בנאס"א פרסמו לאחרונה תמונות לוויין שמראות את השינוי הדרמטי ברמות זיהום האוויר בסין – שצנחו משמעותית. על פי סוכנות החלל האמריקנית, השינויים נגרמו בין היתר בשל התפרצות הקורונה במדינה, שערים רבות עדיין מצויות תחת הסגר מסוף ינואר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

זיהום האוויר בסין היום ולפני שנה (צילום: NASA‏, SKY NEWS)
זיהום האוויר בסין היום ולפני שנה | צילום: NASA‏, SKY NEWS

בתמונות שפורסמו ניתן לראות שלפני כשנה הצבעים שממחישים את רמות הזיהום היו צהובים ואף אדומים בחלק מהמקומות, כלומר רמות הגזים הרעילים באזור היו גבוהות מאוד. בתמונות של היום כמעט ולא ניתן לראות אזורים צהובים ובטח שלא אדומים, זאת בין היתר בשל השפעת התפרצות נגיף הקורונה במדינה.

בנאס"א בחנו את רמות החנקן הדו-חמצני (NO2) וראו שאלו הופחתו באופן משמעותי בשל צמצום פעילות של רכבים, תחנות כוח ומתקנים תעשייתיים נוספים. הפעילות הנמוכה של התעשיות המזהמות הללו קשורות גם לחגיגות השנה הסינית במהלכן רגילים בסין לזיהום נמוך יותר.

נגיף הקורונה בסין (צילום: IHOR SULYATYTSKYY, shutterstock)
נגיף הקורונה בסין | צילום: IHOR SULYATYTSKYY, shutterstock

הפעם, בניגוד לשנים קודמות, זיהום האוויר באזורים גדולים בסין פחתו ברמה של בין 10 ל-30 אחוזים יותר ממה שהיה. חוקרת בנאס"א תיארה ל-CNN  מדוע יש קשר לנגיף: "השנה הזאת, זיהום האוויר נמוך יותר ביחס לשנים קודמות. אני לא מופתעת משום שערים רבות בסין נוקטות בצעדים כדי לצמצם את התפשטות הנגיף".