שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

נתניהו נגד מכבי ת"א: "מעמידים אזרחים רבים בסכנת הידבקות"

ראש הממשלה ביקר את החלטת הצהובים לשחק מול אנאדולו למרות שהיו צריכים להיות בבידוד. הקבוצה המריאה לבלגרד למשחק מול הכוכב אחרי שקיבלה אישור ממשרד הבריאות. יחד איתם בטיסה כ-100 אוהדים. צפו בשחקנים ממתינים לטיסה

 

לאחר הניצחון הענק על מוליכת היורוליג אנאדולו אפס (75:77), ובסיומה של סאגה, מכבי תל אביב טסה אחר הצהריים (חמישי) לבלגרד למשחק מול הכוכב האדום ביורוליג, אחרי שקיבלה אישור ממשרד הבריאות ומשרד הספורט, למרות שעל פי ההנחיות הצהובים צריכים לשהות בבידוד. הקבוצה הגיעה כרגיל לנתב"ג, אך הוכנסה מכניסה צדדית כדי להימנע מהתקשורת ומהשאלות שצריכות להישאל. הקבוצה גם דילגה על שלב הצ'ק-אין ועלתה על אוטובוס מיוחד לכיוון המטוס. בתחילה משרד הבריאות לא אישר את הדרך לשם, אך בהמשך נתן אור ירוק.

 

ווילבקין ניצח את לארקין, בגדול / מליניאק

ניצחון ענק על אי הוודאות / טור

מכבי ת"א מצפצפת על החוק / טור

 

מי שהתייחס להחלטה של הצהובים להפר את נהלי הבידוד הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדיבר על כך בדיון היערכות מיוחד: "אני מגנה את העובדה שמכבי תל אביב בכדורסל, שיש לי הערכה גדולה כלפיה, לא נשמעה להוראות. הקבוצה מעמידה בדרך זאת אזרחים רבים בסכנת הידבקות. הם צריכים לכבד את ההוראות".

 

ספרופולוס במטוס (צילום: מכבי תל אביב)
ספרופולוס במטוס(צילום: מכבי תל אביב)

אמארה במטוס (צילום: מכבי תל אביב)
סטודמאייר(צילום: מכבי תל אביב)

אוהדי מכבי ת
אוהדי מכבי ת"א בנתב"ג(צילום: יאיר שגיא)

 

אחרי הנחיתה בבלגרד, יאניס ספרופולוס דיבר על המצב: "זה סיטואציה לא רגילה. בגלל שאנחנו מתמודדים עם מצב שלא נמצא בשליטה שלנו. אנחנו עוקבים אחרי ההוראות של הממשלה ומשרד הבריאות. בקשר למשחק, אנחנו מתמודדים מחר מול קבוצה מסוכנת באולם הביתי שלה. אנחנו צריכים לשחק עם הרבה פוקוס ואנרגיות ובעיקר להתכונן מנטלית".

 

במשרד הבריאות ממש לא אהבו את ההתנהגות של הצהובים, שהחליטו כזכור לשחק מול אנאדולו אתמול, בניגוד לנהלים (שהו בספרד קודם לכן בעקבות המשחק מול ולנסיה) והוציאו הודעה חד משמעית: "בהתאם להנחיות משרד הבריאות כל מי ששהה במדינות הקבועות בצו הבידוד ב-14 הימים האחרונים מחויב לשהות בבידוד. קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א לא הוחרגה מתחולת הצו ואם שחקניה שהו במדינה שהחוזרים ממנה מחויבים בבידוד אז גם הם מחויבים לשהות בבידוד. הפרה של הצו מהווה הפרה של החוק ועלולה לגרור נקיטת צעדי אכיפה נגד המפרים של הצו".

 

גם שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב על כך בריאיון לאולפן ynet: "אנחנו נצטרך להעביר לאנשי המקצוע, שהם יטפלו בזה. אם החוק חל על כולם, כולם צריכים להקפיד". בינתיים החל בשעה זו הצ'ק-אין בשדה ל-100 אוהדים שאמורים לטוס באותה טיסה. 

 

"ההצהרה הגדולה של השנה"

בסיום המשחק מול אנאדולו ההודעה בקבוצת הווטסאפ של מכבי ת"א הייתה חדה וברורה: "רשמית, הבטחנו פלייאוף". ספרופולוס התייחס להישג: "אני מאוד שמח שעלינו לפלייאוף אחרי חמש שנים. זה צעד אחד שעשינו, זו מטרה אחת ששמנו לעצמנו בתחילת העונה. אנחנו צריכים להמשיך הלאה ולהסתכל קדימה. יש לנו עוד שבעה משחקים, אמרתי לשחקנים שעכשיו אפשר לשמוח אבל יש לנו עוד מרתון לפנינו".

 

במכבי ת"א כבר מסתכלים לעבר המטרה הבאה: לשמור על המקום הרביעי בטבלה והבטחת יתרון הביתיות בפלייאוף. נכון לעכשיו היא מדורגת במקום הזה עם מאזן 8:19, כאשר צסק"א מוסקבה דולקת אחריה עם ניצחון אחד פחות. הצהובים שמים דגש על שלושת המשחקים הקרובים שעל הנייר לא אמורים להוות מוקש גדול.

 

ווילבקין ואייסי חוגגים (צילום עוז מועלם)
סקוטי ווילבקין בטירוף(צילום עוז מועלם)

 

 

"זאת אולי ההצהרה הכי גדולה שלנו העונה", אמר המצטיין סקוטי ווילבקין שקלע 21 נקודות, כולל השתיים המכריעות מהעונשין. "אנאדולו שוברת שיאים העונה והיא הקבוצה הכי טובה עד כה ביורוליג, אז זה בהחלט ניצחון גדול שלנו. פשוט כיף שהבטחנו את המקום שלנו בפלייאוף, אחרי חמש שנים יש אנחת רווחה. אבל עדיין יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות, אנחנו לא מסתפקים רק בהגעה לפלייאוף, עכשיו המטרה הבאה היא להשיג את יתרון הביתיות. יש לנו סיכוי ללכת עד הסוף".

 

בקבוצה התעקשו לא לדבר בסיום על שחקנים מסוימים ונתנו את הקרדיט לכל מי שעלה על הפרקט, אבל אותלו האנטר ואנג'לו קלויארו קיבלו מחמאות בכל זאת. הסנטר בן ה-33 שוב הוכיח כמה הניסיון והוותק שלו משחקים תפקיד חשוב כשסיים עם 15 נקודות ו-12 ריבאונדים, ובדקות הסיום היה אחראי על מספר מהלכים חכמים ומשמעותיים. קלויארו אמנם סיים עם 6 נקודות בלבד, אבל אלו הנקודות הכי חשובות במשחק: שתי שלשות רצופות במאני-טיים שהשוו את התוצאה ונתנו אוויר וביטחון. בקבוצה הזכירו שוב את העובדה שקלויארו היה אמור לשחק עכשיו בקבוצה אחרת מאחר שבתחילת העונה לא קיבל בכלל דקות בגלל עומרי כספי.

 

ההמתנה ופתיחת השערים

במועדון התעקשו אתמול לא להוציא הודעה רשמית לתקשורת על כך שהמשחק יתקיים ללא קהל, בדומה להודעה שהפועל ירושלים הוציאה. אנשי המועדון התכנסו מ-16:00, השעה בה יצאה ההודעה הרשמית של משרד הבריאות על איסור התקהלות של מעל ל-5,000 איש, אבל למרות הדיון הארוך לא סופקו תשובות. במועדון מספרים שמאחורי הקלעים הכוונה שלהם הייתה להכניס את חמשת אלפים האוהדים הראשונים שיגיעו להיכל, אבל במשטרה התעקשו שזה עלול ליצור כאוס והעדיפו פשוט לסגור את הכניסה למשחק באופן גורף.

 

אוהד מכבי תל אביב עם מסיכה (צילום עוז מועלם)
אוהד מכבי תל אביב עם מסיכה(צילום עוז מועלם)

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (צילום עוז מועלם)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים(צילום עוז מועלם)

 

ההחלטה לא להחליט גרמה לאותם 3,300 אוהדים בכל זאת להגיע ולנסות את מזלם, בסוף זה השתלם להם כשעשרים דקות לפני השריקה במשטרה החליטו לפתוח את השערים לאחר שהבינו כי לא הגיעה כמות שעולה על 5,000. "התבאסתי בהתחלה, הגעתי להיכל באווירה קצת שלילית, בדרך לאולם הקשבתי לרדיו כל הזמן, הייתי במתח", סיפר דני אבדיה. "בסופו של דבר הקהל שלנו נתן עוד הצגה גדולה. איך אני עם הקורונה? שוטף ידיים הרבה".

 

אמנם להיכל בסוף נכנסו 3,330 אוהדים, אבל כל היתר שנשארו לצפות במשחק בבית די התאכזבו. יש כאלה שקיבלו את ההחלטה של המועדון לא להודיע על הכוונות הנסתרות כי הבינו שרק בצורה הזאת זה היה עובד, אבל יש כאלה שזועמים ומאוכזבים על הדרך ודורשים פיצוי מההנהלה.

 

מתן, אוהד מכבי ת"א, אמר: "זה ממש מאכזב, חיכינו למשחק הזה כבר הרבה זמן. צריך לתת פיצוי לאוהדים שלא נכנסו". סער, אוהד אחר, הוסיף: "חיכינו כל אחר הצהריים להודעה הרשמית של המועדון בנושא אבל היא לא הגיעה, אז נשארנו בבית כי לא רצינו להגיע סתם מצפון הארץ. חשבנו שאם הם לא מודיעים כלום אז בעצם שומעים להוראות של משרד הבריאות. המועדון פעל לפי האינטרסים הפרטיים שלו ולא הסתכלו אפילו לשניה על טובת האוהדים".


פורסם לראשונה 05/03/2020 08:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך האינסטגרם של ג'יילן ריינולדס
אנג'לו קלויארו
צילום: מתוך האינסטגרם של ג'יילן ריינולדס
מומלצים