בארה"ב מדווחים הלילה (בין שבת לראשון) כי אדם שהשתתף בחודש שעבר בכנס של הוועידה לפעילות פוליטית שמרנית בוושינגטון, בו שהה גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אובחן כחולה קורונה. לפי הדיווחים, החולה, שהיה בכנס ב-29.2, נחשף לנגיף טרם האירוע.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במקביל לדיווחים, מארגני הטקס מרגיעים כי החולה לא בא במגע עם הנשיא ולא השתתף באירועים באולם המרכזי של הוועדה. בעקבות הפרסום טראמפ אמר לכתבים כי הוא לא מודאג והוסיף כי לא יבטל עצרות פוליטיות בעקבות התפשטות הנגיף.

"בית חולים בניו ג'רזי בדק את האדם, והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן אישר את התוצאה החיובית", נכתב בהצהרה של מארגני הוועידה, שאירחה את האירוע. מלבד טראמפ, בכנס השתתפו מספר בכירים נוספים, בהם גם סגן הנשיא מייק פנס.

קורונה ארה"ב (צילום: Bebeto Matthews, AP)
קורונה - ניו יורק | צילום: Bebeto Matthews, AP

מהבית הלבן נמסר בנושא: "הרופא של הנשיא, השירות החשאי של ארה"ב והבית הלבן עובדים על מנת להבטיח שננקטים כל אמצעי הזהירות האפשריים כדי לשמור על המשפחה הראשונה ועל עובדי הבית הלבן".

הפנטגון הודיע כי לוחם מארינס אמריקני נדבק גם הוא בנגיף, ומצטרף לשני חיילים נוספים בצבא האמריקאי שנדבקו בו.

בינתיים בוושינגטון מדווחים על שני מקרי מוות נוספים מהנגיף במדינה. בעקבות זאת, עלה מניין המתים מהקורונה בארה"ב עלה ל-19 בני אדם ויותר ממחצית המדינות בארה"ב מדווחות על מקרי הדבקות בשטחן.

במקביל, הרשויות בארגנטינה מדווחות על קורבן ראשון מהנגיף במדינה. מדובר בארגנטינאי בן 64, שחזר מצרפת ב-28 בפברואר. לפי הדיווחים הוא סבל מבעיות בריאותיות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ובעיות בכליות.

אתמול דווח כי בכנס השדולה הפרו-ישראלית, שניים מהנוכחים במקום התגלו כחולי קורונה, וההדבקה הגיעה ככל הנראה לאחר שקבוצה קטנה באה במגע עם חולה קורונה בעת שהותה בניו יורק לפני הגעתה לכנס.