נגיף הקורונה: 105 מתו ביממה האחרונה בסין; 2,000 נדבקים חדשים

מניין המתים במדינה בעקבות התפשטות הווירוס עלה ל-1,770 • נוסעים שנחתו הבוקר בישראל ממדינות שונות באסיה לא עודכנו בהנחיות הבידוד החדשות של משרד הבריאות

זמן צפייה: 02:30

הנגיף הסיני: 105 אנשים מתו בסין ביממה האחרונה כתוצאה מנגיף הקורונה, מה שהעלה את מניין המתים במדינה ל-1,770. כמו כן, אובחנו למעלה מ-2,000 נדבקים חדשים מהנגיף, כך נמסר הבוקר (שני) מוועדת הבריאות הסינית.

במקביל, בארץ נחתו הבוקר מספר טיסות מיעדים שונים באסיה, כאשר הנוסעים עליהן לא עודכנו בהנחיות הבידוד החדשות של משרד הבריאות. הנוסעים ששבו ארצה קיבלו למכשיר הנייד הודעה שבה כתוב שנוסעים שנחתו מתאילנד, הונג קונג, יפן, סינגפור ומדינות נוספות באסיה צריכים לגשת לעמדת מד"א רק במידה ויש להם תסמינים, על אף שלפי ההנחיות החדשות עליהם להישאר בבידוד למשך 14 ימים.

תגובת משרד הבריאות: "ההוראה יצאה אתמול, ההודעה צריכה להשתנות - העברנו לחברות הסלולר שיעדכנו נוסח".

לכתבות נוספות בנושא >>

הנהלים הוחמרו: שבים מהמזרח יחויבו בבידוד – גם ללא תסמינים

בהלת הקורונה: כך מגיבים הישראלים בתאילנד לדרישה לשהות בבידוד

משרד הבריאות: ישראלית נוספת מ"ספינת הקורונה" אובחנה כחולה

קבוצות טיולים יוצאות לטייל ברחבי ישראל בלי בידוד
קבוצות טיולים יוצאות לטייל ברחבי ישראל בלי בידוד | צילום: חדשות 13

כאמור, משרד הבריאות הודיע אתמול על החמרת הנהלים של התיירים השבים ממדינות המזרח - וקבע כי כלל החוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו - יחויבו בבידוד בית, גם אם אינם סובלים מתסמיני נגיף הקורונה. זאת, כדי למנוע ככל הניתן את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

מי ששב ממדינות אלה החל מאתמול, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. במסגרת ההנחיות יידרשו החוזרים לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).

במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל על הגעת המטופל.