כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אנטישמיות בענף הספורט

מאמן הכדורגל מואשם: כינה את השחקן "סרטן יהודי"

אנטישמיות בהולנד: מאמן כדורגל מואשם כי כינה שחקן יהודי צעיר "סרטן יהודי" וכן הטריד אותו מעת לעת בנושא הדת במהלך אימונים ומשחקים שונים | הוא מכחיש את המיוחס לו, אולם שני חברי הקבוצה העידו לטובתו של הילד בן ה-11

מאמן הכדורגל מואשם: כינה את השחקן "סרטן יהודי"
pixabay

מאמן כדורגל הולנדי מואשם כי כינה שחקן כדורגל יהודי בן 11 "סרטן יהודי" במהלך אימון והטריד אותו בגלל דתו.

התאחדות הכדורגל ההולנדית השעתה את קבוצה הילדים.

הילד, שזוהה בשמו הפרטי טוביאס, תפס את תשומת ליבו של המאמן ששמו לא פורסם. מכיוון שלבש תליון עם מגן דוד, כך סיפר הילד לאתר ההולנדי Het Parool הקבוצה היא ממזרח אמסטרדם.

"הוא שאל אותי אם אני אוהד קבוצת הכדורגל אייאקס או יהודי". אמר הנער והתייחס לכך כי באמסטרדם יש אוהדים רבים של אייאקס שמשתמשים בסמלים יהודיים כקמע. כשטוביאס אמר לו שהוא יהודי, המאמן שאל: "ואתה לא מתבייש בזה?" כך לפי הנער.

במהלך האימון המאמן היה צועק לשחקנים אחרים על טוביאס: "אל תתתנו לילד היהודי ההוא" ו"אל תתן לילד יהודי להבקיע גול". במהלך אחד המשחקים, כאשר השחקנים עזבו את המגרש בגלל גשם, אמר המאמן: "נראה כאילו הגיע חג החנוכה", כך לדברי הילד.

ויקטור קופמן, חבר הנהלת הליגה אמר ל-Het Parool כי "לא היו עדים לחילופי הדברים וזה מסבך את הנושא". המאמן הכחיש את ההערות האנטישמיות.

אך אתר Het Parool דיבר עם שניים מחבריו לקבוצה של טוביאס, שאישרו את הדברים. "המאמן אמר פעם, היהודי הסרטן הזה יכול להיות בצוות שלך", כך לפי חברו לקבוצה של הילד היהודי.

אנטישמיות בהולנד שחקן כדורגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד