"בנס לא היה פתיל": מטען נפץ אותר במושב בשדות נגב

ילדיה של איילה יצאו לשחק בחצר ביתם – ואיתרו חפץ חשוד. חבלני משטרה הגיעו למקום ולקחו את המטען לשטח פתוח - שם פוצצו אותו באופן מבוקר. "הבת שלי רצתה להרים את זה, אחיה צעק שלא תיגע"

זמן צפייה: 02:12

מתיחות בדרום: מטען נפץ אותר היום (ראשון) בחצר בית במושב במועצה האזורית שדות נגב. חבלני משטרה הגיעו למקום, בחנו את החפץ החשוד וגילו כי מדובר במטען עם כמות חומר נפץ גדולה. המטען נלקח לשטח -פתוח, והחבלנים פוצצו אותו באופן מבוקר.

"בנסי נסים קמנו מאוחר בנסי נסים הילדים ירדו לחצר, הבת שלי ראתה את זה. זה בגודל כף היד שלה, היא רצתה להרים ואח שלה צעק לה שלא תיגע וקרא לי", שחזרה האם איילה. "לא ראיתי בזה משהו חשוד אבל ליתר ביטחון שלחתי תמונה ליוני, הוא החזיר לי להתרחק, לא לגעת ושיגיע בהקדם עם חבלן".

"הם מיד זיהו שזו כמות גדולה של חומר נפץ שדחוס חזק ובדרך מיוחדת לקחו את זה כדי לפוצץ בשטח פתוח. הנס שהסתבר להם שלא היה לזה פתיל".

עוד בחדשות 13:

בצל הרקטות ובלוני הנפץ: רה"מ ייפגש עם כל ראשי הרשויות בעוטף

בתגובה לירי הרקטות לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

"חמאס מזהיר: החלטנו לצמצם את שיגור בלוני הנפץ – לא להפסיקם"

מטען נפץ שאותר בבית במועצה האזורית שדות נגב
מטען נפץ שאותר בבית במועצה האזורית שדות נגב | צילום: חדשות 13

בשעות אחר הצהריים ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כל ראשי הרשויות בעוטף עזה. זאת לאחר סוף שבוע שבו שתי רקטות נורו מהרצועה, מה שהביא לתקיפת צה"ל, ובלוני תבערה הופרחו לעבר יישובי העוטף.

הפגישה תיערך כעשרה ימים לאחר שנתניהו נפגש עם ראשי המועצות מרחבים ושדות נגב, שי חג'ג' ותמיר עידאן - מה שעורר כעס רב בקרב שאר ראשי המועצות בעוטף, על כך שראש הממשלה נפגש רק איתם. "אנו מבקשים להבהיר כי בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה נתניהו נפגש רק עם ראש מועצת מרחבים וראש מועצת שדות נגב", נמסר מפורום ראשי הרשויות. "אנו נמצאים בעיצומו של סבב הסלמה שכולל ירי יום-יומי ועשרות מטעני נפץ ביום. אנחנו, יחד עם עשרות אלפי תושבי וילדי עוטף עזה ושדרות, מחכים שראש הממשלה יגיע אל אזורינו כדי שמוע את קולות התושבים וכדי לקדם פתרון לשקט ארוך טווח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי רשויות מהעוטף והדרום
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי רשויות מהעוטף והדרום | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כאמור, בשבת בערב נשמעה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, והרקטות - ככל הנראה, נחתו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים בגוף. בעקבות הירי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על ביטול הצעדים האזרחיים שתוכננו כלפי רצועת עזה - הרחבת מרחב הדיג, החזרת 500 היתרי מסחר והחזרת כניסת המלט. "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח", נמסר. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם". בתגובה, צה"ל תקף יעדים במרכז הרצועה.