 

הכלבה לונה ז"ל. "אנחנו בהלם מוחלט, החלטנו שלא מורידים את הכלב השני לרחוב" 

קסטרו-כהן המשיכה: "בשבוע שעבר חזרתי הביתה, אחרי שאבא שלי הוריד את הכלבה לונה לרחוב, ומצאתי אותה ללא רוח חיים. אבא אמר לי שהוא לא מבין איך זה קרה. לונה אפילו לא עשתה את הצרכים שלה, ואבא אמר שהיא לא אכלה כלום ברחוב. אנחנו בהלם מוחלט, וכל יום יש מקרים חדשים. זהו, החלטנו שאנחנו לא מורידים את הכלב השני לרחוב. התופעה, כפי שגיליתי, היא יותר חמורה, כי מי שמרעיל את הכלבים, מתוך רשעות לשמה, זורק פיתיונות מורעלים לתוך חצרות של בתים פרטיים כדי להרוג כלבים. זה מאוד מפחיד. מאוד מקווה שיתפסו את המנוול הזה מהר מאוד". 

עם ריבוי המקרים של הרג בעלי חיים באופן מיסתורי, בהם כלבים, חתולים וציפורים, הבינו בעלי הכלבים וגם הווטרינר העירוני, ד"ר מיכאל שפירו, כי לא מדובר בצירוף מקרים. שפירו ובעלי הכלבים שנפגעו הגישו תלונה למשטרה, והכלבים נשלחו לבית החולים הווטרינרי בבית דגן.    

בינתיים בעלי הכלבים זועמים ואובדי עצות. אחד מהם, כתב לראש העירייה, תומר גלאם: "עכשיו, לאחר שסיימת עם הפרזנטציות לליכוד, האם תואיל בטובך להוציא לשטח את כל המחלקה הווטרינרית, יחד עם מחלקת ההדברה, לרחוב גדעון בן יואש ותסרקו את השטח שם? תושבים מדווחים מזה שבוע על הרעלות של חיות, כלבים, חתולים וציפורים. קחו את החיות שנפגעו לנתיחה פתולוגית, לאתר את הרעלן, ובצעו ניטור ברחוב לאתר את החומר שפוזר שם. תבצעו יחד עם הפיקוח מבצע אכיפה לאתר את האדם שמפזר שם רעלנים ותמצו איתו את הדין".

בעקבות מחאת התושבים, הורה ראש העירייה לתת עדיפות בטיפול בתופעה  החמורה. 

דורין פרי, תושבת העיר, סיפרה: "זה קורה בכל העיר. כבר לא מדובר בשכונה ספציפית. אני מזועזעת מהרוע. שני הכלבים של בת דודה שלי הורעלו בחצר בית פרטי בשכונת ברנע. אני פשוט בהלם".

הכלבה לונה

ג'וי, כלבה במשך 11 שנים של טלי, תושבת העיר, מצא גם הוא את מותו בדרך מסתורית. "באמצע הלילה ג'וי לא הפסיק ליילל. נתתי לו לרדת לעשות את צרכיו. גם בבוקר הוא לא הפסיק ליילל, והבן שלי אלעד בן ה-6 צעק לי: 'אמא, ג'וי מקיא, הוא מת, הוא מת'. הוא ראה במו עיניו את ג'וי נאבק עם עצמו ומת. לקחנו אותו מיד לווטרינר, אבל כבר לא היה ניתן להציל אותו, והוא אמר שזה חשד להרעלה של זרחן אורגני. שלחנו את הגופה שלו לנתיחה בבית דגן. הכלב ג'וי היה הלב שלנו, הבן שלי גדל איתו. כל כך אהבנו אותו. נורא".   

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "אכן, מדובר בתמותה חריגה של כלבים ברחובות גדעון בן יואש וצבי סגל. הוגשה תלונה במשטרת אשקלון בחשד להרעלה. עם קבלת התלונות הווטרינר העירוני, ד”ר מיכאל שפירו, יצא לשטח יחד עם גורמי המקצוע, ושם נעשו סריקות לאיתור שאריות מזון או חומר מחשיד אחר. נשלחו גם בדיקות על ידי השירות הווטרינרי העירוני למכון הווטרינרי בבית דגן לאיתור סימני הרעלה. אנחנו ממתינים לממצאי הבדיקה שאמורה להתקבל כנראה מחר". 

ממשטרת ישראל נמסר: "התקבלו מספר תלונות בגין התעללות בבעלי חיים, ובתוכם גם הרעלה של כלבים ברחבי העיר. עם קבלת התלונות נפתחו תיקי חקירה והחקירה נמשכת, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים. הוחלט להטיל את הטיפול על מפקד יחידת השיטור העירוני בשיתוף פעולה עם הווטרינר של הרשות המקומית".

בשיחה עם "ישראל היום", מסר הווטרינר העירוני ד"ר מיכאל שפירו: "העברנו את הממצאים למכון הווטרינרי בבית דגן, לבדיקת רעלים. הגשתי תלונה למשטרת ישראל בחשד להרעלה. עד כה מתו תשעה כלבים. וכן חתולים, וציפורים שאכלו קיא של כלבים ומתו. חשוב להדגיש העירייה לא משתמשת אף פעם בחומר שיכול לגרום לתופעות כאלה".   

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר