סקר: רוב הציבור סבור שרה"מ לא פועל מספיק להשבת הנעדרים מעזה

מסקר שנערך ע"י מכון המחקר ויעוץ בינתחומי, עולה כי רק 30% מהישראלים מאמינים שנתניהו פועל מספיק להשבת השבויים מהרצועה, ואף 62% גורסים כי הוא פעל יותר להשבת נעמה יששכר

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מסקר שנערך על ידי מכון המחקר ויעוץ בינתחומי עלה היום (שלישי) כי 70% מהציבור הישראלי סבורים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא פועל מספיק להשבת הנעדרים מרצועת עזה. יתרה מזאת, 62% מהישראלים גורסים כי נתניהו פעל יותר להשבת נעמה ייששכר, שהייתה כלואה בכלא הרוסי.

עוד עלה מהסקר כי 54% מהציבור מאמין שישראל צריכה לפעול צבאית, כדי להשיב את הבנים השבויים ברצועה, ואף 81% חושבים שיש להפסיק את הסיוע הכלכלי והעברת הסחורות והכספים לעזה, עד להשבת השבויים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"הגעת המשלחת המצרית לאזור – בשל כוונת ישראל לחסל בכירי חמאס"

צה"ל: נמצאה קסדת הטייס שנפל ב-1984; תושב למשפחתו בהקדם

סקר חדשות 13: כחול לבן מתחזקת – הפער בין הגושים מצטמצם

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין | צילום: חדשות 13

כמו כן, רוב הציבור הישראלי, 83% מבעלי הדעה, סבור שאילו אברה מנגיסטו היה ילד למשפחה של בעל תפקיד בכיר במשק הישראלי ממשפחה מבוססת - הוא היה זוכה להתגייסות רבה יותר לטובתו מצד גורמי הממשלה.

הסקר בוצע לקראת העצרת להשבת הבנים שתתקיים, ונערך בשיטה של סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קיים ורב משתתפים, באמצעות שאלון מובנה במהלך חודש ינואר 2020, בקרב מדגם אקראי-הסתברותי של 504 משיבים, המייצג את האוכלוסייה הישראלית (יהודית) הבוגרת בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה האפשרית ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.4%, ברמת ביטחון של 95%. הסקר בוצע ע"י מאגר מוחות - מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ.