ברקע העיכוב בהסגרת לייפר: ריבלין נפגש עם ראש ממשלת אוסטרליה

הנשיא נועד עם סקוט מוריסון והתייחס לסוגיית החשודה בפדופיליה: "ישראל לא תאפשר לאיש להשתמש במוסדותיה על מנת להימלט מהחוק". ריבלין דן על נושא זה גם עם חברי פרלמנט יהודים

זמן צפייה: 00:30

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הלילה (רביעי) עם ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, ברקע העיכוב בסוגיית הסגרתה של מלכה לייפר למדינה. לאחר הפגישה נועד ריבלין גם עם מנהיג האופוזיציה וחברי פרלמנט יהודים שהעלו אף הם את סוגיית החשודה בפדופיליה.

הנשיא הבהיר במהלך הפגישה שנערכה בבניין הפרלמנט שבקנברה כי הוא עומד בקשר עם הגורמים המטפלים בנושא הסגרת לייפר ואף מסר למוריסון את הדוח המתאר את המצב כפי שהוכן עבורו על ידי הרשויות בישראל לקראת ביקורו הממלכתי באוסטרליה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלבוש מקומי ובשירה: ריבלין זכה לקבלת פנים מרגשת בפיג'י • צפו

הטייס שהפך לנשיא מצרים – ונשלח לכלא: חוסני מובארכ מת בגיל 91

ארדן לראש השב"כ: בדוק אם דלף מידע רגיש שהגיע ל"המימד החמישי"

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם ראש ממשלת אוסטרליה
נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם ראש ממשלת אוסטרליה | צילום: חדשות 13

ריבלין הדגיש בפני מוריסון כי אנו חיים במדינת חוק וסדר וכי הוא ימשיך ויעקוב אחר הנושא גם בשובו ארצה. עוד ציין כי הוא מבין היטב את התחושות הקשות של הרשויות והקהילה היהודית באוסטרליה וכי בכוונתו לשקפן לגורמים הרלוונטיים בישראל. לדבריו, "אנו נושאים באחריות לטיפול יעיל ומסודר בנושא - מדינת ישראל לא תאפשר לאיש להשתמש במוסדותיה על מנת להימלט מהחוק".

מלבד סוגייה זו ריבלין הביע הערכה על הידידות והמחויבות של אוסטרליה למדינת ישראל ולקהילה היהודית החיה במדינה. הנשיא הדגיש כי הקשר עם אוסטרליה הוא בין עמודי התווך של קשריה המדיניים של מדינת ישראל וכי הקשר בין העם האוסטרלי והישראלי עמוק וקרוב.

בנוסף, הודה הנשיא למוריסון על התמיכה האוסטרלית בפורומים בין-לאומיים ובמיוחד על העמדה הנחרצת מול החלטת התובעת בבית הדין בהאג. "חשוב לרתום מדינות נוספות להתנגדות למהלך מסוכן זה המהווה פוליטיזציה מסוכנת של בית הדין הבין-לאומי", אמר ריבלין, והוסיף: "הצבא שלנו הוא ילדינו ונכדינו ואנו גאים בהם וביכולתו של הצבא שלנו, לפעול כנדרש על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם ראש ממשלת אוסטרליה
נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם ראש ממשלת אוסטרליה | צילום: חדשות 13

מוריסון השיב כי הוא שמח לארח את ריבלין במדינה, והוסיף: "זהו כבוד גדול לא רק בשל תפקידך אלא גם לאור העשייה שלך בכנסת לאורך השנים והתרומה שלך בתחומים רבים נוספים". לדבריו, "אוסטרליה שמחה לעמוד לצד ישראל במוסדות הבין-לאומיים והיחסים הדיפלומטיים בין המדינות לא פחות חשובים מהיחסים בין העמים שהינם מצויינים וכך יישארו".

בתום הפגישה התייחס מוריסון גם לבהלת הקורונה, זאת ברקע ההנחייה של משרד הבריאות בישראל כי כל מי ששהה באוסטרליה ב-14 הימים האחרונים וסובל מתסמיני המחלה מחויב להיבדק. "אוסטרליה ניצבת בקו הראשון של המוכנות מול נגיף הקורונה ונקטנו באמצעי זהירות חמורים מאלה שהועמדו על ידי ארגון הבריאות העולמי עוד בשלבים המוקדמים של התפרצות הנגיף", אמר. בהקשר זה שב מוריסון והדגיש כי אין חשש להדבקה בנגיף על ידי היוצאים את אוסטרליה ואף ציין כי לא נרשם אף מקרה של הדבקה על ידי אדם שיצא מאוסטרליה.