האם דרום קוריאה הפכה למוקד ההתפרצות החדש של הקורונה? המדינה דיווחה היום (שישי) על 100 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, מה שמעלה את מספר הנדבקים הכולל במדינה ל-204. רוב החולים אותרו בדיגו, העיר הרביעית בגודלה בדרום קוריאה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לדברי הרשויות, ככל הנראה מקור ההתפרצות היא אישה בת 61, שהשתתפה בתפילות בכנסיה בעיר. מקרים אחרים נקשרו להלוויה בבית חולים בה השתתפו חלק מהחולים. ההתכנסויות ההמוניות הללו כנראה שיחקו תפקיד משמעותי בהפצת הנגיף הלאה. ראש העיר של דיגו, שבה חיים כ-2.5 מיליון בני אדם, כינה את ההתפרצות "משבר חסר תקדים". צוותים רפואיים תוגברו בה ומתקני בידוד נוספים הוקמו.

כעת רחובות העיר שוממים כמעט לחלוטין, ורבים מהתושבים מעדיפים להזמין מצרכים באינטרנט או לנסוע לעיירות מרוחקות יותר כדי לרכוש אותם, כדי להימנע ממגע עם חולים פוטנציאליים. "ראש העיר אמר לאנשים להישאר בבית, אבל זה קשה להרבה אנשים שמקומות העבודה שלהם פועלים כרגיל", הודה תושב מקומי בשיחה עם רויטרס. "אבל אנחנו נמנעים מלצאת החוצה".

בתוך כך, יו"ר ארגון הבריאות העולמי מודה שחלון ההזדמנויות לבלימת הקורונה מצטמצם. בהתייחסו לשאלות עיתונאים בנוגע לאבחון המקרה הראשון בלבנון ובאירן, אמר: "אנחנו צריכים לפעול מהר, לפני שחלון ההזדמנויות ייסגר לחלוטין. אנחנו עדיין מאמינים שאנחנו יכולים להכיל את הנגיף", הוסיף, אך גם ציין שיש להיערך לכל תרחיש אפשרי.