יוחרמו 4 מיליון דולר של חברה בעזה שמעבירה כסף מאיראן לחמאס

שר הביטחון חתם על צו לתפיסת כספים של חברת חלפנות שפועלת להעביר כסף לארגון הטרור ברצועה: "הפעילות שלנו נגד הטרור היא לא רק בשדה הקרב, אלא גם דרך הכיס"

Palestinians Take Part In A Rally Marking The 32nd Anniversary Of Hamas Founding In The Northern Gaza Strip
בעזה מציינים 32 שנים להיווסדות חמאס | צילום: רויטרס

שר הביטחון נפתלי בנט חתם היום (חמישי) על צו לתפיסת ארבע מיליון דולר של חברת החלפנות "אל-מתחדון" ברצועת עזה, שהעבירה לטענתו כספים מאיראן לחמאס.

בהודעת שר הביטחון נמסר כי החברה נמצאת בבעלות איש העסקים העזתי זוהיר שמלח' ומשפחתו. שמלח' תפס את מקומו של אחמד חודרי, חלפן הכספים המרכזי של חמאס שהיה מקורב ליחיא סינוואר, וסוכל על ידי צה"ל בחודש מאי 2019.

איש העסקים העזתי זוהיר שמלח' | צילום: חדשות 13

"הצו יאפשר לפעול כנגד זוהיר שמלח' ומשפחתו בעולם, באמצעות הגבלת תנועותיהם הפיזיות בחלק מהמדינות, לצד הגבלת הפעילות הפיננסית של החברה ע"י גופים פיננסיים בינלאומיים", נמסר.

שר הביטחון, נפתלי בנט, מסר: "התמנון האיראני מזין את זרועות הטרור מסביבנו. הפעילות שלנו נגד הטרור היא לא רק בשדה הקרב, אלא גם דרך הכיס. אנחנו במערכה כלכלית נרחבת אחרי פעילי ארגוני טרור בכל העולם. כל מי שפוגע בנו אנחנו נרדוף אחריו, כדי להפוך הרג ישראלים לעסק לא משתלם".

עצרת בעזה לציון 24 שנים לחמאס
עצרת בעזה לציון 24 שנים לחמאס | צילום: רויטרס

כזכור, חאמד אחמד עבד חודרי בן ה-34, שמילא את התפקיד לפני שמלח', נהרג בחיסול ממוקד של צה"ל ושב"כ בחודש מאי. מצה"ל נמסר אז כי חודרי הוא בעליה של חברת חלפנות אשר הוכרזה על ידי ישראל ארגון טרור בשנת 2018. באמצעות החברה, חודרי העביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן לחמאס הצבאי, לג'יהאד האסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, ובסיוע חלפנים בחו"ל וסוחרים, שהיו מודעים להכרזה על החברה ארגון טרור.

פעילותו הפיננסית של חודרי, ששימש כראש החץ של איראן ברצועת עזה, תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה, כך לפי הודעת דובר צה"ל.