מכירת חיסול: ענקית הקמעונאות אל ברנדס (L Brands Inc), החברה האם של רשת ההלבשה התחתונה ויקטוריה סיקרט (Victoria's Secret), מכרה את השליטה ברשת לקרן ההשקעות הפרטית סיקאמור, לפי שווי של 950 מיליון דולר. הקבוצה מוכרת לסיקאמור נתח של 55% תמורת 525 מילייון דולר, ותישאר לאחר העסקה עם אחזקת המיעוט של 45%.
לאחר שהשילה מנכסיה כמה מותגים בשנים האחרונות, הפעילות של אל ברנדס תצומצם רק לניהול רשת Bath & Body Works.
1 צפייה בגלריה
ויקטוריה סיקרט
ויקטוריה סיקרט
ויקטוריה סיקרט
(צילום: AP)
הרשת, שהיקף המכירות שלה נאמד בכשבעה מיליארד דולר בשנה, שולטת כבר זמן רב בשוק ההלבשה התחתונה בארה"ב, אך נאבקה בשנים האחרונות עם ירידה במכירות. מניות חברת האם של ויקטוריה סיקרט נפלו ב-29% בשנה שעברה, לאחר שנותרו מאחור בזמן שהשוק רשם עליות גדולות. לחברה ערך שוק של מתחת לשישה מיליארד דולר - ירידה חדה לעומת ערך שוק של 29 מיליארד דולר ב-2015.
בשנה שעברה רכשה קרן הגידור הניו יורקית ברינגטון קפיטל (Barington Capital) נתח קטן ממניות אל ברנדס, והפצירה בחברה לשקול פיצול בין רשת Bath & Body Works הצומחת במהירות לבין ויקטוריה סיקרט. אל ברנדס הוסיפה לשורותיה שני דירקטורים חדשים וחתמה על הסכם עם ברינגטון קפיטל, לפיו הקרן תשמש כיועצת מיוחדת לרשת.

מנכ"ל ויקטוריה סיקרט שוקל לפרוש ולמכור את הרשת

המיליארדר לסלי ווקסנר, המנהל את החברה הקמעונאית יותר מ-50 שנה, יתפטר מתפקידיו כמנכ"ל ויו"ר. הוא צפוי להישאר בדירקטוריון אל ברנדס ולשמור על החזקותיו בשתי החברות. כיום מחזיק ווקסנר בכ-17% ממניות L Brands. המגעים בין שתי החברות וכוונתו של ווקסנר לפרוש מתפקיד המנכ"ל פורסמו לראשונה ב"וול סטריט ג'ורנל".
וקסנר, שהפך את מותגי האופנה אברקרומבי אנד פיץ', The Limited וכן ויקטוריה סיקרט לרשתות שפרושות בכל ארה"ב, משמש בתפקיד 57 שנה והמנכ"ל המכהן במשך הזמן הארוך ביותר בחברה הכלולה במדד ה-S&P 500.
הוא נכנס לתפקיד מנכ"ל החברה ב-1963 והנפיק אותה ב-1969. מחנות קטנה בקולומבוס, אוהיו, הוא יצר אימפריה קמעונאית על ידי אימוץ מודל חנות הכלבו ופיתוח מותגים מיוחדים לקניונים. הוא בעל המניות הגדול ביותר של החברה, עם 17% מהמניות.
פורסם לראשונה: 15:51, 20.02.20