המיליארדר ששאף להתמודד מול טראמפ ולהפוך לנשיא הבא פורש מהמירוץ: ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, הודיע היום (רביעי) שהוא פורש מהמירות לנשיאות ארצות הברית 2020 - והודיע על תמיכה במי שמסתמן בשלב הזה כמועמד המוביל, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

לאחר הפרישה של בלומברג, נותרו במירוץ על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב שלושה מועמדים מרכזיים: ג'ו ביידן, אליזבת' וורן וברני סנדרס. לצדם יש מועמדת נוספת שלעת עתה מסרבת לפרוש - חברת הקונגרס מהוואי טולסי גאבארד.

ההחלטה של בלומברג מגיעה לאחר שהתבררו תוצאות ה"סופר טיוזדיי" - יום שלישי הגדול בו נערכה הצבעה בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית ב-14 מדינות שונות בארצות הברית. לאחר סגירת הקלפיות התברר שג'ו ביידן ניצח בטקסס, בווירג'יניה, באלבמה, בצפון קרוליינה, באוקלהומה, במיניסוטה, בטנסי, במסצ'וסטס ובארקנסו וברני סנדרס ניצח בוורמונט, בקולורדו, ביוטה ובקליפורניה. בלומברג ניצח בסמואה האמריקנית בלבד. 

ג'ו ביידן קורא לקונגרס לפעול (צילום: רויטרס, חדשות)
יהפוך למועמד הדמוקרטי לנשיאות? ביידן | צילום: רויטרס, חדשות

רק ביום ראשון האחרון רשם סגן הנשיא לשעבר ביידן את הניצחון הראשון שלו בקרב על ראשות המפלגה הדמוקרטית, כשהגיע למקום הראשון בפריימריז בקרוליינה הדרומית עם 48 אחוזים מהקולות. המועמד שינצח יצטרך 1,991 צירים סך הכל, כש-1,344 מהם חולקו אחרי ה"סופר טיוזדיי". לפני הפריימריז היום סנדרס היה במקום הראשון, עם 60 צירים וביידן במקום השני עם 54 צירים.

שלשום פורסם כי פיט בוטיג'ג', שספג בשבת האחרונה הפסד כואב בפריימריז המפלגה הדמוקרטית במדינת דרום קרוליינה, התייצב מול תומכיו בעיר הולדתו והודיע על פרישה מהמרוץ לתפקיד. בפריימריז האחרונים בדרום קרוליינה הגיע בוטיג'ג' למקום הרביעי, עם 8.2% מהקולות בלבד. הכשלון של בוטיג'ג' הגיע מאחר שהוא לא הצליח מעולם להרחיב בצורה ממשית את קהל המצביעים שעמד מאחוריו, במיוחד לקהלים לא לבנים.