עשרות אלפים בבידוד: מה מותר ומה אסור לעשות בחדר הסגור?

בני משפחה שחויבו בבידוד ישהו בחדר נפרד ומאוורר ויצאו ממנו רק עבור פעולות הכרחיות. יש ליצור הפרדה בשימוש בכלי אוכל, מגבות ומצעים - ולחטא את המשטחים שהמבודדים נגעו בהם • המדריך המלא

זמן צפייה: 02:45

בהלת הקורונה: עשרות אלפי ישראלים שוהים בימים אלו בבידוד, והמספר צפוי לעלות בימים הקרובים. על השוהים בבידוד להישאר בתוך חדר סגור, ונאסר עליהם לצאת מהבית ולהסתובב ברחוב או לבוא במגע עם אנשים.

אם בבית שוהים גם בני משפחה או אנשים שאינם מחויבים בבידוד, על המבודד להיות בחדר נפרד, להקפיד לסגור את הדלת ולאוורר את החדר. אם יש כמה מבודדים בבית, הם יכולים לשהות באותו החדר. אם הדבר אפשרי, יש ליצור הפרדה גם בחדרי השירותים. חשוב להקפיד על היגיינה ולשטוף ידיים עם סבון בתדירות גבוהה.

לכתבות נוספות בנושא:

להגנה בפני הקורונה: השירים שאפשר לתזמן איתם שטיפת ידיים

בצל משבר הקורונה: לאילו יעדי נופש עדיין ניתן לטוס בביטחון?

עסקים קורסים, תושבים מבוהלים: אור יהודה חרדה מהקורונה

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

יציאה מהחדר שבו שוהים המבודדים מותרת רק לצורך פעולה הכרחית כגון שירותים או מקלחת, וגם אז עליהם לעטות מסכה על האף והפה. את הכביסה המבודד יאסוף בשקית נפרדת ויש לכבס אותה בנפרד מיתר הכביסה של בני הבית.

נוסף על כך, יש ליצור הפרדה ברורה בשימוש בכלי אוכל, מגבות ומצעים. בסוף כל יום, יש לחטא עם מטלית חיטוי את הריהוט בחדר המבודד ואת כל המשטחים בו. אם יש צורך שאחד מבני הבית ייכנס לחדר המבודד עדיף שיעשה זאת מישהו בריא, בלי מחלות רקע, ושהוא היחיד שייכנס באופן קבוע. זאת, כשהוא עוטה כפפות חד פעמיות ומסכה – שאותן יש להקפיד השליך לפח מייד לאחר השימוש.

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

מהבוקר: איסור כניסה לישראל לתיירים מגרמניה, צרפת, ספרד ומדינות נוספות

הבוקר, נכנס לתוקפו צו איסור הכניסה לישראל על תיירים שמגיעים מגרמניה, צרפת, ספרד, שוויץ, אנדורה, אוסטריה, סן מרינו, איראן, לבנון, עיראק וסוריה. זאת, בנוסף לסין, איטליה, קוריאה הדרומית, יפן, תאילנד, הונג קונג, ומקאו.

השבים ממדינות אלו מחויבים בבידוד רטרואקטיבי של שבועיים. זאת, בנוסף לאנשים ששהו במקומות שבהם ביקרו תיירים נשאי קורונה ונשאי קורונה ישראלים, במקביל לשהות החולים.

נצרת, טבריה וקומראן: המקומות שבהם שהה נהג האוטובוס שאובחן חולה קורונה

כל מי שנכח במקומות המצוינים במועדים שבהם היה בהם חולה מספר 16 - צריך להיכנס לבידוד ולדווח על כך למשרד הבריאות.

בתאריך 26.1 בבית מלון Golden Crown Old City בנצרת, בין השעות 18:00 בערב עד 08:00 בבוקר. בתאריך 27.2 - מסעדת דליה במגדל, בין השעות 12:30-15:00. בין השעות 18:00 בערב עד 08:00 בבוקר - בית מלון Golden Crown Old City בנצרת. בתאריך 28.2 - בית מלון Golden Crown Old City בנצרת בין השעות 18:00 בערב עד 08:00 בבוקר. בתאריך 29.2 - מסעדת קומראן, באתר קומראן. בין השעות 13:00-12:00. בתאריך 4.3 - מלון רסטל בטבריה, בין השעות 18:30-20:00.