נגיף הקורונה גרם לביטול חופשות בחו"ל - הישראלים נוהרים לצפון

הבהלה מהווירוס יצרה גל ביטולים של טיסות ונופשים לחו"ל, שרק התעצם עם המלצת משרד הבריאות לציבור להימנע מטיסות בלתי נחוצות. עובדי ענף תיירות־הפנים בישראל: "הקורונה עושה לנו רק טוב"

זמן צפייה: 02:40

בצימרים ובבתי המלון בצפון מזמן לא חוו מבול כזה של טלפונים - ישראלים רבים מחפשים מקום לנופש בחג הפסח, שלא כרוך בטיסה ובמעבר בשדה התעופה. הנחלים שהתמלאו מחדש, מפלס הכינרת המטפס מדי יום ביומו וחג הפסח המתקרב - החזירו את בתי המלון והצימרים שבצפון לתפוסות גבוהות.

כעת יש סיבה נוספת לעלייה החדה בהזמנות לנופשים בצפון: משבר הקורונה גורר איתו גל ביטולים של טיסות ונופשים לחו"ל, והקריאה של משרד הבריאות לציבור להימנע מטיסות ככל האפשר. ליטל לינר מתיירות עין זיוון אמרה כי "הקורונה עושה לנו רק טוב. בגולן אין את הנגיף ולכן כל מי שמבטל חופשות באירופה ובמזרח מגיע אלינו.

לכתבות נוספות בנושא:

מחסימת גבולות – לסגירת בתי ספר: כך פועלים בעולם נגד הקורונה

משבוע הבא: כל טיסות אל-על לבנגקוק יבוטלו בשל נגיף הקורונה

3 ישראלים מ"ספינת הקורונה" החלימו מהנגיף – וישתחררו מבידוד

חופשה בצפון
חופשה בצפון | צילום: חדשות 13

בכפר הנופש שבעין זיוון ניתן לקבל בקתה מרווחת במחיר שנע בין 800 ל-1,500 שקלים ללילה. במרחק של עשר דקות משם, במרום גולן, המחיר לזוג עומד על 1,040 שקלים באמצע השבוע ו-1,200 שקלים בסוף השבוע ללילה אחד. אבל לא רק הגולן מושך את מבטלי הטיסות לחו"ל - בשומרה שעל גבול הלבנון אפשר להחליף נופש מעבר לים בבילוי משותף בנופי הגליל לארבע משפחות, מבלי לעבור בביקורת הדרכונים בנתב"ג. אפשרות נוספת היא ללון על הר הכרמל ומשם לעלות לטיולים יומיים צפונה.

בענף התיירות קוראים למציאות החדשה "אפקט הבלון". מקום שסומן כ"אסור לכניסה" גורם לביקוש גבוה במקום אחר שעד לאחרונה רק ייחל ללקוחות. במצב כזה, בענף התיירות שבצפון מנסים לקחת את הלימון של הקורונה ולהפוך אותו ללימונדה.