פרסום ראשון

מלמדים וגננות לא קיבלו משכורת: "אנחנו רעבים ללחם"

עשרות מלמדים, גננות וסייעות, במוסדות 'אור האמת' בעיר אלעד לא מקבלים את שכרם מזה כחצי שנה והעובדים מתלוננים: "אין לנו מה לאכול בבית. כפשוטו" (חדשות חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: גוגל מפות)

פרסום ראשון: עשרות מלמדים, גננות וסייעות, במוסדות 'אור האמת' בעיר אלעד לא מקבלים את שכרם מזה כחצי שנה. ל'כיכר השבת' נודע כי כל הניסיונות של העובדים לדרוש את שכרם בסוף כל חודש עולה בתוהו.

למרות זאת, מאחר ומדובר בתלמוד תורה לבנים, בהוראת רבנים - המלמדים ממשיכים ללמד בתלמוד תורה, והגננות בגנים, על אף שכאמור, הם אינם מקבלים כסף.

במשבר מעורב באופן אישי ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, שמנסה לסייע למוסד אך לפי הנראה הבעיה קשה מאוד מאחר והמוסד הפסיד את תקצוב משרד החינוך בגלל מסמכים שלא הוגשו בזמן ובעיות נוספות.

הבעיה החמורה היא שבינתיים העובדים הם שסובלים מהמצב, אברך תושב העיר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "המצב שלי בבית קשה ביותר, אני אברך ואשתי עובדת במוסדות בתפקיד מסוים".

הוא תיאר את מצבו הכלכלי הקשה: "כל חודש אני מלווה כסף כדי לשלם את המשכנתא, חשמל מים גז, ולשלם למכולת. צברתי חובות של 80 אלף שקל עד עכשיו. לא בא בטענות למנהלי המוסדות אלא לראש העיר שהיה יכול לעשות יותר כדי להסדיר את הנושא".

סייעת העובדת ברשת כמה שנים אומרת ל'כיכר השבת': "אין לנו מה לאכול בבית כפשוטו. אין לי מוטיבציה לעבוד, עכשיו ערב חגים איך בכלל נעשה לילדים שמח?".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "ראש העיר והצוות המקצועי משקיעים שעות ארוכות בנושא, על מנת למצוא פתרון מהיר. התקיימו פגישות עבודה עם ההנהלה ועם משרד החינוך על מנת להביא לסיום הבעיה החמורה. אנחנו מקווים שבימים הקרובים תגיע הבשורה".

מנהל הת"ת, הרב אברהם ישעיהו סויסה מסר בתגובה: "המוסד הינו הוותיק ביותר בעיר עם עשייה חינוכית מוכחת והצלחה שאין לה אח ורע לצערנו משה"ח עצר את התקציבים לפני כשנה וחצי בטענות שונות, גורמים אינטרסנטיים מעורבים בפרשה. בימים הקרובים נתגבר על משבר זה והכל יבוא על מקומו בשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר