מכבי תל אביב דרוכה: הקבוצה הטובה באירופה מתארחת בהיכל

הצהובים יארחו את אנאדולו אפס, שמקבלת חזרה את לארקין ודאנסטון וינסו להפתיע. כדי לנצח, ספרופולוס לא יוכל להתספק רק בווילבקין - ויהיה חייב לקבל מכל שחקניו תפוקה גבוהה • כדור מהצד

זמן צפייה: 07:24

מכבי תל אביב תארח הערב (רביעי) את אנאדולו אפס, הקבוצה הטובה באירופה, ותנסה להפתיע אותה ולהנחיל לה הפסד לאחר 11 ניצחונות רצופים. הטורקים מחזיקים במאזן 3-23, שמציב אותם לבד בצמרת הרחק מריאל מדריד וברצלונה, שנמצאות אחריהם.

בשורות הכחולים מאיסטנבול משחק הקלע הטוב באירופה - שיין לארקין. האמריקני המדהים מוכיח השנה שוב ושוב שהוא כוכב ענק, והוא בדרך הבטוחה לתואר ה-MVP האירופי. לארקין מפציץ 22 נקודות למשחק, ביותר מ-50% (!) לשלוש. הגארד כבר סחב לאחרונה את הקבוצה על גבו לניצחונות דרמטיים במדריד ובמוסקבה על ריאל וצסק"א החזקות, כך שברור שהוא לא זקוק לקהל הביתי שלו כדי לככב.

לעדו כתבות בנושא:

המרדף אחר הביתיות בהצלבה: מכבי תל אביב מארחת את אולימפיאקוס

בעיתוי הגרוע ביותר: מכבי תל אביב תתארח בטורקיה אצל פנרבחצ'ה

קרב הקבוצות הפצועות: מכבי תל אביב מארחת את חימקי מוסקבה

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי ת''א בכדורסל

אולם, לארקין הוא ממש לא הכלי היחיד שיש לעתמאן, המאמן הטורקי. וסילי מיצ'יץ', שאחראי על הובלת הכדור, רשם השנה קפיצה משמעותית. מדובר ברכז דומיננטי מאוד, שרושם 14.6 נקודות בערב באחוזים מעולים, אליהן הוא מוסיף גם שישה אסיסטים, בדרך ל-16.3 נקודות מדד. גם הרכזים המחליפים של אנאדולו, קרונסלוב סימון ורודריג בובואה, ראויים לכל קבוצה. שניהם קולעים כמעט 10 נקודות באחוזים מעולים, לא לוקחים זריקות קשות ולא כופים מהלכים. הראשון הוא שחקן מגוון יותר, שגם לוקח ארבעה ריבאונדים במשחק ומוסר שלושה אסיסטים. השני הוא אתלט מצוין ושחקן התקפי ומגוון מאוד, שקשה לשמור עליו.

כאילו היא לא מספיק מאיימת, הקבוצה הטובה באירופה קיבלה בשורות טובות השבוע, כשנודע לה שבראיינט דאנסטון יחזור מפציעה ארוכה ויהיה כשיר למשחק. אקס בני השרון והפועל חולון הוא שחקן ורסטילי מאוד, שמצטיין בהתקפה ובהגנה. גם אם דאנסטון יחזור חלוד, הסנטר טיבור פלסיס ינצל את 221 הסנטימטרים שלו כדי למרר להאנטר את החיים.

סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי ת''א בכדורסל

בעמדת הפורוורד, עשוי לפתוח כריס סינגלסטון המנוסה. אקס ברצלונה ופנאתינייקוס מעמיד השנה אחוזים גבוהים במיוחד מעבר לקשת - 47%, שמכריחים את הגנת היריבה לצאת החוצה, דבר שמרווח את ההתקפה של אנאדולו. שחקן פנים מסוכן נוסף הוא ג'יימס אנדרסון, לא סקורר גדול, אך אחד שמקבל דקות כדי לתת מנוחה לחבריו, ובולט יותר ביכולת ההגנתית.

אחד הדברים הבולטים ביכולת של הטורקים, היא היציבות שהם מפגינים לאורך השנה. אנאדולו, בניגוד ליתר הקבוצות בצמרת, לא הפסידה אף משחק ליריבה שלא תהיה בהצלבה. קשה מאוד, ואפילו כמעט בלתי אפשרי, לתפוס אותה ביום רע. בשל כך, מכבי תל אביב תהיה חייבת להיות בשיאה על מנת להוות יריבה ראויה. כלומר, משחק טוב רק של ווילבקין ודורסי לא יספיק.

קווינסי אייסי, מכבי תל אביב בכדורסל
קווינסי אייסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי ת''א בכדורסל

ספרופולוס יצטרך לקבל גם משחק שיא של האנטר, ועזרה בצבע מאייסי וקלויארו. זוסמן יהיה חייב לחזור לכושר, לפחות מבחינה הגנתית, ואבדיה יצטרך להיות אגרסיבי. כהן ובראיינט יכולים גם הם לספק עזרה מעבר לקשת, כדי להוסיף כוח אש. אם כל הדברים האלה יתממשו, ניצחון הערב הוא בהחלט ריאלי. ברגע שבורג אחד בקבוצה, בטח אם הוא משמעותי, יתפוס יום חלש, המכונה הטורקית כבר תמצא דרך לנצל את הפרצה ולהכריע את המשחק.