שתף קטע נבחר

מרתון טוקיו: צ'מטאי ניצחה וקבעה שיא ישראלי

הישראלית קבעה את התוצאה השמינית בהיסטוריה העולמית בכל הזמנים 2:17.45 שעות בריצה שנערכה בהשתתפות בכירים בלבד בגלל התפשטות הקורונה ביפן. בסיום היא הגיבה: "הפעם כל התנאים היו מושלמים"

 

לונה צ'מטאי סלפטר רשמה עוד רגע גדול בקריירה. ארבעה חודשים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו ניצחה המרתוניסטית הישראלית בריצת המרתון שהתקיימה בבירת יפן.

 

צ'מטאי סלפטר שברה את השיא הישראלי ביותר משתי דקות כשקבעה 2:17.45 שעות. היא נכללת כעת בין שש הרצות שקבעו את התוצאות הטובות ביותר בהיסטוריה ותוצאתה היא השמינית הטובה ביותר שהושגה אי פעם. צ'מטאי הקדימה את האתיופיות בירהנה דיבאבה ואספה קבדה.

 

לונה צ'מטאי סלפטר (צילום: getty images)
לונה צ'מטאי סלפטר בקו הסיום(צילום: getty images)

 

צ'מטאי-סלפטר הגיבה: "אני מאוד מרוצה מהביצועים של היום. ההכנה אפשרה לי לשפר את השיא האישי שלי. אני מרגישה שהתוצאה מחזירה לי על כל העבודה הקשה שנעשתה בחודשים האחרונים. לצערי בשני המרתונים האחרונים לא יכולתי לבטא את עצמי ביום המירוץ, אבל הפעם כל התנאים היו מושלמים. הרוח פגעה מהקילומטר ה-35, אבל כל כך רציתי לנצח פה ולהשיג שיא אישי חדש, שרצתי כמה שיותר מהר והגעתי לבסוף במקום הראשון".

 

בשיא התחרות הקודם החזיקה הקנייתית שרה קפצ'ירצ'יר, שקבעה 2:19.47 שעות ב-2017. במרוץ לגברים ניצח בפעם השנייה ברציפות האתיופי בירהסו לגסה, שקבע זמן של 2:04.14 דקות אבל לא הצליח לשבור את שיא התחרות העומד על 2:03.58 שעות ושאותו קבע ויקטור וילסנג ב-2017. הניצחון בריצה הזו מזכה את צ'מטאי בכ-102 אלף דולר, הפרס שמחלקים מארגני המרתון לגבר והאישה שמסיימים ראשונים.

 

לונה צ'מטאי סלפטר על הפודיום (צילום: EPA)
לונה צ'מטאי סלפטר על הפודיום(צילום: EPA)

 

עקב התפשטות הקורונה ביפן, המרתון נערך בהשתתפותם של מאות רצים בכירים בלבד, וללא רצים חובבנים.

 

לונה צ'מטאי סלפטר (צילום: AFP)
המרתון התקיים בצל מגיפת הקורונה(צילום: AFP)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
לונה צ'מטאי סלפטר
צילום: AFP
מומלצים