אחרי שנגיף הקורונה התפשט לכל היבשות מלבד אנטארקטיקה וארה"ב פרסמה אזהרת מסע למזרח, במדינה מראים סימני דאגה – וקוראים לציבור להימנע מטיסות גם לאיטליה, בשל ההתפשטות הנרחבת של הנגיף באזור. בנוסף, לפי דיווחים, בוושינגטון דחו כנס שהיה אמור להתקיים בחודש הבא בלאס וגאס, עם מנהיגים מדרום מזרח אסיה.

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הדברים מתפרסמים למרות ניסיונות ההרגעה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ולאחר שחולה עשירי התגלה במדינת קליפורניה. החולה דיווחה כי לא יצאה מהמדינה. השבוע פורסם כי בארה"ב מעריכים שמגפה עולמית היא תרחיש אפשרי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כינס שלשום מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה התייחס להתפשטות נגיף הקורונה בארה"ב ובעולם. טראמפ הודיע כי מינה את סגנו מייק פנס לעמוד בראש המאבק בהתפרצות הווירוס, התייחס להשפעת הבהלה על כלכלת ארה"ב והבטיח כי חיסון למחלה יפותח בזמן הקרוב.

דונלד טראמפ (צילום: Evan El-Amin, shutterstock)
דונלד טראמפ | צילום: Evan El-Amin, shutterstock

ביום שלישי האחרון פורסם כי משרד הבריאות האמריקני הודיע לאזרחי ארה"ב להתחיל להתכונן להתפשטות הווירוס במדינה. ד"ר אנה שוחט, שעובדת במרכז האמריקני לשליטה ומניעת מחלות, אמרה שבעוד שהסכנה המידית בארה"ב מפני התפשטות הנגיף הייתה נמוכה, המצב העולמי הנוכחי מראה שהתפרצות המגפה גם בארה"ב קרובה מתמיד. "זו לא שאלה של אם, אלא זו שאלה של מתי וכמה אנשים ידבקו", אמרה ד"ר שוחט.

השבוע הפציר טראמפ בקרוביו להצניע את הדיווחים על התפשטות הקורונה במדינה, וזאת מחשש לירידה משמעותית בבורסות בניו יורק. טראמפ מעריך כי לדיווחים הרבים על הנגיף תהיה השפעה על ירידות השערים בעולם, מה שעלול לפגוע בו פוליטית בשנת בחירות. 

הנשיא הצהיר כי החיסון לנגיף נמצא בפיתוח אך מאוחר יותר הבהיר שזה ייקח חודשים רבים. ראש משרד הבריאות האמריקני, אנתוני פאוסי, הבהיר בהקשר זה כי להערכתו המועד המוקדם ביותר שבו יסתיים פיתוח החיסון לנגיף יהיה בעוד כשנה עד שנה וחצי.